Αρκετά με το 0-100 των EV μοντέλων. Ήρθε η ώρα να μπουν στην εξίσωση φρενάρισμα και στρίψιμο (Βίντεο)
Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Οι δημιουργοί του καναλιού στο Youtube «Edmunds Cars» έκαναν έναν τελευταίο εμβληματικό αγώνα U-Drag Race για φέτος. Οι κανόνες είναι απλοί, αλλά συνοδεύονται από μια μικρή ανατροπή. Αφού και οι δύο διαγωνιζόμενοι τρέξουν το 400άρι, κάνουν στροφή 180 μοιρών και σπριντάρουν ξανά προς τη γραμμή εκκίνησης.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Τώρα, ας γνωρίσουμε τους διαγωνιζόμενους, ξεκινώντας με το Tesla Model 3 Performance. Διαθέτοντας διάταξη διπλού ηλεκτροκινητήρα με σύστημα άμεσης μετάδοσης κίνησης και AWD μιας ταχύτητας, αποδίδει 517 ίππους και 740 Nm ροπής. Το Model 3 Performance έχει εκτιμώμενη αυτονομία ταξιδιού σύμφωνα με την EPA 488 χιλιόμετρα, τελική ταχύτητα 262χλμ./ώρα και μπορεί να κάνει σπριντ από τα 0 στα 100 σε 2,9 δευτερόλεπτα. Διατίθεται με ζάντες 20 ιντσών και καλοκαιρινά ελαστικά ενώ το βάρος του είναι στα 1.837 κιλά.
Το δεύτερο ηλεκτρικό όχημα είναι το εντυπωσιακό και άκρως σπορτίφ Hyundai Ioniq 5 N το οποίο έκανε αυτομάτως την κορεάτικη φίρμα, πρωταγωνίστρια της κατηγορίας. Τυπικά αποδίδει 610 ίππους και 739 Nm ροπής, αλλά διαθέτει και ένα ειδικό κουμπί N Grin Boost (NGB) στο τιμόνι που ανεβάζει τα άλογα στα 650 και τη ροπή στα 770 Nm. Η λειτουργία αυτή διαρκεί μόνο 10 δευτερόλεπτα και χρειάζεται άλλα 10 δευτερόλεπτα για να κρυώσει πριν ο οδηγός μπορεί να την ενεργοποιήσει ξανά. Το βάρος του είναι στα 2.201 κιλά.
Μετά από δύο συναρπαστικές διαδρομές, οι οποίες θα μπορούσαν να έχουν εξελιχθεί με οποιονδήποτε τρόπο, το Hyundai κέρδισε τη συνολική κούρσα U-Drag σε 32,8 δευτερόλεπτα στα 217,7χλμ./ώρα, με το Tesla να περνά τη γραμμή του τερματισμού σε 33,0 δευτερόλεπτα στα 218,5χλμ./ώρα. Εάν αναλύσουμε σε τμήματα τον αγώνα, το Tesla ήταν ταχύτερο στις ευθείες αλλά το Hyundai στρίβει πολύ καλύτερα. Αυτός είναι και ο λόγος οι αγώνες U-Drag υπερτερούν πλέον από το κλασικό 400άρι.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Αναπαραγωγή άρθου από εδώ