Πολιτισμός

Γιορτάζοντας τα 110 χρόνια των εμβληματικών σχεδίων της Maserati

Για τον εορτασμό της 110ης επετείου του ιταλικού κατασκευαστή πολυτελών σπορ αυτοκινήτων Maserati, ανατρέχουμε σε μερικά από τα πιο εμβληματικά σχέδια που έχει κατασκευάσει η εταιρεία από το 1914.

ΔΙΑΦΉΜΙΣΗ

Την 1η Δεκεμβρίου 1914 ιδρύθηκε στην Μπολόνια της Ιταλίας μια ιταλική εταιρεία πολυτελών αυτοκινήτων από μια ομάδα αδελφών με επικεφαλής τον Alfieri Maserati. Αρχικά, στόχος ήταν η δημιουργία αγωνιστικών αυτοκινήτων, σχεδιάζοντας για μια άλλη εταιρεία, την Diatto.

Όταν η Diatto σταμάτησε να παράγει αγωνιστικά αυτοκίνητα, η εταιρεία Maserati πήγε μόνη της και άρχισε να παράγει τα δικά της επώνυμα οχήματα το 1926 με το εμβληματικό πλέον διακριτικό τρίκτινο, σχεδιασμένο από τον Mario Maserati, ένα από τα αδέλφια που δεν συμμετείχαν με άλλο τρόπο στην επιχείρηση.

Το πρώτο αυτοκίνητο που δημιούργησε αποκλειστικά η Maserati ήταν η Tipo 26, η οποία κέρδισε το Targa Florio του 1926, τον πρώτο αγώνα της που οδήγησε ο ίδιος ο Alfieri.

Μετά τον θάνατο του Alfieri το 1932, τα εναπομείναντα αδέρφια Maserati πούλησαν την εταιρεία στην οικογένεια Adolfo Orsi το 1937, η οποία μετέφερε την επιχείρηση στη Modena, όπου παραμένει μέχρι σήμερα.

Η Maserati συνέχισε να είναι μια επιτυχημένη αγωνιστική ομάδα με αστέρες τους οδηγούς Juan Manuel Fangio και Stirling Moss. Ο Fangio κέρδισε μάλιστα το 1957 το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 οδηγώντας την 250F.

Αλλά η αγωνιστική καταγωγή της Maserati σταμάτησε μετά την τραγωδία του Guidizzolo, όταν 11 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους μετά τη σύγκρουση του Alfonso de Portago με τη Ferrari 335 S κατά τη διάρκεια του Mille Miglia του 1957.

Αποφασίζοντας να αποσυρθεί από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, η Maserati επικεντρώθηκε σε αυτοκίνητα δρόμου που γιόρταζαν την αγωνιστική της καταγωγή.

Η Maserati A6 1500 του 1947 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που κυκλοφόρησε από την εταιρεία. Η σειρά A6 πήρε το όνομά της από τον Alfieri και τον straight-six κινητήρα του αυτοκινήτου, με την 1500 να ακολουθεί τις σχεδιαστικές αρχές των αγωνιστικών αυτοκινήτων της εταιρείας, της A6 Sport και της A6GCS.

Σχεδιάστηκε από τον Battista ‘Pinin’ Farina, ο οποίος κέρδισε το Grand Prix d’Elegance για τη σχεδίαση του A6.

Μετά την επιτυχία της σειράς A6, η Maserati θέλησε να εδραιωθεί στην αγορά των grand tourer με μια σειρά αυτοκινήτων που θα έφεραν τον τίτλο GranTurismo. Ακριβώς τη στιγμή που η Maserati σημείωσε διεθνή επιτυχία στη Formula 1 και αποσύρθηκε επίσης από τους αγώνες μετά την τραγωδία του Mille Miglia, κυκλοφόρησε η 3500 GT.

Με το προσωνύμιο “Η Λευκή Κυρία”, πολλοί εξακολουθούν να θεωρούν την 3500 GT ως την πιο όμορφη Maserati που δημιουργήθηκε ποτέ.

Με την επιτυχία της 3500, η σειρά GT καθιερώθηκε ως η ναυαρχίδα της Maserati. Το αυτοκίνητο που ακολούθησε, η 5000, προοριζόταν να είναι μια ακόμη πιο αποκλειστική έκδοση.

Ο μηχανικός Giulio Alfieri επανασχεδίασε το προηγούμενο αυτοκίνητό του για λίγους και συγκεκριμένους αγοραστές, ξεκινώντας από τον Σάχη της Περσίας. Συνολικά, παρήχθησαν μόνο 34 εκδόσεις του 5000 GT.

Δημοφιλής στην Ευρώπη, η Maserati ήθελε τώρα να κατακτήσει την αμερικανική αγορά. Πήγαν ξανά στο σχεδιαστήριο για να δημιουργήσουν ένα grand tourer που θα ερωτεύονταν οι ΗΠΑ. Το αποτέλεσμα ήταν η Sebring, που πήρε το όνομά της από τη νίκη της ομάδας το 1957 στον αγώνα 12 Ωρών του Sebring.

Το τελευταίο αυτοκίνητο που κατασκεύασε η Maserati και διέθετε τον θρυλικό straight-six κινητήρα της εταιρείας, ο οποίος βρισκόταν στην 250F με την οποία ο Fangio κέρδισε τον παγκόσμιο τίτλο, ήταν το Mistral. Ήταν επίσης η πρώτη Maserati της σειράς που πήρε το όνομά της από έναν τύπο ανέμου, τον άνεμο Mistral που φυσάει από τη Γαλλία στη Μεσόγειο.

ΔΙΑΦΉΜΙΣΗ

Μετά το Mistral, η Maserati ονόμασε ένα αυτοκίνητο από τον άνεμο της ερήμου της Λιβύης, το Ghibli. Γνωστή από την εμβληματική χαμηλή μύτη της σε σχήμα καρχαρία, η Ghibli ανέβασε την ένταση της προσέγγισης της Maserati στην ταχύτατη σχεδίαση.

Η Maserati κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1971 και άλλαξε το παιχνίδι της με την Bora. Εκείνη την εποχή, ήταν γνωστή για τα γρήγορα, όμορφα αυτοκίνητα που δεν ήταν απαραίτητα στην αιχμή της τεχνολογίας. Με τη δημιουργία του πρώτου τους αυτοκινήτου με μεσαίο κινητήρα με την Bora, πλέον οι Maserati δεν ήταν απλώς πανέμορφα γρήγορα οχήματα, αλλά πρωτοποριακά.

Άλλο ένα αυτοκίνητο με το όνομα του ανέμου, αυτή τη φορά από το όνομα της καυτής αιγυπτιακής ριπής, το Khamsin, αυτό το αυτοκίνητο ήταν μια δημοφιλής προσφορά της Maserati που παρήχθη μέχρι τη δεκαετία του ’80.

Ονομάστηκε προς τιμήν του θρυλικού 3500 GT της εταιρείας, η Maserati επανέφερε τη σειρά GT με το 3200. Μετά από μερικά ταραχώδη χρόνια, η Maserati επέστρεψε και μια νέα εποχή επιθυμητών σπορ αυτοκινήτων είχε ξεκινήσει.

ΔΙΑΦΉΜΙΣΗ

Στα χρόνια που μεσολάβησαν από την αναβίωση της GT, η Maserati κατέκτησε την τέχνη της και τη μετέτρεψε στη ναυαρχίδα της. Το 2014, στην εκατονταετηρίδα της εταιρείας, πούλησε περισσότερα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ από ποτέ. Παρόλα αυτά, η εταιρεία τηρούσε πάντα ένα αυστηρό όριο. Ποτέ δεν θα παρήγαγαν περισσότερα από 70.000 αυτοκίνητα το χρόνο για να διατηρήσουν το αποκλειστικό πολυτελές καθεστώς τους.

Το 2022, η εταιρεία ανακοίνωσε την τελευταία της καινοτομία με μια σειρά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Η Maserati GranTurismo είναι η πρώτη που θα κυκλοφορήσει φορώντας την ηλεκτρική έκδοση Folgore.

Με το WordPress Automatic Plugin από την codecanyon
Πλέον στην ιστοσελίδα μας δημοσιεύονται αυτόματα άρθρα μέσω «RSS feeds».
Από όποια σελίδα μας τα προσφέρει!
Δεν φέρουμε καμιά απολύτως ευθύνη για το περιεχόμενο.
Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε Σε αυτή την τοποθεσία
Αν πιστεύεται πως αυτό το άρθρο πρέπει να διαγραφεί μην διστάσετε να μας βρείτε στα social media.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button