Στη Νεμέα με το ολοκαίνουργιο Subaru Crosstrek 2.0i e-Boxer – Galaksias Portal News
Του Γιώργου Παλληκάρη
To Subaru Crosstrek έφτασε στην Ελλάδα παίρνοντας τη σκυτάλη από το XV, όντας αναβαθμισμένο και πιο hi-tech, έχοντας όμως πάντα ως αρωγό την εξαιρετική (και βελτιωμένη) συμμετρική τετρακίνηση.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Όπως μας είπαν και οι άνθρωποι στη Subaru, το νέο Crosstrek μπορεί να διευρύνει το target group των πελατών της εταιρίας, μιας και πλέον εκτός από την άξια γνωστή τετρακίνηση, προσφέρει όλα αυτά που θέλει ο σύγχρονος οδηγός. Χώρους, άνεση, οικονομία (ναι γίνεται και με 2λιτρο μοτέρ), ψηφιακές ανέσεις αλλά και μία 8ετή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων.
Το νέο Subari Crosstrek
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Αρχικά το μοντέλο έχει διατηρήσει σε μεγάλο βαθμό τις ίδιες διαστάσεις με τον προκάτοχο του, έχοντας όμως μεγαλύτερο μεταξόνιο (άρα και μεγαλύτεροι χώροι στο εσωτερικό), κατά 10 εκατ. μικρότερο ύψος, και άκρως πιο αεροδυναμικό σχήμα. Η εμφάνιση θυμίζει αρκετά το XV όμως πλέον υπάρχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος στα 22 εκατ. μεγαλύτερη γωνία διαφυγής αλλά και περισσότερα προστατευτικά για πιο ανέμελες off road διαδρομές. Η χρωματική παλέτα έρχεται και αυτή αναβαθμισμένη με 9 χρώματα, τα φώτα είναι LED ενώ οι ζάντες είναι από 17 ή 18 ιντσών.
Με 2λιτρο μοτέρ που έχει ηλεκτρική (μικρή) βοήθεια
Πήραμε τα κλειδιά από την αντιπροσωπεία της Subaru στο Χαλάνδρι και κατευθυνθήκαμε στη Νεμέα, οδηγήσαμε αρκετά χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο αλλά και αρκετά σε απαιτητικό χωματόδρομο, ώστε να το «δοκιμάσουμε» σε όλα τα τερέν. Είχαμε στα χέρια μας την μοναδική επιλογή κινητήρα η οποία δεν είναι άλλη από τον 2λιτρο ατμοσφαιρικό Boxer κινητήρα ο οποίος αποδίδει 136 ίππους και 182 Nm ροπής. Μαζί του υπάρχει και ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας ο οποίος βοηθάει με 16 ίππους και 66 Nm ροπής. Ο συγκεκριμένος δίνει επιπλέον ώθηση σε συνθήκες χαμηλών απαιτήσεων, βοηθάει στη μείωση της κατανάλωσης και μάλιστα προσφέρει και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για μικρές αποστάσεις – σε μικρές ταχύτητες. Επιπλέον φορτίζει κατά την πέδηση και σε συνθήκες ρολαρίσματος επιτρέπει στον βενζινοκινητήρα να απενεργοποιηθεί (δεν το νιώθει ο οδηγός) και να αναλάβει εκείνος την χαλαρή λειτουργία. Όλο το σύνολο συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο CVT Lineatronic το οποίο έχει καλή απόκριση και υπαρκτό αλλά χαμηλό βουητό (αν βυθίσεις βαθιά το πεντάλ του γκαζιού).
Το νέο Crosstrek δεν θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο με τις επιδόσεις του, όμως θα κινηθεί με εξαιρετική άνεση και θα ανέβει γραμμικά μέχρι υψηλές ταχύτητες. Παρά τα 22 εκατ. απόστασης από το έδαφος, οι αντιδράσεις του είναι εξαιρετικές ακόμα και στις στριφτερές διαδρομές των χωριών της Νεμέας. Σε αυτό βοηθάει και η βελτιωμένη κατά 15% στρεπτική ακαμψία και φυσικά η συμμετρική τετρακίνηση. Μάλιστα η τελευταία πλέον συνδυάζεται με το X-Mode που επιτρέπει κατανομή ροπής σε αναλογία 60/40 ανάμεσα στον εμπρός άξονα, μέχρι τα 40χλμ./ώρα, μετά τα οποία το κλείδωμα αυτό απενεργοποιείται.
Ήσυχο και ευρύχωρο
Στην άσφαλτο και τον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες 120χλμ./ώρα το Subaru είναι ιδιαίτερα ήσυχο, μιας και οι νέοι αεραγωγοί βοηθούν σε καλύτερη αεροδυναμική και μειωμένη αντίσταση από τον αέρα, ενώ υπάρχει και νέα ηχομονωτική στρώση σε όλο το αυτοκίνητο. Στο εσωτερικό του υπάρχει καντρά με αναλογικά όργανα, ανάμεσα στα οποία υπάρχει ψηφιακή οθόνη που τη χειρίζεσαι από το τιμόνι. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία κάθετα τοποθετημένη οθόνη 11.6 ιντσών η οποία είναι εύκολη στη χρήση με απλό μενού και καθαρές επιλογές. Οδηγήσαμε την κορυφαία έκδοση Premium οπότε είχαμε και την ανοιγόμενη ηλιοροφή αλλά και περισσότερες premium πινελιές στην καμπίνα. Οι χώροι είναι αρκετά μεγάλοι και παρά το χαμήλωμα της οροφής, κανένας επιβάτης δεν έχει πρόβλημα, ακόμα και ύψους 1.90μ. Το πορτπαγκάζ στα 328λτ. ενώ να αναφέρουμε πως τα καθίσματα σχεδιάστηκαν σε συνεργασία με ορθοπεδικούς και προσφέρουν καλύτερη στήριξη αλλά και λιγότερα τραντάγματα σε απαιτητικές διαδρομές.
Όταν πατήσαμε χώμα, το γνήσιο τετρακίνητο και off road DNA της Subaru αμέσως εμφανίστηκε. Το σύστημα μετάδοσης μαζί με το X-Mode και τα 22 εκατ. από το έδαφος κάνουν το χώμα να φαίνεται άσφαλτος με το όχημα πραγματικά να δείχνει πως είναι γεννημένο για τέτοιες καταστάσεις.
Πόσο κοστίζει και ποιες εκδόσεις υπάρχουν;
Το νέο Subari Crosstrek ξεκινά τις πρώτες παραδόσεις στα τέλη του Απριλίου σε τρεις διαθέσιμες εκδόσεις: Style, Style Extra και Premium με τιμές, 41.995, 43.945 και 45.970 αντίστοιχα. Ο εξοπλισμός ασφαλείας είναι αρκετά πλούσιος παρέχοντας μεταξύ άλλων στερεοσκοπική κάμερα αλλά και radar με περιοχή κάλυψης 270 μοιρών, 9 αερόσακους, eCall, φώτα LED, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα EyeSight αλλά και τη δυνατότητα να ρυθμίζει ο ιδιοκτήτης ένα PIN στην οθόνη, το οποίο θα «κρύβει» τα προσωπικά δεδομένα όπως διαδρομές, στοιχεία κτλ. από τα αδιάκριτα μάτια.
Πολύ σημαντικό να αναφέρουμε πως το μοντέλο συνοδεύεται από 8 χρόνια εγγύηση χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων. Το μοναδικό στην Ελλάδα που προσφέρει εγγύηση χωρίς χιλιομετρικό όριο.
Το νέο Crosstrek μπορεί να έχει τεράστια ιπποδύναμη ούτε τον ακραία hi-tech χαρακτήρα που έχουν άλλα SUV. Έχει όμως ίσως την καλύτερη τετρακίνηση, υψηλά επίπεδα άνεσης τόσο σε άσφαλτο όσο και σε χώμα, 8 χρόνια πλήρης ξεγνοιασιάς για τον οδηγό αλλά και το γνήσιο DNA της Subaru.
Αναπαραγωγή άρθου από εδώ