Πωλητήριο για το μοναδικό εξάτροχο μονοθέσιο στην ιστορία της Formula 1 – Galaksias Portal News
Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Ο Jody Scheckter είναι περισσότερο γνωστός για την κατάκτηση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Οδηγών της F1 το 1979. Ο δεύτερος λόγος που είναι γνωστός, είναι πως πέρασε δύο χρόνια, οδηγώντας το εξάτροχο Tyrrell P34, ίσως το πιο παράξενο μονοθέσιο της F1 όλων των εποχών. Τώρα, ο ίδιος πουλάει την προσωπική του P34, και οι φίλοι της F1 έχουν κάθε λόγο να είναι ενθουσιασμένοι.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Η συγκεκριμένη αγωνίστηκε κατά τη διάρκεια των σεζόν 1976 και 1977, με τη σχετικά σύντομη αγωνιστική ιστορία της, να σημαίνει ότι προσφέρεται σε εξαιρετική κατάσταση. Συνδυάζεται με κινητήρα Ford-Cosworth DFV 3,0 λίτρων V8.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Ο περίεργος σχεδιασμός της P34 με τους έξι τροχούς προέκυψε από τη δημιουργική σκέψη του τεχνικού διευθυντή της Tyrrell, Derek Gardner. Σκέφτηκε ότι θα μπορούσε να τοποθετήσει μικρότερους τροχούς με στόχο το δεύτερο σετ ελαστικών να αντιστάθμιζε τη μειωμένη επιφάνεια επαφής του μικρότερου μεγέθους, ενώ παράλληλα θα υπήρχε επίσης μειωμένη αντίσταση αέρα σε σύγκριση με τα ψηλότερα ελαστικά που χρησιμοποιούσαν οι ανταγωνιστές.
Ο Gardner υπέθεσε επίσης ότι η ύπαρξη δύο περισσότερων τροχών θα είχε ως αποτέλεσμα καλύτερο φρενάρισμα. “Το φρενάρισμα υποτίθεται ότι θα ήταν καλύτερο: Αυτό ίσχυε όταν φρενάριζες σε ευθεία γραμμή, αλλά μόλις έστριβες, οι μικροί τροχοί γλιστρούσαν, οπότε δεν υπήρχε κανένα πλεονέκτημα “, δήλωσε ο Scheckter στο περιοδικό Motor Sport το 2008, σύμφωνα με μια ιστορία που δημοσιεύτηκε στο Formula1.com.
Ο Scheckter οδήγησε το αυτοκίνητο στη μοναδική του νίκη στο Γκραν Πρι της Σουηδίας το 1976. Ο ίδιος και ο team-mate Patrick Depailler είχαν συνολικά 10 θέσεις στο βάθρο εκείνη τη σεζόν, μεταξύ των οποίων η δεύτερη και η τρίτη θέση, αντίστοιχα, στο Grand Prix του Μονακό. Δυστυχώς, το 1977 δεν πήγε το ίδιο καλά, με μόνο τέσσερα βάθρα για την ομάδα.
Μια ωραία πινελιά στην καμπίνα είναι τα διαφανή πάνελ που έχουν κοπεί στο αμάξωμα, ώστε οι οδηγοί να μπορούν να βλέπουν τα ελαστικά.
Θα βγει σε δημοπρασία τον Μάιο από τον οίκο RM Sotheby’s στο Μονακό, με εκτιμώμενη τιμή από 490.000 έως 700.000 δολάρια.
Αναπαραγωγή άρθου από εδώ