Οικονομία

«Αδικαιολόγητες χρεώσεις σε λογαριασμούς ρεύματος, λόγω καθυστέρησης μετρήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ»


Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 21 Φεβρουαρίου 2023, 14:24

Απαντήσεις για τα προβλήματα με τα οποία βρίσκονται αντιμέτωποι οι πολίτες εξαιτίας αδικαιολόγητων χρεώσεων σε λογαριασμούς ρεύματος, λόγω καθυστέρησης μετρήσεων κατανάλωσης από τον ΔΕΔΔΗΕ, ζητούν 38 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, από τους υπουργούς Ενέργειας-Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης- Επενδύσεων.

Με ερώτηση που κατέθεσαν, με επικεφαλής τον βουλευτή Γιώργο Τσίπρα, οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης που κάνουν λόγο για «σοβαρές υποψίες για μεγάλες και ανεξέλεγκτες απώλειες και του Δημοσίου προς όφελος των παρόχων ενέργειας», ζητούν να ενημερωθούν:

1) Τί ισχύει με τις επιδοτήσεις του Δημοσίου σε λογαριασμούς ρεύματος (έναντι ή εκκαθαριστικούς κατά προσέγγιση) στους οποίους προκύπτει σοβαρή ή μικρότερη διαφορά χρέωσης και μέτρησης που εν τέλει συμψηφίζεται μετά από αντίδραση του Καταναλωτή; Αν ελέγχεται αν η μείωση που συμψηφίζεται γίνεται με την τιμή του μήνα της κατανάλωσης και στις επιδοτήσεις του Δημοσίου; Τί συμβαίνει αν ο καταναλωτής δεν αντιδράσει σε χρέωση για μεγαλύτερη κατανάλωση απ’ αυτή που έχει κάνει, υφίσταται τη ζημιά και το Δημόσιο που επιδοτεί;

2) Αν το Δημόσιο ελέγχει αν οι επιδοτήσεις που καταβάλλει είναι ισόποσες με τις τελικές μετρήσεις του ΔΕΔΔΗΕ και ταξινομημένες ορθά στις περιόδους κατανάλωσης που αφορούν; Ποιος φορέας του Δημοσίου είναι αρμόδιος για τον έλεγχο; Αν επαληθεύεται εγγράφως και επακριβώς ότι οι επιδοτήσεις που δόθηκαν ή τα έσοδα που χάθηκαν είναι βασισμένες σε πραγματικές μετρήσεις;

3) Αν ισχύει ότι έχουν υπάρξει κενά στις μετρήσεις του ΔΕΔΔΗΕ και των υπεργολάβων που φθάνουν ως το ένα έτος; Αν κάτι τέτοιο ισχύει αντιλαμβάνονται πόσες διαφορές έχουν υποστεί οι πολίτες και τί ζημιογόνες διαφορές προμηνύει αυτό για τις επιδοτήσεις του Δημοσίου;

4) Πόσες είναι οι αναφορές στον Συνήγορο του Καταναλωτή (ΣτΚ) για τα παραπάνω θέματα; Τί έγγραφες συστάσεις έχουν γίνει από την Αρχή; Αν έχουν ληφθεί υπόψη από την πολιτεία για να υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία για την επίλυση επιμέρους προβλημάτων που συστήνει ο ΣτΚ;

5) Αν έχουν κωδικοποιηθεί οι καταγγελίες στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και Εμπορίου; Τι ενέργειες έχουν γίνει για την αντιμετώπιση του προβλήματος από τα αρμόδια υπουργεία; Αν υπάρχει βελτίωση του πλαισίου ευνοϊκή για τους καταναλωτές;

6) Τι προβλέπει το θεσμικό πλαίσιο για τυχόν κυρώσεις τόσο στους παρόχους όσο και στον Διαχειριστή Ενέργειας για τα παραπάνω θέματα;

7) Αν έχει αναμορφωθεί ο κώδικας προμήθειας της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας για να προλάβει φαινόμενα επιμερισμού επιπλέον χρεώσεων εκκαθαριστικών λογαριασμών στους μήνες με την ακριβότερη τιμή κιλοβατώρας; Τι κυρώσεις θα υπάρξουν στους παρόχους γι’ αυτή τη διαπιστωμένη πρακτική;

8) Αν προτίθενται να θεσπίσουν κανόνα αποζημίωσης Καταναλωτών εφόσον αντικειμενικά διαπιστώνεται ότι υπέστησαν τέτοιου είδους προβλήματα;

Αναπαραγωγή άρθου από εδώ

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button