Ελέγχους στους influencers ξεκινά το Υπουργείο Ανάπτυξης – Galaksias Portal News
Ελέγχους των εμπορικών πρακτικών, που χρησιμοποιούν οι influencers στους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα διενεργήσει τις επόμενες εβδομάδες το υπουργείο Ανάπτυξης, με τη συνδρομή ψηφιακών εργαλείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την προστασία των καταναλωτών, από παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης, στο πλαίσιο πανευρωπαϊκών ελέγχων, που διενεργούνται στα κράτη-μέλη της Ένωσης με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (EU Sweeps), η Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, πρόκειται να πραγματοποιήσει ελέγχους στις εμπορικές πρακτικές που χρησιμοποιούν οι influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να προωθήσουν ή να διαθέσουν προς πώληση αγαθά και υπηρεσίες εταιρειών (brands) με τις οποίες συνεργάζονται.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Ο στόχος των πανευρωπαϊκών ελέγχων είναι διττός: Πρώτον, να εντοπιστούν αναρτήσεις των influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι οποίες περιέχουν μαρτυρίες, κριτικές ή καταχωρήσεις που ενδεχομένως να είναι παραπλανητικές για τους καταναλωτές, επηρεάζοντας την αγοραστική συμπεριφορά τους και προκαλώντας οικονομική ζημία.
Δεύτερον, να επαληθεύσουν εάν οι influencers ενημερώνουν με σαφήνεια τους ακόλουθούς τους, σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το υπουργείο Ανάπτυξης καλούν τους influencers, καθώς και όλους όσοι εμπλέκονται στον κλάδο του ψηφιακού marketing, να επισκεφθούν την πλατφόρμα Influencer Legal Hub, προκειμένου να ενημερωθούν επαρκώς για τις νομικές υποχρεώσεις τους, τις θεμιτές εμπορικές πρακτικές και τα ισχύοντα ευρωπαϊκά πρότυπα για την προστασία των καταναλωτών.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Περισσότερες πληροφορίες: https://kataggelies.mindev.gov.gr
Αναπαραγωγή άρθου από εδώ