Οικονομία

Η παραβατικότητα «με την ανοχή της πολιτείας» στην αγορά καυσίμων, η Sunlight και το giga-factory της Δυτικής Μακεδονίας, πως προχωρά το deal της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή και η σκληρή γλώσσα Ανδρουλάκη για το σιδηρόδρομο

Εκτός ελέγχου η κλοπή στις αντλιες καυσίμων

Στην Αττική το γνωρίζουμε επισήμως, μετά από έρευνα του ΕΜΠ. Ένα στα τέσσερα πρατήρια κλέβει στην αντλία! Δύο ημέρες μετά το σχόλιο της στήλης για τον …εξαφανισμένο ΣΕΕΠΕ (με βάση την κίνηση στο δικτυακό του τόπο), η διοίκηση του συνδέσμου των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών έβγαλε χθες ανακοίνωση στην οποία καλεί την πολιτεία να παρέμβει για την κλοπή στην αντλία. Εξηγεί, μάλιστα, πως ο ΣΕΕΠΕ είχε αναθέσει την έρευνα στο ΕΜΠ και πως τα στοιχεία «είναι ενδεικτικά της έξαρσης που σημειώνει η παραβατικότητα στον κλάδο της εμπορίας καυσίμων, χωρίς ωστόσο να μπορούν να αποτυπώσουν το εύρος και τις διαστάσεις που αναπτύσσει το φαινόμενο πανελλαδικά». Επιπλέον αναφέρεται σε φαινόμενα παραβατικότητας «με την ευθύνη και την ανοχή» της πολιτείας. Τι άλλο μας λέει η ανακοίνωση του ΣΕΕΠΕ; Πως τα χρυσοπληρωμένα, με παχυλές επιδοτήσεις, Συστήματα Εισροών – Εκροών στα πρατήρια καυσίμων δεν λειτουργούν πλήρως. Ο σύνδεσμος αναφέρει στην ανακοίνωσή του πως πάγιο αίτημα του κλάδου είναι η «ταχύτερη λειτουργία του Συστήματος Εισροών – Εκροών. Ενός σύγχρονου και αποτελεσματικού Συστήματος Εισροών – Εκροών, όπως αυτά που λειτουργούν σε όλα τα κράτη της Ε.Ε. Ακόμη και σήμερα παραμένει άγνωστο το πότε το Σύστημα Εισροών – Εκροών θα μπορέσει να λειτουργήσει αποτελεσματικά και να διασφαλίσει σε ένα μεγάλο βαθμό τον έλεγχο της παραβατικότητας». Μέχρι στιγμής δεν υπήρξε αντίδραση από την κυβέρνηση για το θέμα.

Η Sunlight, το Ταμείο Καινοτομίας και το giga-factory στη Δυτική Μακεδονία

Η Sunlight του ομίλου Olympia (του Πάνου Γερμανού) κατέγραψε μια σημαντική επιτυχία χθες αφού ανακοινώθηκε πως εντάχθηκε στο Ταμείο Καινοτομίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης η επένδυση για το giga-factory παραγωγής μπαταριών λιθίου που σχεδιάζει στη Δυτική Μακεδονία. Σύμφωνα με πληροφορίες η χρηματοδότηση που θα λάβει από το Ταμείο Καινοτομίας προσεγγίζει τα 250 εκατ. ευρώ με τη συνολική επένδυση να προσεγγίζει το ένα δισεκατομμύριο ευρώ. Για να γίνει, όμως, πραγματικότητα το σχέδιο της Sunlight πρέπει η διοίκηση του ομίλου να ζυγίσει πολύ προσεκτικά τις διεθνείς ισορροπίες και τις εξελίξεις στην παγκόσμια αγορά μπαταριών λιθίου, τις εξελίξεις στις πρώτες ύλες και ειδικά την επιθετική πολιτική της Κίνας που δεν θέλει να χάσει την πρωτοκαθεδρία. Στην Ευρώπη προχωρούν, όχι με τόσο μεγάλη επιτυχία είναι αλήθεια, κάποια άλλα σχέδια για εργοστάσια μπαταριών λιθίου, εξέλιξη που προβληματίζει τη διοίκηση του ελληνικού ομίλου. Το σίγουρο είναι πως θα χρειαστεί κάποια αναμονή προκειμένου να γνωρίζουμε αν, πως και πότε θα προχωρήσει η μεγάλη επένδυση.

Πως προχωρά το deal της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή

Η αγορά των μετοχών από τους βασικούς μετόχους της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, δηλαδή την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τον Γιώργο Περιστέρη, τον Ευαγγ. Μαρινάκη (6%) και άλλους από την Masdar προβλέπεται πως θα έχει ολοκληρωθεί πριν τα τέλη του χρόνου. Ετσι οι Άραβες θα εξασφαλίσουν το 67%. Θα ακολουθήσει η δημόσια πρόταση της Masdar προς τους υπόλοιπους μετόχους της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Χθες, Τετάρτη, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης είπε πως ο όμιλος δεν θα αποσυρθεί από τον τομέα της πράσινης ενέργειας μετά την πώληση της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Η συμφωνία με την Masdar δίνει στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το δικαίωμα να αποκτήσει, αν το επιθυμεί, το 50% της συμμετοχής σε έργα αντλησιοταμίευσης και υπεράκτιων αιολικών πάρκων που θα αναλάβει η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Ο Γ. Περιστέρης επανέλαβε χθες όσα λέει τα τελευταία χρόνια για την αναγκαιότητα και την υψηλή εγχώρια προστιθέμενη αξία των έργων αντλησιοταμίευσης στα οποία η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή έχει κυρίαρχο ρόλο, με σημαντικότερη την επένδυση στην Αμφιλοχία. Πριν από λίγες ημέρες ιδρύθηκε από την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή και μια νέα θυγατρική που συνδέεται με αντίστοιχο σχέδιο στο Αμάρι Κρήτης.

Σκληρή γλώσσα Ανδρουλάκη για το σιδηρόδρομο

Με την κατάντια του ελληνικού σιδηροδρόμου ασχολήθηκε επισταμένα χθες στη Βουλή ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Νίκος Ανδρουλάκης ο οποίος εξαπέλυσε σκληρή επίθεση κατά την κυβέρνησης και του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σταϊκούρα. «Όταν από το περσινό Δεκέμβριο μέχρι σήμερα έχουμε μετρήσει 9 παρ΄ολίγον δυστυχήματα. Στην πλειονότητα τους, στις γραμμές του προαστιακού παρακαλώ, τα οποία η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων διερευνά αυτεπάγγελτα. Τρένα μπήκαν στην ίδια γραμμή, με τον κίνδυνο μετωπικής σύγκρουσης, προσέπεσαν σε πεσμένα δέντρα, το τελευταίο και πιο πρόσφατο… Αν είναι δυνατόν, ο προαστιακός μπήκε στις γραμμές του μετρό. Έχετε να πείτε κάτι γι’ αυτό; Μόνο ο κύριος Σταϊκούρας φαίνεται να βλέπει ότι όλα κινούνται στην σωστή κατεύθυνση όσο αφορά τα μέτρα ασφάλειας στο σιδηρόδρομο, όπως δήλωσε πριν από 20 ημέρες. Και λοιπόν, ποια είναι η απάντηση της κυβέρνησης; Κάθε φορά που έχουμε ένα παρ’ όλίγον δυστύχημα να στήνει επικοινωνιακά σόου στον Άρειο Πάγο; Είστε κατ’ επανάληψη εκτεθειμένοι, ασυγχώρητοι και αμετανόητοι». Για να δούμε πως θα απαντήσει ο υπουργός; Θα πάει πάλι στον Άρειο Πάγο;

Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια!

Μόνο από τον τίτλο της πρόσκλησης για συνέντευξη καταλαβαίνεις: «Τριμηνιαίος απολογισμός της αξιοποίησης των χρηματοδοτικών εργαλείων για τη στήριξη της κοινωνίας και την ανάπτυξη της οικονομίας»! Ναι, είναι η συνέντευξη τύπου που πραγματοποιεί σήμερα ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης. Δεν γνωρίζουμε αν σχολιάσει το γεγονός πως φέτος δεν έχουμε απορροφήσει ούτε το ένα τρίτο των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης που προέβλεπε στις αρχές του χρόνου ο προϋπολογισμός. Ούτε αν μιλήσει για την προσπάθεια «παρκαρίσματος» κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης σε διάφορους κρατικούς φορείς προκειμένου να εξωραϊστεί η εικόνα μέχρι τα τέλη του χρόνου. Η στήλη ελπίζει πως θα δεχθεί καμία ερώτηση για το ποιος – και πόσο στενά – παρακολουθεί την πορεία υλοποίησης κρίσιμων έργων του Ταμείου Ανάκαμψης, ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, που έχουν βαλτώσει όπως οι ψηφιοποιήσεις χάρτινων αρχείων του δημοσίου.

To άρθρο Η παραβατικότητα «με την ανοχή της πολιτείας» στην αγορά καυσίμων, η Sunlight και το giga-factory της Δυτικής Μακεδονίας, πως προχωρά το deal της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή και η σκληρή γλώσσα Ανδρουλάκη για το σιδηρόδρομο δημοσιεύτηκε στο NewsIT .

Αναπαραγωγή άρθου από εδώ

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button