Οικονομία

Αν υπάρξει παράταση για το POS, θα ανακοινωθεί εντός της ημέρας – Galaksias Portal News

Εντός της τρέχουσας ημέρας (29.02.24) θα ανακοινωθεί, εφόσον το ΥΠΟΙΚ αποφασίσει παράταση της ημερομηνίας διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές μηχανές, σύμφωνα με όσα δήλωσε σήμερα ο εκπρόσωπος τύπου του ΥΠΟΙΚ, κος Όμηρος Τσάπαλος, μιλώντας στο mega.

Ο εκπρόσωπος τύπου του ΥΠΟΙΚ σημείωσε πως οι εποχικές επιχειρήσεις (πχ τουριστικές) δεν υπάγονται στην παραπάνω προθεσμία, αλλά έχουν περιθώριο διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές τους μέχρι την ημερομηνία έναρξης της λειτουργίας τους.

Ο κος Τσάπαλος τόνισε πως όσες επιχειρήσεις ανήκουν στους 35 κλάδους (πχ μικρό λιανεμπόριο) έχουν παραγγείλει έως σήμερα το POS αλλά δεν το έχουν έως σήμερα λάβει, δεν θα υποστούν το προβλεπόμενο πρόστιμο.

Επίσης, ο εκπρόσωπος τύπου του ΥΠΟΙΚ τόνισε πως όποιος επιχειρηματίας έχει προμηθευθεί έως και σήμερα το POS του, αλλά δεν το έχει θέσει σε λειτουργία χωρίς δική του υπαιτιότητα (πχ με υπαιτιότητα του παρόχου), δεν θα κληθεί να πληρώσει πρόστιμο.

Υπενθυμίζεται πως στο τεχνικό σκέλος της διασύνδεσης των POS – Ταμειακών Μηχανών ισχύουν τα ακόλουθα: 

  • Διασύνδεση POS – Ταμειακών Συστημάτων

Στο τελευταίο στάδιο της διασύνδεσης, αναβαθμίζονται τα Ταμειακά Συστήματα (εφόσον απαιτείται) και διασυνδέονται με τα POS, με ευθύνη της επιχείρησης που τα χρησιμοποιεί. Η ΑΑΔΕ ενημερώνει κάθε Χρήστη υπηρεσιών πληρωμών για την ολοκλήρωση της αναβάθμισης του συνόλου των POS που διαθέτουν, με τρεις τρόπους:

Α)μέσω email

Β)μέσω σχετικής ειδοποίησης στην εφαρμογή “Τα Μηνύματά μου” στην ψηφιακή πύλη myAADE

Γ) με σχετική ένδειξη στα “Στοιχεία Μέσων Πληρωμών (EFT/POS)” στην εφαρμογή “Στοιχεία Επιχείρησης

Για τη διασύνδεση οι επαγγελματίες θα πρέπει να ακολουθήσουν τα παρακάτω βήματα:

  • Προβολή στοιχείων POS

Τα στοιχεία των POS που έχουν υποβληθεί από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) και τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), είναι διαθέσιμα στις επιχειρήσεις στην ψηφιακή πύλη myAADE / Μητρώο & Επικοινωνία / Μητρώο POS.

  • Υποβολή δήλωσης διαφωνίας

 Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν POS υποβάλλουν Δήλωση Μέσων Πληρωμών, αποκλειστικά και μόνο στην περίπτωση που διαφωνούν με τα στοιχεία που εμφανίζονται στο Μητρώο Μέσων Πληρωμών- Αναβάθμιση POS. Η αναβάθμιση των ενεργών POS πραγματοποιείται απομακρυσμένα με ευθύνη των Παρόχων Μέσων Πληρωμών (NSPs).

  • Ειδοποίηση αναβάθμισης

Οι επιχειρήσεις λαμβάνουν ειδοποίηση με αποστολή email για την αναβάθμιση των POS που διαθέτουν Διασύνδεση POS – Ταμειακού Συστήματος. Εντός 30 ημερών από την ειδοποίηση και το αργότερο έως τις 29/2/2024, ο τεχνικός ΦΗΜ διασυνδέει επιτόπια το POS με την Ταμειακή μηχανή και ολοκληρώνει τη διαδικασία.

Αναπαραγωγή άρθου από εδώ

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button