Πολιτική

Εξακολουθεί να είναι μια τίμια πρόταση για τον οικογενειάρχη η υβριδική έκδοση με τους 265 ίππους – Galaksias Portal News

Του Περικλή Χαλάτση

Δεν είναι η πρώτη φορά που οδηγούμε το plug-in υβριδικό Tucson. Το SUV, 4ης γενιάς που ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας Sensuous Sportiness και θεωρείται ότι είναι το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο της Hyundai. Από το 2004 που κυκλοφόρησε μέχρι σήμερα έχει κάνει περισσότερες από 7 εκατομμύρια πωλήσεις από τις οποίες το 1.4 εκατομμύρια αυτοκίνητα πουλήθηκαν στην ευρωπαϊκή αγορά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Hyundai Tucson της δοκιμής μας, σε ασημί χρώμα, με την plug-in υβριδική έκδοση του, διαθέτει σύγχρονη τεχνολογία και για την κατηγορία του κορυφαίο πακέτο ασφάλειας ενώ κάτω από το καπό του «κρύβει» έναν πλήρως εξηλεκτρισμένο κινητήρα που στο σύνολο αποδίδει 265 ίππους.

Βέβαια υπάρχουν αρκετές επιλογές για το Tucson που διαθέτει την πιο εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων στην compact SUV κατηγορία, η οποία περιλαμβάνει υβριδικές, plug-in υβριδικές και 48V υβριδικές εκδόσεις. Το σίγουρο είναι ότι με την εισαγωγή του εξηλεκτρισμού στα νέα της μοντέλα, η Hyundai εδραιώνει τη θέση της ως ο κατασκευαστής με την πιο ευρεία γκάμα εξηλεκτρισμένων συστημάτων μετάδοσης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Hyundai έχει συνδυάσει την αποδοτική 48V υβριδική τεχνολογία με κινητήρα 1.6 T-GDI με 150 PS, ο οποίος είναι διαθέσιμος είτε με το 6τάχυτο έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων iMT είτε με το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT.

Εμείς οδηγούμε το plug-in υβριδικό Tucson με το 7τάχυτο κιβώτιο που συνεργάζεται με το γνωστό turbo βενζινοκινητήρα 3ης γενιάς 1.6 T-GDi Smartstream που αποδίδει 180 ίππους και 265 Nm ροπής . Όμως σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα 91 ίππων (304 Nm ροπής και μπαταρία ιόντων λιθίου πολυμερούς, χωρητικότητας 13,8 kWh) στο σύνολο όλα αλλάζουν. Με τον συνδυασμό βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα η απόδοση φθάνει τους 265 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 350 Nm ροπής (1.500-4.500 σ.α.λ.).

Ο κινητήρας είναι εξοπλισμένος με την τεχνολογία συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού των βαλβίδων (CVVD) της Hyundai που βελτιστοποιεί την απόδοση του κινητήρα και την οικονομία καυσίμου ενώ παράλληλα είναι φιλικό προς το περιβάλλον. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε αυτόματο 6αρι κιβώτιο με σύστημα έξυπνης τετρακίνησης HTRAC.

Είναι το πρώτο SUV της Hyundai που εξελίχθηκε σύμφωνα με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας “Sensuous Sportiness”. Δεν αποτελεί απλώς μια εξέλιξη του προηγούμενου μοντέλου αλλά αντιπροσωπεύει τη νέα σχεδιαστική επανάσταση της κορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας. Είναι πιο μεγάλο και έχει πιο φαρδύ αμάξωμα σε σχέση με τον προκάτοχό του. Συνδυάζει έντονες ακμές και δυναμικές αναλογίες με έντονες επιφάνειες, εξασφαλίζοντας μια προηγμένη εμφάνιση χωρίς συμβιβασμούς.

Οι σχεδιαστές της Hyundai ανέπτυξαν τα φουτουριστικά στοιχεία σχεδίασης του νέου Tucson μέσω γεωμετρικών αλγορίθμων που παράγονται με τη χρήση κορυφαίας ψηφιακής τεχνολογίας. Αυτή η διαδικασία, γνωστή ως “parametric dynamics”, χρησιμοποιεί γραμμές, πρόσωπα, γωνίες και σχήματα που δημιουργούνται μέσω ψηφιακών δεδομένων ώστε να προκύψουν καινοτόμα και τολμηρά σχέδια.

Η πιο χαρακτηριστική παρουσία αυτών των “parametric jewels” (παραμετρικών κοσμημάτων) είναι στη μάσκα του Tucson. Με τα Parametric Hidden Lights, όταν τα φώτα είναι σβηστά, το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου φαίνεται να καλύπτεται από σκούρα, γεωμετρικά μοτίβα, χωρίς να διακρίνονται τα χαρακτηριστικά LED φώτα ημέρας που είναι πλήρως ενσωματωμένα στη μάσκα.

Χάρη στην κορυφαία τεχνολογία φωτισμού μισού καθρέφτη, όταν τα DLR ενεργοποιούνται, η σκούρα χρωμιωμένη εικόνα της μάσκας δίνει πιο εντυπωσιακά στοιχεία και διαφορετική εμφάνιση. Οι πλευρικές γραμμές συνδυάζονται με τους γωνιακούς θόλους των τροχών ενώ τα πίσω φωτιστικά με το μεγάλο πλάτος και τις κρυφές παραμετρικές λεπτομέρειές τους συνεχίζουν τη λογική του σχεδιασμού.

Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι μεγάλος. Τα πόδια των πίσω δεν ακουμπούν στα μπροστινά καθίσματα. Η απόσταση ανάμεσα στα πίσω καθίσματα και τα γόνατα είναι 996 (+26 mm). Σ αυτό βοηθάει το μεταξόνιο των 2.680 χλστ (+10 χλστ). Άνετα – χάρη στο χαμηλό κεντρικό δάπεδο- θα καθίσει και ο μεσαίος-πέμπτος επιβάτης.

Οι διαστάσεις του Tucson είναι: Μήκος 4.500 (+20 mm), πλάτος: 1.865 (+15 mm), υψος: 1.650 (+5 mm). Μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ που φιλοξενεί αποσκευές 558 λίτρα ενώ ο χώρος αυξάνεται σε 1.721 λίτρα όταν πέσουν οι πίσω πλάτες.

Στο εσωτερικό

Εντυπωσιακό είναι και το εσωτερικό του αυτοκινήτου με τεχνολογίες αιχμής. Διαθέτει στοιχεία που είναι εμπνευσμένα από καταρράκτες, ενώ τα διπλά ασημένια διακοσμητικά που ξεκινούν από το ταμπλό και καταλήγουν στις πίσω πόρτες είναι σε τέλεια αρμονία με τα υλικά των επενδύσεων που διαθέτουν ουδέτερους τόνους.

 

 

Εντυπωσιάζει η νέα οθόνη AVN-T των 10,25 ιντσών που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό. Tο πλήρως ψηφιακό cockpit αποτελείται από ένα νέο πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας από μια οθόνη AVN-T επίσης 10,25 ιντσών αφής ( η στάνταρ οθόνη 8 ιντσών).

Οι σχεδιαστές της Hyundai δεν επέλεξαν φυσικούς διακόπτες και κουμπιά, επομένως όλες οι λειτουργίες AVN για τη θέρμανση, τον εξαερισμό και τον κλιματισμό ελέγχονται μέσω αφής. Υψηλής ποιότητας μαλακά πλαστικά εκτείνονται σε όλη την καμπίνα, ενισχύοντας την εμφάνιση του μοντέλου, ενώ καινούργιοι έμμεσοι αεραγωγοί ξεκινούν από τις πόρτες και καταλήγουν στην κεντρική κονσόλα.

Με τον τρόπο που σχεδιάστηκε το εσωτερικό ο πίνακας οργάνων βρίσκεται σε χαμηλή θέση. Όλα είναι προσεγμένα και μελετημένα. Οι επιβάτες κάθονται άνετα και ταξιδεύουν ξεκούραστα.

Στο δρόμο

Η δοκιμή του αυτοκινήτου περιελάβανε οδήγηση στην εθνική οδό, σε επαρχιακούς δρόμους αλλά και οδήγηση σε βατό χώμα. To plug-in υβριδικό Tucson ξεκινάει ηλεκτρικά. Στην πόλη με χαμηλές ταχύτητες η κίνηση γίνεται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Μηδέν κατανάλωση βενζίνης και μηδέν ρύπανση. Έτσι για να ξέρετε όσοι σκέφτεστε να αποκτήσετε το Tucson και έχετε χώρο για να βάλετε το δικό σας φορτιστή στην αυλή του σπιτιού σας, με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας αποκτά ηλεκτρική αυτονομία 74 χλμ.

Μπορεί οι εργοστασιακές μετρήσεις να μην ταιριάζουν απόλυτα με την πραγματικότητα ωστόσο μπορείτε να κάνετε άνετα 50 χιλιόμετρα χωρίς τη χρήση του βενζινοκινητήρα ενώ για μια πλήρη φόρτιση θα χρειασθείτε δύο ώρες από wallbox με τον ενσωματωμένο 7,2 kW φορτιστή .

Το τιμόνι κομψό και πολυλειτουργικό. Με τέσσερις ακτίνες και πολλές λειτουργίες πάνω του. Από εκεί ο οδηγός χωρίς να σηκώνει το βλέμμα του από το δρόμο μπορεί να κάνει όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων όπως αναφέραμε είναι 10,25 ιντσών.

Το αναβαθμισμένο Bluelink προσφέρει μια σειρά νέων πλεονεκτημάτων και υπηρεσιών για τους πελάτες της Hyundai, όπως Connected Routing, Last Mile Navigation και μια νέα δυνατότητα Προφίλ Χρήστη (User Profile). Οι οδηγοί μπορούν μέσω της εφαρμογής Bluelink να εντοπίσουν το αυτοκίνητό τους, να το κλειδώσουν και να το ξεκλειδώσουν από απόσταση ή/και να ενημερωθούν π.χ. για την ποσότητα του καυσίμου.

Οι επιβαίνοντες μπορούν να προσαρμόσουν τις προσωπικές τους επιλογές infotainment με τη νέα δυνατότητα Προφίλ Χρήστη (User Profile) που επιτρέπει στους πελάτες να εγκαταστήσουν έως και δύο κύριους λογαριασμούς και έναν λογαριασμό επισκέπτη και να ανεβάσουν μια εικόνα προφίλ μέσω της εφαρμογής Bluelink.

Η κεντρική κονσόλα με όλα τα μπουτόν βρίσκονται στη σωστή θέση για να διευκολύνεται ο οδηγός. Με τη νέα πλοήγηση Connected Routing που βασίζεται στο cloud, οι διαδρομές υπολογίζονται από έναν ισχυρό server μέσα στο περιβάλλον cloud του Bluelink. Αυτό εξασφαλίζει καλύτερη πρόβλεψη κυκλοφορίας, ακριβέστερες ώρες άφιξης και πιο αξιόπιστο εκ νέου υπολογισμό της διαδρομής.

Στην εθνική οδό και με ταχύτητες 120-130 χλμ κινηθήκαμε άνετα και αρκετά οικονομικά. Το πέρασμα από την κίνηση με ηλεκτρικό στο θερμικό κινητήρα γίνεται αθόρυβα. Το εργοστάσιο δίνει τελική 192 χλμ και επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα, 8,2’’. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει αν θέλει την ένδειξη Sport και να κινηθεί πιο σπορτίβικα αλλά αυτό σημαίνει μεγαλύτερη κατανάλωση.

Η επίσημη μέτρηση WLTP είναι 1,38 λίτρα/100 χλμ και εκπομπές C02 31 γρ./χλμ. Φυσικά δεν πετύχαμε τα νούμερα που δίνουν οι Κορεάτες κατασκευαστές. Με αρκετά συντηρητική οδήγηση η μέση κατανάλωση ήταν 5.6 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Φυσικά και τα 5.6 λίτρα είναι οικονομικά και στο ταξίδι με σταθερή ταχύτητα η κατανάλωση μειώνεται ακόμη περισσότερο.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά και ελέγχει πλήρως το δρόμο. Τα όργανα είναι ευανάγνωστα. Οι πληροφορίες που παρέχονται είναι ακριβέστατες.

Στο δρόμο ακόμη και στις γρήγορες στροφές το αυτοκίνητο δεν παίρνει κλίσεις. Ο οδηγός αποκτά γρήγορα την εμπιστοσύνη και κινείται με ασφάλεια. Το τιμόνι είναι υπάκουο και εκτελεί με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού. Στο Tucson η νέα κρεμαγέρα Rack-mount Motor Driven Power Steering (R-MDPS), παίρνει κίνηση από ιμάντα και ρυθμίστηκε έτσι ώστε να ταιριάζει με τον χαρακτήρα της ανάρτησης του αυτοκινήτου.

Παρά το γεγονός ότι η ανάρτηση είναι σφιχτή, οι κακοτεχνίες στους δρόμους δεν περνούν στο εσωτερικό. Η μπροστινή ανάρτηση είναι ΜακΦέρσον και πίσω πολλαπλών συνδέσμων. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση Electronic Controlled Suspension (ECS), εξασφαλίζει μια εξαιρετικά καλή οδηγική συμπεριφορά. Τα φρένα είναι πολύ καλά. Μπροστά έχει δυο αεριζόμενους δίσκους και πίσω δίσκους. Τα ελαστικά ήταν της Michelin (Primacy) 235/50 R19.

Στα θετικά του αυτοκινήτου εκτός από τη σταθερότητα και την ποιότητα κύλισης πρέπει να βάλουμε την ηχομόνωση. Ο κλιματισμός τριών ζωνών δίνει πλέον δυνατότητες ρύθμισης και στους επιβάτες του πίσω καθίσματος.

Εξοπλισμός

Το Tucson είναι εξοπλισμένο με ένα αναβαθμισμένο σύστημα ασφαλείας επτά αερόσακων, το οποίο διαθέτει ένα νέο κεντρικό αερόσακο στα εμπρός καθίσματα, ένα μοναδικό χαρακτηριστικό στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Το Tucson είναι εξοπλισμένο με το σύστημα Multi-collision, το σύστημα Forward Collision Assist (FCA), το σύστημα FCA που περιλαμβάνει τη λειτουργία Junction Turning, η οποία διευρύνει την προστασία από συγκρούσεις σε διασταυρώσεις, το Lane Follow Assist (LFA),  την Lane Keeping Assist (LKA), το Driver Attention Warning (DAW), το Leading Vehicle Departure Alert (LVDA), το Highway Driving Assist (HDA) που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε ένα compact SUV, το HDA που λειτουργεί σε συνδυασμό με το LFA και το Smart Cruise Control με βάση το σύστημα πλοήγησης (NSCC-C). Ακόμη ένα νέο χαρακτηριστικό είναι το Intelligent Speed Limit Assist (ISLA). Εκτός από την απεικόνιση των ορίων ταχύτητας στην οθόνη AVN, το ISLA προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα του νέου Tucson, ώστε οι οδηγοί να μην υπερβαίνουν το όριο.

Χρήσιμο είναι το σύστημα BCA που βοηθάει τον οδηγό να αποφύγει μια πιθανή σύγκρουση. Το BCA είναι εξοπλισμένο με το σύστημα αποφυγής Rear Cross-traffic Collision Assist. Κατά την έξοδο, το RCCA προειδοποιεί τον οδηγό για την προσέγγιση ενός οχήματος στο πίσω μέρος και εάν είναι απαραίτητο επεμβαίνει στα φρένα για την αποφυγή σύγκρουσης.

Ακόμη υπάρχει το Surround View Monitor (SVM), έτσι ώστε οι οδηγοί να έχουν στη διάθεσή τους μία τρισδιάστατη προβολή 360 μοιρών του αυτοκινήτου από διάφορες γωνίες θέασης.

Το νέο σύστημα Rear Occupant Alert (ROA) παρακολουθεί τα πίσω καθίσματα μέσω ενός αισθητήρα που ανιχνεύει κινήσεις.

To ολοκαίνουριο Tucson ένα απόλυτα ασφαλές και αξιόπιστο οικογενειακό αυτοκίνητο. Η τιμή εκκίνησης για το Tucson Plug in Hybrid είναι από 48.690 ενώ η τιμή για το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι  50.690 ευρώ.

Αναλυτικά οι τιμές για όλα τα μοντέλα:

 

 

 

 

 

 

Αναπαραγωγή άρθου από εδώ

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button