Γιατί οι γιαπωνέζοι της Mazda συνεργάσθηκαν με τη γερμανική εταιρεία ζαχαρωτών Haribo
Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Οι επιτελείς της γιαπωνέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας Mazda ήθελαν πριν από μερικές δεκαετίες να πρωτοτυπήσουν. Και για να το πετύχουν έπρεπε να κάνουν κάτι διαφορετικό για να προσελκύσουν τους καταναλωτές.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Εδώ και κάποιες δεκαετίες ξεκίνησε μια «γλυκιά» συνεργασία που τελικά πέτυχε. Η Mazda στις αρχές της δεκαετίας του 1990 συνεργάστηκε με την γερμανική Haribo. Η Haribo δεν έχει καμιά σχέση με τα αυτοκίνητα. Ειδικεύεται στα γλυκά και είναι πασίγνωστη για τα ζελεδάκια της.
Από τη συνεργασία της Mazda με τη Haribo «γεννήθηκε» ένα μοντέλο, το Mazda 121 “Goldy” . Από τη γραμμή παραγωγής βγήκε συγκεκριμένος αριθμός αυτοκινήτων.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Σίγουρα θα απορείτε για αυτή τη συνεργασία. Λογικό είναι. Λίγοι γνώριζαν τη συνεργασία μεταξύ της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας και της γερμανικής εταιρείας ζαχαρωτών Haribo, που είναι παγκοσμίως γνωστή για τα gummy bears της. Από αυτή τη συνεργασία «γεννήθηκε» το Mazda 121 “Goldy”.
Μπορεί το Mazda 121 “Goldy” να μην είναι το πρώτο αυτοκίνητο που έρχεται στο μυαλό όταν σκεφτόμαστε τα ιστορικά αυτοκίνητα της Mazda, όμως είναι ένα σημαντικό αυτοκίνητο στην ιστορία της.
Ήταν μια έκδοση περιορισμένη που αριθμούσε 1000 μονάδες με τα διακριτικά 121 “Goldy”. Σχεδιασμένα αποκλειστικά για τις γερμανικές, αυστριακές και ελβετικές αγορές, τα αυτοκίνητα είχαν θέμα τα διάσημα ζελεδάκια Haribo Gold Bears και έτσι πήραν το φωτεινό “χρυσαφί” χρώμα της συσκευασίας τους.
Σχεδιασμένο από τη Hofele Design – μια εταιρεία γνωστή για τη βελτίωση πολυτελών γερμανικών αυτοκινήτων – το “Goldy” είχε ειδικό εξοπλισμό, συμπεριλαμβανομένου ενός τιμονιού Momo με ένα χρυσό αρκουδάκι Haribo στο κέντρο, σκίαστρο πίσω παρμπρίζ με πολύχρωμο σχέδιο gummy bear και ένα σετ τροχοκαλύμματα με αρκουδάκια Haribo. Το σημαντικό ήταν ότι κάθε “Goldy” περιλάμβανε 100 σακούλες ζελεδάκια Haribo Gold Bears και ένα μεγάλο, μαλακό αρκουδάκι παιχνίδι.
Για την καλύτερη επικοινωνία του αυτοκινήτου, το Mazda 121 “Goldy” προωθήθηκε ως έπαθλο σε λαχειοφόρο που διοργανώθηκε από τη Haribo στα πλαίσια του διαγωνισμού, “Win gold with Haribo: Mazda 121. The Haribo Gold Bear goes for the Mazda 121”.
Mazda 121: Bubble Car
Η έκδοση “Goldy” ήταν ένα soft-top μοντέλο, που επέτρεπε στους οδηγούς να απολαμβάνουν τον ήλιο τις ζεστές ημέρες. Η βασική έκδοση της Mazda 121 ήταν επίσης διαθέσιμη με σκληρή οροφή. Το μοντέλο παρουσιάστηκε το 1991 και έγινε γνωστό στην ιαπωνική αγορά ως Autozam Revue. Με το μικρό και παράξενο σχεδιασμό του, έλαβε γρήγορα θετικές κριτικές και έγινε επιτυχία. Το μοντέλο απέκτησε γλυκά ψευδώνυμα, με ένα από τα πιο διαδεδομένα να είναι το “bubble car” (αυτοκίνητο φούσκα).
Με τον στρογγυλό και συμπαγή σχεδιασμό του, η Mazda 121 πρόσφερε ένα μοναδικό αίσθημα ευρυχωρίας χάρη στην καμπυλώδης οροφή που ενίσχυε τον ήδη ευάερο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η εμπειρία αναβαθμιζόταν περαιτέρω όταν συνδυάζονταν με την αναδιπλούμενη ηλιοροφή που προσέδιδε μια επιπλέον διάσταση ευρυχωρίας για τους επιβάτες.
Το “Goldy” και τα «αδελφάκια» του στην βασική έκδοσή τους, εξοπλίζονταν με τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,3 λίτρων, παράγοντας 53 kW / 72 PS, επιτυγχάνοντας μέγιστη ταχύτητα 155 χλμ/ώρα και επιταχύνοντας από 0 σε 100 χλμ/ώρα μέσα σε 11,4 δευτερόλεπτα.
Σήμερα, η ιαπωνική εταιρεία διατηρεί ένα από τα αυτοκίνητα “Goldy” στο Μουσείο Κλασικών Αυτοκινήτων Mazda Frey στο Augsburg της Γερμανίας. Έτσι, αυτή η γλυκιά συνεργασία ανάμεσα στη Mazda και τον κόσμο των gummy bears θα μείνει για πάντα στις καρδιές μας.
Αναπαραγωγή άρθου από εδώ