Οδηγούμε τη ναυαρχίδα της Hyundai – Galaksias Portal News
Του Περικλή Χαλάτση
Η καλή ημέρα φαίνεται από το πρωί λέει η λαϊκή παροιμία. Κάπως έτσι ξεκίνησε και η οδηγική μας εμπειρία με το καλοστημένο Santa Fe Plug-in Hybrid. Παρά το γεγονός ότι έβρεχε ασταμάτητα, η διάθεσή μας δεν χάλασε. Και αυτό γιατί αισθανθήκαμε τη σιγουριά ενός καλοστημένου οικογενειακού αυτοκινήτου που με τη βοήθεια της τετρακίνησης τα πράγματα ήταν πιο απλά.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Το Santa Fe είναι το κορυφαίο SUV της Hyundai στην Ευρώπη. Προσφέρει μια σειρά από premium αναβαθμίσεις και αποκλειστικά Full Hybrid και Plug-in Hybrid συστήματα μετάδοσης κίνησης. Είναι το πρώτο μοντέλο της Hyundai στην Ευρώπη που χρησιμοποιεί την ολοκαίνουρια πλατφόρμα οχημάτων τρίτης γενιάς. Έτσι έχει βελτιωμένες επιδόσεις, καλύτερη απόδοση και μέγιστη ασφάλεια.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι εντυπωσιακές και φυσικά οι εσωτερικοί χώροι τεράστιοι. Το μήκος του Santa Fe είναι 4.785 χλστ, το πλάτος 1.900 χλστ και το ύψος 1.710 χλστ. Τη διαφορά στους άπλετους εσωτερικούς χώρους την κάνει το μεγάλο μεταξόνιο των 2.765 χλστ. Οι πίσω επιβάτες κάθονται στον αναπαυτικό «καναπέ» τους και χαλαρώνουν στο ταξίδι.
Δικαιολογημένα η νέα έκδοση του Santa Fe είναι η ναυαρχίδα της κορεάτικης φίρμας και ρίχνει άνετα το γάντι στον ανταγωνισμό με τον εξοπλισμό, την πολυτέλεια και φυσικά τους χώρους.
Εξωτερικά κάνει αίσθηση η επιθετική μεγάλη κάθετη μάσκα με τα όμορφα σε σχεδίαση φώτα. Διαθέτει δύο σώματα προβολέων. Οι τολμηρές γραμμές εκτείνονται από τη μια πλευρά στην άλλη και από εμπρός προς τα πίσω και δίνουν στο Santa Fe μια στιβαρή αλλά εκλεπτυσμένη εμφάνιση που ζητούν οι πελάτες SUV. Τα φώτα LED σε σχήμα Τ εντυπωσιάζουν και δημιουργούν μία αδιαμφισβήτητη οπτική ταυτότητα στον δρόμο.
Αίσθηση στο πίσω μέρος κάνει η αεροτομή που είναι συνέχεια της οροφής, οι ενσωματωμένες ράγες και τα μεγάλα φώτα. Η νέα σχεδίαση των τελευταίων με οριζόντια γραφικά, ενισχύει οπτικά το πλάτος του αμαξώματος, ενώ ο προφυλακτήρας αναδεικνύει ωριμότητα, αρμονία και κομψότητα.
Στα πίσω φτερά υπάρχουν δύο παροχές. Μια για τα καύσιμα και μια για το ρεύμα. Η μπαταρία χρειάζεται γύρω στις 3,4 ώρες από wallbox (6.30 ώρες στο οικιακό ρεύμα) για να κινηθεί το Santa Fe ηλεκτρικά για 50-60 χλμ.
Παρατηρώντας το και από τα πλάγια διαπιστώνεις ότι το Santa Fe είναι εντυπωσιακό. Οι φαρδιές επενδύσεις στους θόλους των τροχών συνδυάζονται με αεροδυναμικές ζάντες 19’’.
Το καλοστημένο στήσιμο του Santa Fe, το πολυτελέστατο σαλόνι με τα δερμάτινα καθίσματα και η ευρυχωρία, το κάνουν να ξεχωρίζει. Όλα είναι προσεγμένα και φινιρισμένα.
Για να καταλάβετε τη διαφορά του μοντέλου που οδηγήσαμε, είναι ότι ακόμη και οι πιο φανατικοί της γερμανικής σχολής που ποτέ δεν έκρυβαν την αποστροφή τους προς τα κορεάτικα αυτοκίνητα, αυτή τη φορά παραδέχθηκαν ότι το Santa Fe ξεφεύγει από τον ανταγωνισμό και είναι ένα αυτοκίνητο που θα χαιρόντουσαν να οδηγούσαν.
Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών συνοδεύει την επιβλητική οθόνη αφής AVN 10,25 ιντσών, η οποία είναι τοποθετημένη πάνω από την αιωρούμενη κεντρική κονσόλα. Τα πλήκτρα μετάδοσης κίνησης, τεχνολογίας shift-by-wire, έχουν αντικαταστήσει τον παραδοσιακό λεβιέ, ενώ ένας ειδικός επιλογέας στην κεντρική κονσόλα εναλλάσσει εύκολα μεταξύ διαφορετικών λειτουργιών οδήγησης.
Η οθόνη αφής θέλει χρόνο για να εξοικειωθεί ο οδηγός. Για να τη χειρίζεται σωστά χωρίς να αποσπάται η προσοχή του. Δεξιά στον οδηγό υπάρχει η ποτηροθήκη. Όταν όμως δεν υπάρχουν ποτήρια και μπουκάλια και κλείσει η θήκη τότε κάτω από την κονσόλα δημιουργείται ένας ακόμη μεγάλος χώρος αποθήκευσης.
Κλείνοντας την πρώτη ενότητα να επισημάνουμε ότι ο χώρος των αποσκευών προσφέρει 571 λίτρα με τα πίσω καθίσματα σε πλήρη ανάπτυξη και όταν αναδιπλωθούν, τότε ο ελεύθερος χώρος αυξάνεται στα 1.645 λίτρα. Μην ψάχνετε για ρεζέρβα. Δεν θα βρείτε. Υπάρχει απλά ένα κιτ επισκευής.
Ο κινητήρας
Ο κινητήρας βενζίνης είναι 1.6 λίτρων Turbo CVVD τεχνολογίας Smart Stream. Το CVVD ρυθμίζει τη διάρκεια του ανοίγματος και του κλεισίματος των βαλβίδων σύμφωνα με τις συνθήκες οδήγησης, επιτυγχάνοντας καλύτερες επιδόσεις και βελτιώσεις στην απόδοση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων που δίνει κίνηση σε όλους τους τροχούς. Όταν με ρώτησαν πόσο αποδίδει σε ίππους το αυτοκίνητο που οδηγούσαμε δεν μπορούσαν να πιστέψουν ότι η συνδυαστική ισχύς του αποδίδει 265 ίπποι. Σας εξηγώ πως. Ο θερμικός κινητήρας αποδίδει 180 ίππους. Όμως συνδυαστικά με τον ηλεκτροκινητήρα 66.9 kW (μπαταρία χωρητικότητας 13,9 kWh) η ισχύς του φθάνει τους 265 ίππους με συνδυαστική ισχύ και 350 Nm ροπής.
Στο δρόμο
Για τον οδηγό και συνοδηγό τα φαρδιά καθίσματα είναι πολυριθμιζόμενα. Ο οδηγός βρίσκει εύκολα την ιδανική του θέση. Πατάει το μπουτόν και το αυτοκίνητο ξεκινάει αθόρυβα. Παρά το μεγάλο όγκο του αμαξώματος η κίνηση στους μποτιλιαρισμένους δρόμους δεν μας προβλημάτισε.
Μας άρεσε ιδιαίτερα όταν χρησιμοποιούσαμε τα φλας. Στο καντράν υπάρχουν δυο στρογγυλά όργανα. Όταν κάνεις χρήση του φλας τα όργανα αυτά μετατρέπονται σε οθόνες. Με τις κάμερες που διαθέτει το αυτοκίνητο, ο οδηγός βλέπει μπροστά του τί έρχεται από πίσω του. Πολύ έξυπνο και πρακτικό.
Βγήκαμε στην εθνική οδό και αφού περάσαμε τα πρώτα διόδια προς τη Λαμία, η κίνηση ήταν ελάχιστη και το πεδίο μπροστά μας ελεύθερο. Φοβερό γκάζι. Χαίρεσαι να οδηγείς το Santa Fe σε ανοικτό δρόμο. Ιδανικό για ταξίδι. Στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελάχιστες και δεν τρομάζει οδηγό και επιβάτες. Στο φρενάρισμα τα ελαστικά που φορούσε (Continental 235/55/R19 VXL) αποδείχθηκαν ικανοποιητικά. Η ποιότητα κύλισης άριστη.
Η σταθερότητα του οχήματος ενισχύεται από τη χαμηλωμένη θέση του βαρέως εξοπλισμού εντός της πλατφόρμας. Η αεροδυναμική έχει επίσης βελτιωθεί, ελαχιστοποιώντας την αντίσταση του αέρα ώστε να προσφέρει εξαιρετική απόδοση καυσίμου, ισχύ και επιδόσεις.
Θόρυβος στο εσωτερικό του αυτοκινήτου δεν πέρασε και αυτό οφείλεται στα ενισχυμένα συστήματα απορρόφησης ήχου σε σημεία που είναι ευαίσθητα σε κραδασμούς.
Για τους φίλους της καλής ακουστικής στη μουσική τους η ναυαρχίδα της Hyundai χρησιμοποιεί το υψηλής απόδοσης Hi-Fi της Krell ισχύος 589 Watt, μετατρέποντας μέσα από 10 ηχεία το εσωτερικό σε αίθουσα μουσικής.
Ο οδηγός όταν χρησιμοποιήσει την επιλογή Eco τότε η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς.Στη λειτουργία Sport, το HTRAC επιτρέπει βελτιωμένη επιτάχυνση κατανέμοντας έως και 50 τοις εκατό ροπή στους πίσω τροχούς. Στη λειτουργία Comfort, βελτιώνει τη σταθερότητα κατανέμοντας έως και 35 τοις εκατό ροπή στους πίσω τροχούς.
Το Santa Fe διαθέτει την χαρακτηριστική τεχνολογία τετρακίνησης HTRAC των SUV της Hyundai. Το HTRAC είναι συνδυασμός των λέξεων «Hyundai» και «Traction» (πρόσφυση) και επιτρέπει τον ευέλικτο χειρισμό και την καλύτερη κατανομή ροπής ανάλογα με την πρόσφυση του κάθε τροχού και την ταχύτητα του οχήματος.
Με ένα πλήκτρο ο οδηγός ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου (άμμος, χιόνι και λάσπη) αλλάζει τις λειτουργίες οδήγησης για να έχει ακόμη καλύτερη αίσθηση του ελέγχου. Επίσης ρυθμίζει τις λειτουργίες Eco, Sport και Comfort. Με την έξυπνη λειτουργία οδήγησης το αυτοκίνητο αναγνωρίζει αυτόματα το στυλ οδήγησης και επιλέγει την ιδανική λειτουργία.
Σε επιφάνειες όπως χιόνι, χαλίκι και λάσπη, το σύστημα αυξάνει την πρόσφυση για βελτιωμένη απόδοση στις στροφές. Σε ολισθηρές συνθήκες, η ισχύς κατανέμεται αυτόματα και στους τέσσερις τροχούς. Στη λειτουργία Eco, το σύστημα βελτιώνει την απόδοση καυσίμου χρησιμοποιώντας μόνο την κίνηση στους πρόσθιους τροχούς.
Η κατανάλωση για το αυτοκίνητο που σχεδόν φθάνει τους δύο τόνους δεν ξεπέρασε τα 7.3 λίτρα/100 χλμ.
Στα υπέρ του αυτοκίνητου προσθέτουμε τη λειτουργία Highway Driving Assist (HDA) που είναι ένας συνδυασμός Lane Following Assist και Smart Cruise Control. Χρησιμοποιεί αισθητήρες και δεδομένα χάρτη για την εξασφάλιση της ασφαλούς λειτουργίας καθώς και την αυτόματη προσαρμογή της ταχύτητας σε ελεγχόμενο περιβάλλον. Ένα ειδικό πλήκτρο στο τιμόνι επιτρέπει στον οδηγό να ενεργοποιήσει το HDA με ένα μόνο πάτημα.
Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό, το Reverse Parking Collision-Avoidance Assist (PCA) χρησιμοποιεί κάμερα οπισθοπορίας και πίσω αισθητήρες υπερήχων για να ανιχνεύει εμπόδια κατά την όπισθεν, παρέχοντας μια προειδοποίηση αλλά και ενεργοποιώντας τα φρένα, εάν είναι απαραίτητο, για την αποφυγή σύγκρουσης. Το Remote Smart Parking Assist (RSPA) επιτρέπει στον οδηγό, χωρίς να βρίσκεται στο αυτοκίνητο, να μετακινεί το νέο Santa Fe προς τα εμπρός ή προς τα πίσω, χρησιμοποιώντας εντολή από το κλειδί. Άλλα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), Blind-Spot Collision Warning (BCW), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Safe Exit Assist (SEA), Blind-Spot View Monitor (BVM), Lane Following Assist (LFA) και Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA).
Οι εκδόσεις και οι τιμές του SantaFe
Αναπαραγωγή άρθου από εδώ