Υγεία

Τι ετοιμάζει ο Luca de Meo με την «Ampere»- Πόσο θα κοστίζει το ηλεκτρικό Renault Twingo

Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Ο CEO του Renault Group Luca de Meo και CEO της Ampere ξεκινάει τη 3η φάση του στρατηγικού πλάνου Renaulution του Renault Group και εστιάζει στην ηλεκτροκίνηση και το λογισμικό. Η Ampere δεν είναι καινούργια εταιρία. Έχει μια πορεία 15 ετών με μεγάλη εμπειρία στα ηλεκτρικά οχήματα. Είναι ένας οργανισμός ευέλικτος και προσανατολισμένος στην καινοτομία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Renault Group για να απαντήσει στις προκλήσεις, να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που προκύπτουν από τον μετασχηματισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά και να αντιμετωπίσει τους σημαντικούς κλιματικούς προβληματισμούς, δημιούργησε την Ampere. Ένα νέο μοντέλο εταιρείας, που αντικατοπτρίζει το στόχο του να γίνει ο ηγέτης της Ευρώπης στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η εταιρεία απασχολεί πάνω από 11.000 άτομα – το 35% εκ των οποίων είναι μηχανικοί – που σχεδιάζουν, εξελίσσουν, κατασκευάζουν και εμπορεύονται οχήματα υψηλής απόδοσης, ασφαλή και βιώσιμα, κάτω από την ομπρέλα της Renault. Όλοι αυτοί ενώνουν τις δυνάμεις τους για να πραγματοποιήσουν αυτή τη μεγάλης κλίμακας μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα.

Με οδηγό την τεχνολογία, η Ampere αναπτύσσει ένα οριζόντιο επιχειρηματικό μοντέλο που δίνει τη δυνατότητα στο Renault Group να είναι πιο ευέλικτο και να ανταποκρίνεται πιο άμεσα στις καινοτομίες. Στόχος είναι ο εκδημοκρατισμός των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, με οχήματα που μπορούν να αντέξουν οικονομικά οι πελάτες. Η Ampere βασίζεται στην 15ετή τεχνογνωσία της Renault πάνω στα ηλεκτρικά οχήματα, συνδυάζοντας μια ευέλικτη και αποτελεσματική οργάνωση στον τομέα της σχεδίασης αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων για την ευρωπαϊκή αγορά και παρέχοντας μια μοναδική εμπειρία στον πελάτη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το βιομηχανικό και τεχνολογικό project που επιδιώκεται με την Ampere έχει έντονη απήχηση στην ευρωπαϊκή αγορά. Διαθέτει ένα μοναδικό φάσμα δεξιοτήτων καθώς και ένα σταθερό βιομηχανικό και τεχνολογικό οικοσύστημα, που προστατεύει ολόκληρη την αλυσίδα αξίας. Κάτω από την ομπρέλα της Ampere λειτουργούν 11 παραγωγικές μονάδες στη Γαλλία, μεταξύ των οποίων τέσσερις βιομηχανικές εγκαταστάσεις: το ElectriCity που περιλαμβάνει τα εργοστάσια του Douai, της Maubeuge και της Ruitz, αλλά και το εργοστάσιο στην Cléon.

Μία εταιρική ταυτότητα που συνδυάζει την παράδοση με την αλλαγή

Το λογότυπο της Ampere ξεκίνησε με το σχήμα ενός διαμαντιού, το ιστορικό και διαχρονικό έμβλημα της Renault, που αντανακλά το ανθρώπινο και βιομηχανικό της παρελθόν. Φτιαγμένο από πολλά διαμάντια, απεικονίζει αυτή τη νέα διαμόρφωση μίας σφιχτής δομής, ευέλικτων ομάδων, που η καθεμία έχει τον δικό της τομέα εξειδίκευσης. Η σύνθεση που προκύπτει από αυτά τα διαμάντια πυροδοτεί ιδέες αέναης κίνησης και πορείας ανόδου, προς έναν κοινό στόχο.

Η ταυτότητα της Ampere συνδυάζει τρία βασικά χρώματα – το Scandium, το Eigengrau και το Silicon Grey – δημιουργώντας μία τέλεια ισορροπία μεταξύ τεχνολογίας και φιλικότητας, μεταξύ ανθρώπινου χαρακτήρα και καινοτομίας.

Εκδημοκρατισμός της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη, μέσω της περεταίρω διεύρυνσης της βάσης πελατών.

  • Ως ηγέτης της ευρωπαϊκής αγοράς στην κατηγορία των μεσαίων και μικρομεσαίων οχημάτων, το Renault Group, άρα και η Ampere, στοχεύουν στις κατηγορίες Β & C οι οποίες αναμένεται να αποτελέσουν και το 75% των ευρωπαϊκών πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, μέχρι το 2030. Τη χρονική περίοδο μεταξύ 2023-2030, τα δύο αυτά segments προβλέπεται να παρουσιάσουν ένα ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης της τάξεως του 25%.
  • Στην προσπάθεια αξιοποίησης αυτής της ευκαιρίας, η Ampere έχει στόχο τον εκδημοκρατισμό της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη, με την επίτευξη της εναρμόνισης της τιμής μεταξύ μοντέλων με ηλεκτροκινητήρα και κινητήρα εσωτερικής καύσης, προλαμβάνοντας τον ανταγωνισμό.
  • Η Ampere διαθέτει ήδη ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα χάρη στις δύο πλατφόρμες της, που έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ είναι σχεδιασμένες με στόχο την μείωση του κόστους και υλοποιημένες με συγκεκριμένους σκοπούς:
  • AmpR Small platform για μοντέλα του segment B (προηγούμενη ονομασία CMF-B EV)
  • AmpR Medium platform για μοντέλα του segment C (προηγούμενη ονομασία CMF-EV)
  • Πέρα από αυτές τις πλατφόρμες, η Ampere βαδίζει σταθερά βάσει ενός οδικού χάρτη με στόχο την μείωση του κόστους, μέσω μίας ολιστικής προσέγγισης στην ηλεκτροκίνηση. Έως το 2027/2028, η Ampere έχει στόχο να περιορίσει έως και 40%, τα μεταβλητά κόστη μεταξύ των ηλεκτρικών οχημάτων 1ης και 2ης γενιάς του segment C, ακολουθώντας μία σταθερή κατεύθυνση με 3 βασικούς πυλώνες:
  • Κινητήρας EV (μπαταρία και σύστημα ηλεκτροκίνησης):

–              50% μείωση του κόστους της μπαταρίας ανά όχημα της ίδιας γκάμας

–              25% μείωση του κόστους του συστήματος ηλεκτροκίνησης, ανά όχημα

  • Όχημα (πλατφόρμα και αμάξωμα):

–              25% μείωση του κόστους της πλατφόρμας, ανά όχημα

–              15% μείωση του κόστους του αμαξώματος, ανά όχημα

  • Επιχειρηματική αριστεία που θα δώσει τη δυνατότητα μείωσης κατά 50% του κόστους παραγωγής και logistics.
  • Ως αποτέλεσμα της διαρκούς εφαρμογής του πλάνου μείωσης του κόστους, έχει επιτευχθεί ένα πρώτο σημαντικό βήμα με το Scenic E-Tech, το οποίο έχει ήδη επιτύχει την εναρμόνιση της τιμής στον τομέα του Συνολικού Κόστους Ιδιοκτησίας (TCO) με τα υβριδικά οχήματα. Η εναρμόνιση της τιμής μεταξύ μοντέλων EV & ΜΕΚ αναμένεται να επιτευχθεί με τη 2η γενιά (διάδοχοι των Megane-E-Tech και Scenic E-Tech), έως το 2027/2028 με ταυτόχρονη διατήρηση των περιθωρίων κέρδους.

Στο segment Β, η Ampere θα ξεκινήσει με το Renault 5 το 2024 και το Renault 4 το 2025 (με εκτιμώμενη τιμή εκκίνησης στην Ευρώπη περίπου 25.000€), αλλά και με το νέο ηλεκτρικό Renault Twingo που θα εκτιμάται ότι στην Ευρώπη θα κοστίζει κάτω από τις 20.000€.

Μία ολοκληρωμένη γκάμα προϊόντων

Για την επίτευξη αυτού του στόχου, η Ampere διαθέτει ένα συναρπαστικό και άκρως ανταγωνιστικό portfolio προϊόντων, που περιλαμβάνει μοντέλα στις κατηγορίες A, B και C, ενώ αρχικά αποτελείται από πέντε μοντέλα:

  • Το Megane E-Tech, που λανσαρίστηκε στα μέσα του 2022, είναι το όχημα που επανατοποθέτησε τη μάρκα στην αγορά των EV, πετυχαίνοντας την κατάκτηση νέων πελατών (ποσοστό κατάκτησης πάνω από 50% από τον ανταγωνισμό στην Ευρώπη). Κατέκτησε ένα μερίδιο αγοράς στην ευρωπαϊκή αγορά των EV της τάξης του 2,2%, ενώ αποτελεί το Νο1 αυτοκίνητο στην κατηγορία C-EV στη Γαλλία. Το συγκεκριμένο μοντέλο διαθέτει το καλύτερο σύστημα infotainment και δικτύωσης στην κατηγορία του: το OpenR Link.
  • Το Scenic E-Tech, κυκλοφορεί στις αρχές του επόμενου έτους και προϊδεάζει για το μέλλον των ευρωπαϊκών οικογενειακών αυτοκινήτων. Η αειφορία βρίσκεται στον πυρήνα του σχεδιασμού του, καθώς έως και το 95% των υλικών κατασκευής του είναι ανακυκλώσιμα, ενώ προσφέρει κορυφαία τιμή αυτονομίας στην κατηγορία του, η οποία ξεπερνά τα 625km WLTP, με TCO (Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας) που ήδη βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με τα υβριδικά αυτοκίνητα.
  • Το Renault 5, πρόκειται να παρουσιαστεί το 1ο τρίμηνο του 2024, αποτελώντας την αναγέννηση ενός εμβληματικού μοντέλου, ενώ τυγχάνει ήδη της αναγνώρισης του Τύπου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Το Renault 5 θα προσφέρει αυτονομία έως και 400χλμ. με εκτιμώμενη αρχική τιμή στην Ευρώπη περίπου 25.000€, που ανταγωνίζεται ευθέως τα υβριδικά μοντέλα του segment Β. Θα είναι εξοπλισμένο με το avatar Reno, έναν ‘virtual’ συνοδηγό με τεχνητή νοημοσύνη, που μαθαίνει καθημερινά να προβλέπει καλύτερα και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του χρήστη του.
  • Το Renault 4, που θα λανσαριστεί το 2025, θα είναι η μετενσάρκωση ενός παγκόσμιου αυτοκινήτου για την εποχή της ηλεκτροκίνησης. Θα είναι ένα αυτοκίνητο με κορυφαία ευελιξία που θα κεφαλαιοποιήσει την επιτυχημένη συνταγή του Renault 5, όπως η πλατφόρμα AmpR Small και το σύστημα infotainment.
  • Το Renault Twingo Legend , που αποκαλύφθηκε ως πρωτότυπο, είναι το ιδανικό αστικό όχημα χωρίς συμβιβασμούς: το οικονομικότερο στην κατηγορία του, με κατανάλωση μόλις 10 kWh/100 km, 75% χαμηλότερες εκπομπές CO₂ κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του, σε σύγκριση με το μέσο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσεως που κυκλοφόρησε το 2023, μηδενικές εκπομπές CO₂, αλλά και λιγότερη σπατάλη πρώτων υλών χάρη στο μικρό του μέγεθος. Κατασκευασμένο στην Ευρώπη, το αυτοκίνητο θα προσφέρεται σε μία εκτιμώμενη αρχική τιμή κάτω των 20 χιλιάδων ευρώ (προ επιδοτήσεων).

Η συγκεκριμένη γκάμα θα διευρυνθεί μέχρι το 2031, με δύο ακόμα ηλεκτρικά μοντέλα 2ης γενιάς, που θα ανεβάσουν τον συνολικό αριθμό των μοντέλων στα 7. Από έναν στόχο ~300.000 πωλήσεων οχημάτων το 2025, η Ampere αναμένει να πουλήσει περίπου ένα εκατομμύριο οχήματα το 2031, επιτυγχάνοντας ένα μερίδιο αγοράς της τάξεως του 10%.

Πέρα από τη δική της γκάμα, η Ampere έχει επίσης σχεδιαστεί για να αποτελέσει μια τεχνολογική, κατασκευαστική και επιχειρηματική πλατφόρμα που θα εξυπηρετεί και άλλες μάρκες, εκτός της Renault, γεγονός που οφείλεται στην ευελιξία των γραμμών παραγωγής, την πολυμορφικότητα των δύο πλατφορμών και την ανταγωνιστικότητα της βάσης του κόστους. Μεταξύ άλλων, η Ampere θα παράγει τουλάχιστον δύο μοντέλα για την Alpine, ενώ θα υποστηρίξει και τη Dacia στην πορεία της προς την ηλεκτροκίνηση, παρέχοντας λύσεις λογισμικού για ολόκληρο το Renault Group.

 

 

Αναπαραγωγή άρθου από εδώ

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button