Τεχνολογιά

Η «Κουκλάρα τού “Σ.Ε.Φ.”» και η Λιγούρα τής Νεοελληνικής Δημοσιογραφίας

*** 14 Νοεμβρίου 2024:
Απομένουν 02:54 για την ολοκλήρωση τής αναμέτρησης Ολυμπιακός-Βιλερμπάν,
το ματς βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή με το σκορ ισόπαλο στους 84 πόντους,
ο χρόνος έχει παγώσει λόγω μίας εκ των συνηθισμένων διακοπών τού αθλήματος,
ο χρόνος παγώνει εις διπλούν -και συνάμα ζεσταίνεται ηφαιστειωδώς-
όταν ο σκηνοθέτης προσφέρει στο φιλοθεάμον κοινό το «Πλάνο τής Χρονιάς».
Η νεαρή γυναίκα που κάθεται με τον σύντροφό της στις θέσεις δίπλα στο τερέν
είχε μεν την τιμητική της και σε άλλα σημεία τού αγώνα,
όμως τώρα έμελλε να είναι η στιγμή που θα χαραχτεί ανεξίτηλα στην Τηλεοπτική Μνήμη.
Το πανέμορφο πρόσωπο και το ανεπιτήδευτο απλό ντύσιμο
έρχονται να βρουν την κορύφωσή τους στο καθηλωτικό μειδίαμα τής καλλονής,
όταν εκείνη διαπιστώνει πως για πολλοστή φορά είναι η «Ευνοούμενη τού Φακού»·
η «Αυτογνωσία τής Ομορφιάς» εκπέμπεται με συγκλονιστικό μινιμαλισμό,
το έξοχο κράμα όπου ενώνονται η Έπαρση και η Ταπεινότητα προκαλεί ντελίριο,
οι άμεσα ενδιαφερόμενοι «γαύροι» και οι έμμεσα ενδιαφερόμενοι «βάζελοι»
αφήνουν κατά μέρος το αμφίρροπο παιχνίδι και το διαχρονικό χάσμα τους,
άπαντες αναρωτιούνται με ορμεμφυτική αγωνία «Ποια είν’ αυτή;»,
σύντομα εμφανίζονται τα πρώτα αποτελέσματα τής αναζήτησης
και πιστοποιείται ξανά ότι «Ουδέν Κρυπτόν υπό το Διαδίκτυον.».
Όμως…
Όμως, υπάρχει ένα τεράστιο «Όμως…».
Αυτό το τεράστιο «Όμως…» με τις κομβικες πτυχές, συμπυκνώνεται στην έννοια «Ιδιωτικότητα».

*** Η Νεοελληνική Τηλεόραση και η Νεοελληνική Δημοσιογραφία
έχουν την απολύτως φασιστική και καταχρηστική τάση
να παραβιάζουν απροκαλύπτως την Ιδιωτικότητα,
ανάγοντας σε καθεστώς την «Παραβίαση τού Νόμου»
και μετατρέποντας τα «Προσωπικά Δεδομένα»
σε πεδίο διαρκούς καταστρατήγησης και αυθαίρετης εκμετάλλευσης.
Σε ετούτο το σαθρό πλαίσιο, λοιπόν,
πρωταγωνιστούν ο Σεξισμός, η Πατριαρχία, η Φαλλοκρατία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Γυναίκα αντιμετωπίζεται ωσάν να είναι αντικείμενο,
εκτίθεται ερήμην της, εν αγνοία της,
δίχως να ερωτηθεί και -αυταποδείκτως- χωρίς τη συναίνεσή της.
Τα ζουμ στις παραλίες δίνουν και παίρνουν,
ο Νόμος γίνεται «Κωλόχαρτο» προς χάριν τού Κώλου,
τα ζουμ στα γήπεδα δίνουν και παίρνουν,
η Τοξική Αρρενωπότητα γελοιοποιείται ξεστομίζοντας τα «Κλισέ τής Λιγούρας».

«Βλέπουμε ωραίες παρουσίες στην εξέδρα…».
Αναρίθμητες φορές έχουμε ακούσει αυτήν τη θλιβερή φράση,
η οποία εμπεριέχει-διασπείρει απύθμενο σεξισμό και καραμπινάτο ρατσισμό,
καθώς πάντοτε ο προσδιορισμός «ωραίες παρουσίες» αναφέρεται σε γυναίκες
και -αντιστοίχως- ουδέποτε αναφέρεται σε άντρες
(άρα, η Ανδρική Ετεροφυλοφιλία πλασάρεται ως «Αξίωμα»,
οπότε αυτομάτως γκετοποιείται η Ανδρική Ομοφυλοφιλία,
ενώ ΚΑΙ η Γυναικεία Ομοφυλοφιλία
-η οποία φαινομενικώς ευνοείται εδώ εξ ακουσίας αντανακλάσεως-
επί τής ουσίας υφίσταται επίσης γκετοποίηση).
Η χείριστη παράμετρος δε
-ήτοι, εκεί που τεκμαίρεται ο πυρηνικός μισογυνισμός τού πράγματος-
είναι ότι το συγκεκριμένο σχόλιο απουσιάζει εκκωφαντικώς
σε πλάνα που υπάρχουν μεν γυναίκες
αλλά δεν πληρούν τα «Καλλιστειακά Κριτήρια» τού κάθε πειναλέου εκφωνητή.

Ως εκ τούτων,
διόλου τυχαίο το γεγονός
ότι το συγκεκριμένο στερεοτυπικό εγκώμιο εκφέρεται μόνον από χείλη αρρένων,
ενώ οι καθεστωτικές κοινωνικές νόρμες λειτουργούν απαγορευτικώς
για ανάλογη έκφραση αισθητικών προσεγγίσεων από τις γυναίκες.
Επί παραδείγματι, ας φανταστούμε τι θα συνέβαινε αν μία Ελληνίδα σπορτ-κάστερ
-αναφερόμενη σε άντρα ή άντρες που παρακολουθούν ένα παιχνίδι-
έκανε κατά τη διάρκεια αθλητικής μετάδοσης το αντίστοιχο σχόλιο
και έλεγε με νόημα «Βλέπουμε ωραίες παρουσίες στην εξέδρα…»
(οι χαρακτηρισμοί «πουτάνα» και «τσούλα» θα τής απευθύνονταν εν χορώ,
μαζί με κάθε άλλη πιθανή κι απίθανη πεζοδρομιακή λέξη
που δεσπόζουν στο «Λεξικό τής Πουριτανικής Ηθικής»,
ενώ θα προσετίθετο υποτιμητικά και ο προσδιορισμός «λεσβία»
αν η σπορτ-κάστερ αναφερόταν σε γυναίκα ή γυναίκες
και έλεγε με νόημα «Βλέπουμε ωραίες παρουσίες στην εξέδρα…»).
Ουαί υμίν, υποκριτές και ευρωπέη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επιμύθιο:
Η «Κουκλάρα τού “Σ.Ε.Φ.”» είναι γνωστή πια στο Πανελλήνιο,
οι 97 ακόλουθοι που είχε στο «Instagram» πριν από το ματς Ολυμπιακός-Βιλερμπάν
τώρα που αναρτάται το παρόν πόνημα έχουν φτάσει στους 190.065
και αυξάνονται καθημερινώς με γεωμετρική πρόοδο
(ενδεικτικώς, εχθές που έκανα το σχετικό τσεκάρισμα ήταν 173.505),
ο χαριτωμένος διαδικτυακός αναβρασμός που εξέσπασε άμα τω μειδιάματί της
επέφερε μεν την εκκωφαντική αναγνωρισιμότητα και τα συνεπαγωγικά οφέλη,
αλλά προσωπικώς επέλεξα -μέσω τής απόκρυψης κάθε στοιχείου της-
να διατυμπανίσω την εναντίωσή μου προς τη δημοσιογραφική ευτέλεια
που διεπράχθη κατά τις πρώτες ώρες τής μαζικής ονείρωξης.

Ε, λοιπόν, όσο κι αν το «θύμα» συνεργάζεται εν τέλει με τούς «θύτες»,
αρνούμαι να συμβιβαστώ με την άκρως επικίνδυνη χυδαιότητα
που υφήρπε στα κατ’ επίφασιν ρεπορτάζ και διοχετευόταν στον πομπώδη επιτιτλισμό
«Βρήκαμε τη γυναίκα που ψάχνει όλη η Ελλάδα.».
Αν κάποτε αντιληφθούμε άπαντες, δημοσιογράφοι και απλοί πολίτες,
ότι εν προκειμένω το ρήμα «Βρήκαμε…» υπηρετεί την «Κουλτούρα τού Βιασμού»,
θα έχουμε κάνει ένα βήμα μπροστά ως Κοινωνία.
Αν κάποτε αντιληφθούμε άπαντες, δημοσιογράφοι και απλοί πολίτες,
ότι μόνον σε περιπτώσεις διάπραξης παρανομιών
δικαιούμαστε να βρίσκουμε -ιδία πρωτοβουλία και ασυναινέτως- ανθρώπους,
θα έχουμε κάνει ένα βήμα μπροστά ως Κοινωνία.
Μέχρι τότε, όμως,
η τεταρτοκοσμική Νεοελληνική Μπανανία
θα παραμένει το «Προτεκτοράτο τού Κραδαινόμενου Τσουτσουνιού»
και ο Νεοέλληνας θα παραμένει ο «Κατά Φαντασίαν Επιβήτορας»
που εν ριπή οφθαλμού καταρρέει υπό το βάρος τής Γυναικείας Απόρριψης.

Η Σιελόρροια μετατρέπεται συχνά σε Αιματοχυσία.
Η Αποθέωση μετατρέπεται συχνά σε Γυναικοκτονία.
Και οι νοούντες νοήτωσαν…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Υπο-Κοσμικός
(Twitter: @Ypokosmikos
https://x.com/Ypokosmikos)

Αναπαραγωγή άρθου από εδώ

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button