Τεχνολογιά

Αίτημα αυξημένης ασφάλειας για το βυθισμένο γιοτ – Πιστεύεται ότι περιέχει ευαίσθητα δεδομένα πληροφοριών – Galaksias Portal News

Επιμέλεια: Γιάννα Μυράτ

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ειδικοί δύτες που ερευνούν τα συντρίμμια του σούπερ γιοτ των 40 εκατομμυρίων δολαρίων που βυθίστηκε στα ανοιχτά της Σικελίας τον Αύγουστο, σκοτώνοντας επτά ανθρώπους, συμπεριλαμβανομένου του Βρετανού μεγιστάνα της τεχνολογίας Μάικ Λιντς, ζήτησαν αυξημένη ασφάλεια για τη φύλαξη του, λόγω ανησυχιών ότι ευαίσθητα δεδομένα που είναι κλειδωμένα στα χρηματοκιβώτια του γιοτ μπορεί να ενδιαφέρουν ξένες κυβερνήσεις.

Οι Ιταλοί εισαγγελείς που άνοιξαν ποινική έρευνα για πολλαπλές κατηγορίες για ανθρωποκτονία και ναυάγιο από αμέλεια πιστεύουν ότι το 56 μέτρων Bayesian, μπορεί να περιέχει εξαιρετικά ευαίσθητα δεδομένα που συνδέονται με ορισμένες δυτικές υπηρεσίες πληροφοριών, σύμφωνα με τέσσερις πηγές που γνωρίζουν, είπε η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης.

Ο  Λιντς συνδεόταν με βρετανικές, αμερικανικές και άλλες υπηρεσίες πληροφοριών μέσω των διαφόρων εταιρειών του, συμπεριλαμβανομένης της Darktrace, της εταιρείας ασφάλειας στον κυβερνοχώρο που ίδρυσε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτή η εταιρεία πουλήθηκε στην εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων Thoma Bravo με έδρα το Σικάγο τον Απρίλιο. Ο Λιντς, στου οποίου τη σύζυγο ανήκε το γιοτ μέσω της εταιρείας της Revtom Limited, ήταν επίσης σύμβουλος των Βρετανών πρωθυπουργών Ντέιβιντ Κάμερον και Τερέζα Μέι. Αφορούσε θέματα για την επιστήμη, την τεχνολογία και την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο κατά τη διάρκεια της θητείας τους, σύμφωνα με τα αρχεία της βρετανικής κυβέρνησης και του δημόσιου Darktrace.

Το σκάφος, που βρίσκεται στον βυθό της θάλασσας σε βάθος περίπου 50 μέτρων, πιστεύεται ότι έχει στεγανά χρηματοκιβώτια που περιέχουν δύο υπερκρυπτογραφημένους σκληρούς δίσκους που περιέχουν εξαιρετικά απόρρητες πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων κωδικών πρόσβασης και άλλων ευαίσθητων δεδομένων, είπαν πηγές στο CNN. Ειδικοί δύτες με απομακρυσμένες κάμερες έψαξαν το σκάφος εκτενώς.

Αρχικά, οι τοπικές αρχές επιβολής του νόμου φοβήθηκαν ότι επίδοξοι κλέφτες θα προσπαθούσαν να φτάσουν στα συντρίμμια για να βρουν ακριβά κοσμήματα και άλλα αντικείμενα αξίας που εξακολουθούσαν να βρίσκονται στο γιοτ, σύμφωνα με δύτες της Πυροσβεστικής. Τώρα ανησυχούν ότι τα συντρίμμια, που αναμένεται να ανέλθουν τις επόμενες εβδομάδες στο πλαίσιο της ποινικής έρευνας για την τραγωδία, θα ενδιαφέρουν επίσης ξένες κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας και της Κίνας. Ζήτησαν να φυλάσσεται στενά το γιοτ, τόσο πάνω από το νερό όσο και με υποβρύχια επιτήρηση.

«Έχει γίνει δεκτό ένα επίσημο αίτημα και εφαρμόστηκε για πρόσθετη ασφάλεια των συντριμμιών μέχρι να μπορέσει να ανυψωθεί», επιβεβαίωσε στο CNN ένας αξιωματούχος της αρχής πολιτικής προστασίας της Σικελίας που βοηθά στην ποινική έρευνα.

Ο Λιντς, η 18χρονη κόρη του Χάνα, ο Αμερικανός δικηγόρος Κρις Μορβίλο και η σύζυγός του Νέντα, ο Βρετανός τραπεζίτης Τζόναθαν Μπλούμερ και η σύζυγός του Τζούντι, και ο σεφ του σκάφους Ρεκάλντο Τόμας, πέθαναν όταν το σκάφος βυθίστηκε σε σφοδρή καταιγίδα τις πρώτες πρωινές ώρες.

Τα προκαταρκτικά αποτελέσματα από τις αυτοψίες υποδηλώνουν ότι τα ζευγάρια Μπλούμερ και Mορβίλo πέθαναν από ασφυξία ή «στεγνό πνιγμό» όταν τελείωσε το οξυγόνο στην καμπίνα ύπνου. Τα αποτελέσματα της αυτοψίας για τον Λιντς και την κόρη του ήταν λιγότερο ξεκάθαρα.

Ο σεφ, του οποίου το σώμα βρέθηκε έξω από το σκάφος, πέθανε από πνιγμό, είπε ο ιατροδικαστής. Οι τοξικολογικές αναφορές για τους νεκρούς δεν έχουν ακόμη δημοσιοποιηθεί, αλλά κανείς δεν είχε υποστεί σωματικό τραυματισμό όταν το σκάφος κατέρρευσε.

Η σύζυγος του Λιντς, Άντζελα Μπακάρες, και άλλοι 14 επέζησαν, συμπεριλαμβανομένου του καπετάνιου Τζέιμς Κάτφιλντ, ο οποίος, μαζί με έναν χειριστή και τον διευθυντή του μηχανοστασίου του γιοτ, βρίσκονται υπό έρευνα για πολλαπλή ανθρωποκτονία και πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια.

Μερικοί από τους 15 επιζώντες, από τους οποίους εννέα ήταν μέλη του πληρώματος και έξι επιβάτες, συμπεριλαμβανομένου ενός κοριτσιού 1 έτους, φέρεται να είπαν στους εισαγγελείς ότι ο Λιντς «δεν εμπιστευόταν τις υπηρεσίες cloud» και διατηρούσε πάντα μονάδες δεδομένων σε ασφαλές διαμέρισμα του γιοτ όπου κι αν έπλεε, είπε στο CNN πηγή από το γραφείο του εισαγγελέα. Κανένας από το πλήρωμα ή τους επιβάτες που επέζησαν από το περιστατικό δεν υποβλήθηκαν σε έλεγχο ναρκωτικών ή αλκοόλ επειδή ήταν σε «κατάσταση σοκ», δήλωσαν οι αρχές κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου μετά την ανάκτηση των σορών.

Ο Μορβίλo εκπροσώπησε τον Λιντς όταν αθωώθηκε σε μια υπόθεση εγκληματικής απάτης στις ΗΠΑ τον Ιούνιο που συνδέεται με την εξαγορά από τη Hewlett Packard της εταιρείας λογισμικού του Autonomy, και οι επιζώντες είπαν στους ανακριτές ότι η κρουαζιέρα ήταν μια γιορτή αυτής της αθώωσης, σύμφωνα με τον βοηθό εισαγγελέα. Ραφαέλε Καμαράνο.

Αν και ο Λιντς αθωώθηκε για οποιοδήποτε ποινικό αδίκημα στις ΗΠΑ, η Hewlett Packard έχει δηλώσει ότι δεν θα αποσύρει την προσπάθειά της για είσπραξη 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την περιουσία του Λιντς, που επιδικάστηκε από βρετανικό δικαστήριο το 2022.

Σε μια τραγική “σύμπτωση”, ο επιχειρηματικός συνεργάτης του Λιντς, Στίβεν Τσάμπερλεϊν – ο οποίος ήταν ο συν-κατηγορούμενος του στην υπόθεση απάτης στις ΗΠΑ και ο πρώην επικεφαλής επιχειρησιακός διευθυντής της Darktrace – πέθανε στις 19 Αυγούστου, την ίδια μέρα που βυθίστηκε το Bayesian, αφού χτυπήθηκε με αυτοκίνητο ενώ έκανε τζόκινγκ, δύο μέρες νωρίτερα. Ένας εκπρόσωπος της εισαγγελίας είπε στο CNN ότι ο Κάτφιλντ τους είπε ότι ο Λιντς, μαθαίνοντας για τη σοβαρή κατάσταση του Τσάμπερλεϊν, σχεδίαζε να διακόψει την κρουαζιέρα για να επιστρέψει στο Ηνωμένο Βασίλειο για να δει τον επιχειρηματικό του σύντροφο.

Το Bayesian βυθίστηκε λίγες ώρες πριν ο Τσάμπερλεϊν πεθάνει στο νοσοκομείο, είπε ο δικηγόρος του. Ο Λιντς δεν θα γνώριζε τον θάνατο του συντρόφου του και ο Τσάμπερλεϊν ήταν σε κώμα, επομένως δεν θα ήξερε για το ναυάγιο.

Ο τοπικός εισαγγελέας Αμπρότζιο Καρτόζιο είπε ότι δεν βρέθηκαν προσωπικά αντικείμενα από το σκάφος, συμπεριλαμβανομένων υπολογιστών, κοσμημάτων ή σκληρών δίσκων του Λιντς. Ωστόσο, οι επί του σκάφους σκληροί δίσκοι και οι κάμερες παρακολούθησης που συνδέονται με το σύστημα πλοήγησης του γιοτ έχουν μεταφερθεί στους ερευνητές για να προσδιορίσουν εάν υπάρχουν χρησιμοποιήσιμα δεδομένα που θα μπορούσαν να υποδεικνύουν πώς το γιοτ βυθίστηκε μέσα σε 16 λεπτά από το χτύπημα της καταιγίδας. Το σκάφος δεν διέθετε παραδοσιακό μαύρο κουτί ή συσκευή εγγραφής δεδομένων ταξιδιού για την καταγραφή δεδομένων πλοήγησης ή ήχου στη γέφυρα.

Αφού οι δύτες ολοκληρώσουν τις έρευνες του ναυαγίου αυτή την εβδομάδα, θα κάνουν προτάσεις για τον καλύτερο τρόπο ανύψωσης του σκάφους των 473 τόνων, χωρίς να χυθούν κανένα από τα 18.000 λίτρα πετρελαίου και καυσίμου που εξακολουθούν να βρίσκονται στο πλοίο, και για να βεβαιωθούν ότι τυχόν ευαίσθητα δεδομένα δεν πέσουν σε λάθος χέρια. Τα έξοδα για την ανέλκυση του πλοίου θα βαρύνουν τον ιδιοκτήτη του, τη χήρα του Λιντς, όπως ορίζει η ιταλική ναυτική νομοθεσία.

Αναπαραγωγή άρθου από εδώ

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button