Εκτός ρωσικής αγοράς ο ναυτιλιακός κολοσσός Maersk – Galaksias.gr
Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 20 Φεβρουαρίου 2023, 17:15
Σε συμφωνία για την πώληση των δύο εγκαταστάσεων logistics που έχει στη Ρωσία στην IG Finance Development Limited, κατέληξε ο ναυτιλιακός κολοσσός Moller-Maersk, σηματοδοτώντας το τέλος των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της στη χώρα.
Ο όμιλος είπε ότι η πώληση των εγκαταστάσεων αποθήκης στην ενδοχώρα στο Novorossiisk, χωρητικότητας 1.500 εμπορευματοκιβωτίων (TEU) και μιας αποθήκης με απλή ψύξη και κατάψυξη στην Αγία Πετρούπολη, είχε λάβει την έγκριση των ρυθμιστικών αρχών τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και στη Ρωσία.
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε έναν νέο ιδιοκτήτη για τις δύο εγκαταστάσεις logistics στη Ρωσία και, ως εκ τούτου, να εκτελέσουμε την απόφασή μας να εκχωρήσουμε όλα τα περιουσιακά στοιχεία που έχουμε στη χώρα», ανέφερε σε δήλωσή του ο επικεφαλής εμπορικός διευθυντής Karsten Kildahl.
Η IG Finance Development, μια εταιρεία εγγεγραμμένη στην Κύπρο, έχει συνάψει συμφωνία με την Arosa, έναν μεγάλο εισαγωγέα τροφίμων στη Ρωσία, για τη λειτουργία των εγκαταστάσεων αυτών, δήλωσε η Maersk.
Η Maersk μένει ακόμη να πουλήσει τέσσερα ρυμουλκά με την επωνυμία της Svitzer, μια διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη, δήλωσε εκπρόσωπος στο Reuters. Μετά από αυτό, η Maersk δεν θα έχει καμία επιχείρηση στη Ρωσία.
Τον Αύγουστο του περασμένου έτους, η Maersk πούλησε μερίδιο 30,75% στη ρωσική εταιρεία λιμενικών Global Ports Investments (GLPRq.L) στη μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων της Ρωσίας Delo Group.
Η Maersk που θεωρείται ευρέως ως βαρόμετρο για το παγκόσμιο εμπόριο ενημέρωσε ότι αναμένει το 2023 κέρδη EBITDA μεταξύ μόλις 8 και 11 δισ. δολαρίων, έναντι των 36,8 δισ. πέρυσι.
Όπως ανέφερε σε σχετική ανακοίνωση, «το guidance για το 2023 βασίζεται στην προσδοκία ότι η διόρθωση των αποθεμάτων θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου, οδηγώντας σε ένα πιο ισορροπημένο περιβάλλον ζήτησης».
Για το τελευταίο τρίμηνο του 2022, τα EBITDA της Maersk διαμορφώθηκαν σε 6,52 δισ. δολάρια, υποχωρώντας σημαντικά από τα 7,99 δισ. ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ έχασαν και την εκτίμηση των αναλυτών για 6,95 δισ. σε έρευνα του Reuters.
Παράλληλα, είδε τα έσοδά της να μειώνονται ελαφρώς στα 17,8 δισ. δολάρια την ίδια περίοδο, καθώς ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που φόρτωσε σε πλοία υποχώρησε κατά 14%.
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος Vincent Clerc, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία στις αρχές του τρέχοντος έτους, δήλωσε ότι ήταν «αξιοσημείωτο με περισσότερους από έναν τρόπους», σύμφωνα με το CNBC, προσθέτοντας ότι «ενώ αναμένουμε το καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα στην ιστορία της εταιρείας, έχουμε επίσης οδηγήσει τις συνεργασίες με τους πελάτες μας σε ένα νέο επίπεδο, υποστηρίζοντας τις αλυσίδες εφοδιασμού τους από άκρο σε άκρο σε περιόδους μεγάλης αναστάτωσης».
«Καθώς μπαίνουμε σε μια χρονιά με προκλητικές μακροπροοπτικές και νέους τύπους αβεβαιοτήτων για τους πελάτες μας, είμαστε αποφασισμένοι να επιταχύνουμε τον επιχειρηματικό μας μετασχηματισμό και να αυξήσουμε τη λειτουργική μας ικανότητα για να εκμεταλλευτούμε τις μοναδικές ευκαιρίες που έχουμε μπροστά μας».
Αξίζει να σημειωθεί πως η παγκόσμια αγορά εμπορευματοκιβωτίων θα κυμανθεί μεταξύ -2,5% και +0,5% το 2023
Οι όγκοι φόρτωσης του τέταρτου τριμήνου μειώθηκαν κατά 14% σε ετήσια βάση, ενώ οι ναύλοι φόρτωσης μειώθηκαν κατά 3,5% σε ετήσια βάση, με αποτέλεσμα τα έσοδα να μειωθούν ελαφρά στα 17,8 δισεκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο.
Αναπαραγωγή άρθου από εδώ