Οικονομία

Η νέα «ατζέντα» για πράσινες μετακινήσεις, ηλεκτροκίνηση, ΚΟΚ και ψηφιοποίηση υπηρεσιών – Galaksias Portal News

Ιδιαίτερη έμφαση στις «πράσινες» μεταφορές, στον εκσυγχρονισμό του στόλου των αστικών λεωφορείων, στην προώθηση της Ηλεκτροκίνησης και της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, στην ψηφιοποίηση υπηρεσιών αλλά και σε θέματα οδικής ασφάλειας δίνουν πλέον στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στοχεύοντας σε παρεμβάσεις που θα βελτιώσουν, στο μέτρο του δυνατού, την καθημερινότητα του πολίτη αλλά και θα εναρμονίσουν την χώρα στα νέα δεδομένα.

Πρόκειται, όπως προκύπτει, για τον άλλο τομέα ευθύνης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, πέραν των μεγάλων έργων που επίσης αποτελούν σαφή προτεραιότητα για την πολιτική ηγεσία. Ωστόσο, όπως φάνηκε και από όσα αναφέρθηκαν στην πρόσφατη συνέντευξη τύπου του υπουργείου, υπάρχει σαφής στροφή σε άλλου είδους δράσης, πλην κατασκευών.

Επιτάχυνση της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης

Η υφυπουργός Μεταφορών, κα. Χριστίνα Αλεξοπούλου, αναφέρθηκε σε μια ιδιαίτερα σημαντική πρωτοβουλία, στην οποία έδωσε ιδιαίτερη έμφαση. Στοχεύοντας στην επιτάχυνση της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης, το υπουργείο τροποποίησε το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ».

Πιο συγκεκριμένα, αποφασίστηκε η απομάκρυνση αιτήσεων που λίμναζαν για μήνες χωρίς να απορροφούν κονδύλια από το πρόγραμμα, εφαρμόζοντας 45ημερη προθεσμία για υποβολή παραγγελίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου, και απελευθερώσαμε κεφάλαια ύψους 6,4 εκατ. ευρώ. Συνολικά έχουν δεσμευτεί 65 εκατ. ευρώ για επιδοτήσεις.

Ήδη από την περασμένη Τρίτη η πλατφόρμα είναι ανοικτή για όσους επιθυμούν να κάνουν την αίτησή τους, προκειμένου να υπαχθούν στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ». Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2023 ταξινομήθηκαν 6.382 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στη χώρα μας. Μέχρι σήμερα στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 έχουν υποβληθεί 20.577 αιτήσεις, εκ των οποίων στις 19.571 εγκρίθηκε η επιδότηση. Μόνο τους τελευταίους 2 μήνες, επιχορηγήθηκαν 3.239 πολίτες με συνολικό ποσό 8,5 εκ. ευρώ.

Στο πρόγραμμα Πράσινα Ταξί θα δοθεί παράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων κατά 1 έτος, από 31/12/2023 σε 31/12/2024, ενώ έχει ολοκληρωθεί η πρώτη καταβολή επιδότησης του ποσού των 22.500 ευρώ σε επαγγελματία οδηγό στην πόλη της Πτολεμαΐδας.

Την ίδια στιγμή στο υπουργείο σχεδιάζουν ένα πρόγραμμα για την εγκατάσταση των πρώτων φορτιστών στις πιάτσες των ταξί, η οποία είναι απαραίτητη για την ενίσχυση του ενδιαφέροντος των ιδιοκτητών ταξί για το πρόγραμμα. Η ίδια παράταση δίνεται και στο e-Astypalea, όπου επίσης αυξήθηκε η επιδότηση απόσυρσης για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα από 3.000 σε 10.000 ευρώ. Τέλος, στο Φορτίζω Παντού, η υποβολή αιτήσεων παρατείνεται ως τις 31 Μαΐου.

Τα πρώτα «πράσινα» λεωφορεία

Επίσης, μέχρι τον Απρίλιο θα κυκλοφορήσουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη τα πρώτα από τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία (140 για την Αθήνα και 110 για τη Θεσσαλονίκη), ενώ προχωρούν κανονικά οι εργασίες ανάταξης του δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ στα αμαξοστάσια προκειμένου να εγκατασταθούν οι φορτιστές.

Επίσης, συνεχίζονται κανονικά οι διαδικασίες για την προμήθεια των υπολοίπων, συνολικά 1.300, λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. «Πιο συγκεκριμένα, αναμένουμε το πρότυπο λεωφορείο τις επόμενες ημέρες, ώστε να ξεκινήσει μια σειρά δοκιμών και προεργασίας για την παραλαβή των υπόλοιπων 249.

«Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που τηρούμε, εκτιμώμενος χρόνος άφιξης για το σύνολο των οχημάτων είναι οι αρχές Μαρτίου, ευελπιστώντας ότι δεν θα υπάρξει ανασχεδιασμός της πορείας των πλοίων που θα μεταφέρουν τα λεωφορεία λόγω της αναταραχής στην ευρύτερη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας», ανέφερε η υφυπουργός.

Πάντως, αξίζει να αναφέρουμε ότι ο υπουργός, Χρ. Σταϊκούρας, κατά καιρούς έχει κάνει λόγο για μια μεγάλη όσο και δύσκολη παρέμβαση. Αυτό, καθώς η δράση δεν περιλαμβάνει μόνο την προμήθεια λεωφορείων, αλλά επεκτείνεται και σε θέματα όπως η προμήθεια και τοποθέτηση φορτιστών, η δημιουργία αμαξοστασίων που μπορούν να υποστηρίξουν την φόρτιση, η εξασφάλιση των οδηγών για τα οχήματα και πλήθος ακόμα παραμέτρων.

Έρχεται νέος ΚΟΚ

Αυτό που επίσης έχει ενδιαφέρον, στο πλαίσιο της ασφάλειας των οδικών μεταφορών, είναι ότι σύντομα θα παρουσιαστεί και ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ). Κατά την ίδια, «ο νέος ΚΟΚ εισάγει μια ολοκληρωμένη πολιτική δίκαιων ποινών για τις παραβάσεις, ανάλογα με τη σοβαρότητα και την επικινδυνότητά τους, χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα.

Στόχος μας είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η μείωση των ατυχημάτων και η διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων. Στην ίδια κατεύθυνση, σχεδιάζουμε την επέκταση της χρήσης τεχνολογικών μέσων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας».

Στόχος η ψηφιοποίηση υπηρεσιών – Ο έλεγχος για ΚΤΕΟ

Προτεραιότητα για το υπουργείο είναι, επιπρόσθετα, και ο ψηφιακός μετασχηματισμός με τρεις βασικούς στόχους: την ευχρηστία των παρεχόμενων υπηρεσιών, την απλούστευση των διαδικασιών και τη διαφάνεια των συναλλαγών στην υπηρεσία των πολιτών.

Πρόσφατα, ανακοινώθηκε η ψηφιοποίηση μιας σειράς εγγράφων που ολοκληρώνουν το ψηφιακό πορτοφόλι των οδηγών. Με τα έγγραφα αυτά, ο οδηγός πλέον δεν θα χρειάζεται να ψάχνει στο ντουλαπάκι του αυτοκινήτου του σε περίπτωση ελέγχων, αλλά θα μπορεί να κάνει απλά ένα διπλό κλικ στο πλαϊνό κουμπάκι του κινητού του και να τα έχει όλα διαθέσιμα, σε ψηφιακή μορφή.

Πέρα λοιπόν από το δίπλωμα οδήγησης, ο πολίτης μπορεί να βλέπει και να ελέγχει για κάθε όχημά του τα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας, αν έχει πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας, αν το όχημά του είναι σε κίνηση ή ακινησία, το αποτέλεσμα του τελευταίου Τεχνικού Ελέγχου ΚΤΕΟ και την ημερομηνία του επόμενου ελέγχου και τα στοιχεία ασφάλισης του οχήματός του. Παράλληλα μέσω του Gov.gr Wallet, ο πολίτης θα λαμβάνει ειδοποίηση στο κινητό του, δύο εβδομάδες πριν τον επόμενο Τεχνικό Έλεγχο.

Να σημειωθεί ότι στο υπουργείο ετοιμάζουν νομοθετική ρύθμιση, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, για τον εντοπισμό οχημάτων που δεν έχουν περάσει τον έλεγχο ΚΤΕΟ, δεν έχουν καταβάλει τέλη κυκλοφορίας ή είναι ανασφάλιστα, μέσω ηλεκτρονικών διασταυρωτικών ελέγχων.

Ποια είναι η υπηρεσία Tap’N’Pay

Η κα. Αλεξοπούλου έκανε και ειδική μνεία στην υπηρεσία Tap’N’Pay, η οποία θα ξεκινήσει τον Μάρτιο από τις λεωφορειακές γραμμές Express για το αεροδρόμιο. Με τη νέα αυτή υπηρεσία ο επιβάτης θα μπορεί να επιβιβάζεται στα ΜΜΜ της Αθήνας χωρίς να χρειάζεται εισιτήριο, απλά με τη χρεωστική ή πιστωτική του κάρτα ή το κινητό του τηλέφωνο.

Η υπηρεσία αυτή, η σύμβαση για την υλοποίηση της οποίας υπεγράφη από τον ΟΑΣΑ την προηγούμενη εβδομάδα, θα είναι διαθέσιμη στο σύνολο της Αθηναϊκής Μητρόπολης πριν το τέλος του 2024. Επιπλέον, την επόμενη εβδομάδα ολοκληρώνεται η δοκιμαστική περίοδος και ξεκινά η κανονική λειτουργία τριών νέων ψηφιακών υπηρεσιών, που είναι διαθέσιμες μέσω του Gov.gr.

Η Ψηφιακή Πύλη Κινητικότητας συγκεντρώνει όλες τις υπηρεσίες του Gov.gr που σχετίζονται με οχήματα σε μια ενιαία σελίδα, το auto.gov.gr, ώστε να μπορούν όλοι οι πολίτες να τις βρίσκουν, γιατί κάποιες από αυτές, που είναι μάλιστα πολύ χρήσιμες, παραμένουν σχετικά άγνωστες.

Η βεβαίωση βαθμών ποινής του Συστήματος Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ ή Point System) παρέχει στον οδηγό άμεση πρόσβαση στους πόντους που ίσως έχει από τροχαίες παραβάσεις, ώστε να αποφύγει τη συγκέντρωση περισσότερων. Το πλήρες ιστορικό των ελέγχων ΚΤΕΟ, μεταξύ άλλων περιέχει τα χιλιόμετρα που καταγράφονται σε κάθε έλεγχο για ένα όχημα, πληροφορία που ενισχύει και τη διαφάνεια στις πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

To άρθρο Υπ. Υποδομών και Μεταφορών: Η νέα «ατζέντα» για πράσινες μετακινήσεις, ηλεκτροκίνηση, ΚΟΚ και ψηφιοποίηση υπηρεσιών δημοσιεύτηκε στο NewsIT .

Αναπαραγωγή άρθου από εδώ

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button