Οικονομία

Από το Μετρό και το Flyover μέχρι την αναγέννηση ιστορικών κτιρίων – Galaksias Portal News

Σε ένα απέραντο εργοτάξιο έχει μετατραπεί τους τελευταίους μήνες η Θεσσαλονίκη, που εκτός από τη λειτουργία του Μετρό και τον στόχο της επέκτασής του μέχρι την Καλαμαριά μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου του 2025, στα σκαριά βρίσκεται ένα μπαράζ σημαντικών αναπλάσεων. 

Παράλληλα, τα έργα στο Flyover ενδέχεται να ολοκληρωθούν πριν από τον Μάιο του 2027, δίνοντας ανάσα στο κυκλοφοριακό ζήτημα της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης. 

Το επόμενο στοίχημα για το Μετρό Θεσσαλονίκης

Το επόμενο μεγάλο στοίχημα για τη συμπρωτεύουσα είναι η επέκταση της γραμμής Μετρό προς την Καλαμαριά,  όπου θα έρθει να συμπληρώσει την κύρια γραμμή, προσελκύοντας πάνω από 60.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση και θα συμβάλλει στον στόχο για μία ακόμη πιο βιώσιμη και ελκυστική πόλη. Το έργο έχει σημαντικές δυσκολίες ωστόσο οι εμπλεκόμενοι κάνουν λόγο ότι θα είναι έτοιμο στα τέλη Νοεμβρίου. Στη συνέχεια θα µπουν προς υλοποίηση και οι σχετικές µελέτες για την επέκταση προς τα δυτικά και προς το αεροδρόµιο.

Το ταλαιπωρημένο Flyover

Παρά τις καθυστερήσεις στο χρονοδιάγραμμα το οποίο προέβλεπε ότι το Flyover θα έπρεπε να είναι έτοιμο το 2025, οι εργασίες προχωρούν και σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του  Ντίνου Μπενρουμπή, αντιπροέδρουκαι CEO της METKA, μέλος της κατασκευάστριας κοινοπραξίας που έχει με την ΑΒΑΞ, το έργο έχει προσδιοριστεί για τον Μάιο του 2027, χωρίς να μπορούν από τώρα να προβλεφθούν καθυστερήσεις λόγω κάποιου αστάθμητου παράγοντα. Πρόκειται εξάλλου για μία σημαντική υποδομή που θα βελτιώσει και το επίπεδο οδικής ασφάλειας, περιορίζοντας ταυτόχρονα το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Εκτιμάται πως όταν παραδοθεί στην κυκλοφορία, η νέα, εσωτερική Περιφερειακή Οδός θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί 10.000 οχήματα ανά ώρα, σε σύγκριση με τα 5.000 οχήματα που διέρχονται σήμερα.

Αποφασιστικό βήμα για την ανάπλαση της ΔΕΘ

Το 2024 ωστόσο υπήρχαν και σημαντικές εξελίξεις και για την ανάπλαση της ΔΕΘ, ένα εξαιρετικά ταλαιπωρημένο έργο που για χρόνια έπαιρνε συνεχώς αναβολή. Συγκεκριμένα, στο πρώτο τρίμηνο του 2025 θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός και στο δεύτερο εξάμηνο του 2026 θα εγκατασταθεί ο εργολάβος για την ανάπλαση του χώρου που φιλοξενεί σήμερα τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Το σχέδιο προβλέπει πως θα κατασκευαστεί εκθεσιακό κέντρο 60.000 τετραγωνικών μέτρων (τ.μ.) και ένα επιχειρηματικό κέντρο με ξενοδοχείο, με την επένδυση να φτάνει τα 300 εκατ. ευρώ. 

 

 

Αναπαραγωγή άρθου από εδώ

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button