Υγεία

Η εξηλεκτρισμένη A-Class με τον κωδικό «Α 200» – Galaksias Portal News

Του Περικλή Χαλάτση

Η παροιμία λέει ότι μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις. Θα μπορούσαμε να εφαρμόσουμε κατά κάποιον τρόπο αυτή την παροιμία και να σας γεμίζαμε με φωτογραφίες αλλά…όπως και να το κάνουμε χρειάζονται και λίγες λέξεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από που να αρχίσουμε. Εξωτερικά η εσωτερικά. Δύσκολη υπόθεση. Αν και στο συγκεκριμένο μοντέλο τα πιο δυνατά σημεία είναι στο εσωτερικό, θα ακολουθήσουμε τον κανόνα και θα ξεκινήσουμε από εξωτερικά. Είμαστε στις πρώτες ώρες του 2024 και δεν έχουμε σκοπό να σας προβληματίσουμε.

Ξεκινάμε με τις διαστάσεις που μετά την τιμή απόκτησης ο οικογενειάρχης δίνει μεγάλη βαρύτητα. Σίγουρα τον ενδιαφέρει πόσο κοστίζει το αυτοκίνητο που θα αγοράσει αλλά θέλει να ξέρει αν θα βολευτεί με άνεση η τετραμελής οικογένεια του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η νέα ανανεωμένη και εξηλεκτρισμένη A 200 sedan είναι ευρύχωρη για μια τετραμελή οικογένεια. Το μήκος είναι 4.549 χλστ, το πλάτος 1.796 χλστ και το ύψος 1.446 χλστ. Σημασία όμως για την άνεση των πίσω επιβατών έχει το μεγάλο μεταξόνιο με 2.756 χλστ ενώ ο χώρος των αποσκευών «φιλοξενεί»  περίπου 400 λίτρα.

Θεωρώ ικανοποιητικά τα 400 λίτρα αν και κάποιοι που έχουν δυο κόρες (τρείς γυναίκες στο σύνολο) θα ήθελαν περισσότερο χώρο στο port baggage. Δικαιολογούνται.

Το δεύτερο κεφάλαιο είναι η άνεση. Και σ αυτό το σημείο η Mercedes παίρνει άριστα. Όχι μόνο στην Α 200 αλλά γενικότερα σε όλα της τα μοντέλα. Τα ισχυρά της ατού είναι η άνεση και η ασφάλεια. Η Mercedes ήταν και παραμένει στις πρώτες θέσεις ανάμεσα στα πολυτελή μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Πρωταγωνιστούσε και συνεχίζει να πρωταγωνιστεί.

Όμορφη σχεδιαστικά είναι η επανασχεδιασμένη μάσκα, οι ελαφρώς τροποποιημένοι προβολείς και ο πίσω διαχύτης με τα στάνταρ πίσω φώτα LED.

Κινητήρας

Κάτω από το μπροστινό καπό της A 200  υπάρχει ένας κινητήρας 1.332 κ.εκ. Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε τον ενδοιασμό που είχαν αρκετοί οπαδοί της μάρκας με σήμα το αστέρι ότι για την Mercedes τα 1.332 κ.εκ είναι λίγα. Την γερμανική κατασκευάστρια εταιρία την έχουν συνηθίσει με τους μεγάλους και δυνατούς κινητήρες. ‘Όμως άλλαξαν γνώμη όταν οδήγησαν την Α 200. Αναθεώρησαν τον ισχυρισμό τους ότι ο κινητήρας δεν θα ανταποκριθεί στις απαιτήσεις τους. Οι Γερμανοί σ αυτό το μοντέλο έκαναν την έκπληξη.

Ο «μικρός» υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.332 κ.εκ αποδίδει 163 PS στις 5.500 σ.α.λ (συνδυάζεται από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης 48V με ενσωματωμένη μίζα και γεννήτρια που προσθέτει έξτρα ισχύ 10 kW). Η ροπή στρέψης είναι 270 Nm (2.000-3.000 σ.α.λ).

Μόνο όταν την οδηγήσεις θα καταλάβεις πόσο δύναμη κρύβει αυτός ο μικρός κινητήρας.

Στο δρόμο το αυτοκίνητο είναι σταθερό και στρίβει σαν τρένο. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με τις μαύρες ζάντες φορούσε λάστιχα της Michelin τύπου Pilot Sport διαστάσεων 225/40 ZR 19. Η ποιότητα κύλισης με τα «χαμηλά» ελαστικά είναι κορυφαία.

Η  ανάρτηση είναι ισορροπημένη. Μπροστά έχει γόνατα Μακφέρσον και πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Ο συνδυασμός είναι πολύ καλός τόσο στην απόσβεση των κραδασμών όσο και στις κλειστές στροφές.

 

Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων είναι διπλού συμπλέκτη και η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς. Από 0-100 η Α 200 χρειάζεται 8.3‘’ και η τελική ταχύτητα με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις είναι 230 χλμ

Αν κινείσαι στην εθνική οδό χωρίς να έχει κίνηση διαπιστώνεις ότι το αυτοκίνητο «καταπίνει» τα χιλιόμετρα χωρίς να κουράζει ενώ η κατανάλωση κινείται σε λογικά πλαίσια. Στο δικό μας μετρητή η μέση κατανάλωση σε μικτή διαδρομή ήταν 7.8 λίτρα 100 χλμ.

Στο εσωτερικό

Ας μπούμε τώρα στο εσωτερικό της Α 200 που μας άρεσε ιδιαίτερα. Τα μάτια του πέφτουν αρχικά στο ψηφιακό ταμπλό με τις δύο οθόνες των 10.25 ιντσών. Η μία βρίσκεται πίσω από το εργονομικό τιμόνι με τις διπλές ακτίνες. Πίσω από το τιμόνι υπάρχουν και τα paddles που σπάνια χρησιμοποιούνται.

Ας πάμε στο σύστημα ενημέρωσης, στον ψηφιακό εξοπλισμό που είναι τελευταίας γενιάς του γνωστού πολύ-συστήματος MBUX.

Όταν γίνει το σχετικό φροντιστήριο – ολίγων λεπτών, μη φαντασθείτε πολλά πράγματα- ο οδηγός μαθαίνει εύκολα να χειρίζεται τις λειτουργίες της οθόνης Head up. Η ενημέρωση για τα όρια ταχύτητας, τους χάρτες, της κίνησης, του GPS είναι ευκρινέστατες. Ο χειρισμός γίνεται παιχνίδι. Όλα, προβάλλονται εικονικά και έγχρωμα κατευθείαν στο οπτικό σας πεδίο. Τα μπουτόν αφής (αριστερά) και για το infotainment (δεξιά) είναι εύκολα στη χρήση. Όπως εύκολος στη χρήση είναι και ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου.

Μέσα από τις οθόνες γίνεται και η επιλογή που θέλει κάθε οδηγός να κινηθεί. Αρκεί να επιλέξει ένα από τα προγράμματα ( Comfort, ECO, Sport, Individual) που διαθέτει η Α 200.

Τα μπροστινά καθίσματα είναι άνετα και εργονομικά με καλή στήριξη που συνδυάζουν το αλκαντάρα με το δέρμα. Οι πίσω δύο επιβάτες κάθονται και αυτοί άνετα εκτός αν ο οδηγός η ο συνοδηγός είναι ψηλός και έχει σύρει το κάθισμά του τελείως πίσω. Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν αρκετοί με μεγαλύτερο αυτόν που βρίσκεται ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό.

Η τιμή της Α 200 ξεκινάει από τα 41.300 ευρώ και μπορεί κάπως να αυξηθεί ανάλογα με τις επιθυμίες του κάθε ιδιοκτήτη.

 

 

Αναπαραγωγή άρθου από εδώ

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button