Το υπέροχο μοντέλο της BMW που μας στέρησε ο Κορωνοϊός – Galaksias Portal News
Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Σίγουρα θυμάστε όλη την BMW i8. Ένα plug-in υβριδικό μοντέλο το οποίο παρουσιάστηκε το 2014 και ξεχώριζε για την ιδιαίτερη εμφάνιση του. Υπήρξε το δεύτερο, χρονολογικά, μοντέλο μαζικής παραγωγής που εισήγαγε το παρακλάδι της εταιρείας που ονομάζεται BMW i και ασχολείται ειδικά με τη δημιουργία ηλεκτροκίνητων μοντέλων, μετά το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο πόλης BMW i3 που είχε μπει στην παραγωγή τον Σεπτέμβριο του 2013.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Η εκδοχή παραγωγής έφερε βενζινοκινητήρα με τούρμπο, ο οποίος ήταν 3κύλινδρος σε σειρά, κυβισμού 1.499κ.εκ. και ισχύος 231 ίππων στις 5.800 στροφές το λεπτό. Ο ηλεκτροκινητήρας του μοντέλου είχε ισχύ 143 ίππους. Μάλιστα έως τις αρχές Νοεμβρίου του 2016, οι συνολικές πωλήσεις διεθνώς είχαν ξεπεράσει τα 10.000 αντίτυπα, με αποτέλεσμα το BMW i8 να γίνει τότε το πρώτο σε πωλήσεις παγκοσμίως plug-in υβριδικό σπορ αυτοκίνητο. Το 0-100 ερχόταν σε μόλις 4.4 δευτ. με την τελική να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150χλμ./ώρα. Η λήξη της παραγωγής του i8 έλαβε χώρα στις 11 Ιουνίου 2020 και τελικά δεν υπήρξε αντικαταστάτης του μοντέλου.
Όμως, ο επικεφαλής σχεδιασμού της BMW Domagoj Dukec μόλις αποκάλυψε τον κάποτε προγραμματισμένο διάδοχο του σπορ αυτοκινήτου με την ονομασία i16. Ο Dukec εργάστηκε στην πραγματικότητα για το σχεδιασμό του i16 το οποίο ήταν ουσιαστικά μια πιο έτοιμη για παραγωγή εκδοχή του Vision M Next Concept που έκανε ντεμπούτο το 2019 στο συνέδριο NextGen της BMW στο Μόναχο.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Το Vision M Next Concept χρησιμοποιούσε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα με υβριδική υποβοήθηση και συνολική απόδοση συστήματος 600 ίππων. Μπορούσε να κάνει το 0-100 σε 3,0 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ήταν 300χλμ./ώρα. Ο Dukec σημειώνει ότι ο σχεδιασμός του i16 εμπνέεται από το M1.
Οι ομοιότητες είναι πιο εμφανείς στο πίσω μέρος, όπου υπάρχουν περσίδες στο πίσω τζάμι και ένα αποτυπωμένο τμήμα στα φτερά, όπως οι εισαγωγές στα πλαϊνά του κλασικού σπορ αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με τον Dukec, το σχέδιο έπεσε θύμα κακής χρονικής συγκυρίας, επειδή οι επιχειρηματικές επιπλοκές από την πανδημία του 2020 ανάγκασαν την BMW να τερματίσει την ανάπτυξη. Το κόστος του i16 και ο χαμηλός δυνητικός όγκος πωλήσεων ήταν παράγοντες που οδήγησαν στην ακύρωση του αυτοκινήτου.
Αναπαραγωγή άρθου από εδώ