Πολιτισμός

Κλίμα: Φόρος 50 ευρώ για τους τακτικούς επιβάτες πτήσεων θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει δράσεις

Αυτό το άρθρο δημοσιεύθηκε αρχικά στα Αγγλικά

Μια εισφορά θα διατηρούσε τις πτήσεις φτηνές για τους περιστασιακούς επιβάτες, ενώ θα καθιστούσε πολύ ακριβότερες τις πολλαπλές πτήσεις σε ένα έτος.

ΔΙΑΦΉΜΙΣΗ

Οι πιο συχνοί επιβάτες της Ευρώπης που πρέπει να πληρώνουν φόρο κάθε φορά που πετούν, θα μπορούσαν να συγκεντρώσουν δισεκατομμύρια, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Σύμφωνα με νέα έκθεση των περιβαλλοντικών οργανώσεων Stay Grounded και New Economics Foundation (NEF), ένας φόρος για τους συχνούς επιβάτες θα μπορούσε να συγκεντρώσει 64 δισεκατομμύρια ευρώ και να μειώσει τις εκπομπές ρύπων κατά ένα πέμπτο.

Ο φόρος θα αυξανόταν με κάθε πρόσθετη πτήση που πραγματοποιεί ένα άτομο μέσα σε ένα έτος.

90 οργανώσεις και 47 ακαδημαϊκοί, μεταξύ των οποίων η Greenpeace και η ActionAid International, έχουν υποστηρίξει την ιδέα.

Γιατί θα πρέπει να φορολογούνται περισσότερο οι συχνοί επιβάτες;

Επί του παρόντος, όλοι όσοι πετούν πληρώνουν το ίδιο ποσό φόρου αερομεταφορών στην Ευρώπη.

«Δεν έχει σημασία αν πετάτε για να επισκεφθείτε την οικογένειά σας για πρώτη φορά μετά από χρόνια ή αν κάνετε τη δέκατη ετήσια πτήση για το πολυτελές σπίτι σας στην ακτή – θα πληρώσετε τον ίδιο φόρο για την πτήση αυτή», εξηγεί η Magdalena Heuwieser, υπεύθυνη για την εκστρατεία για τις αερομεταφορές στο δίκτυο Stay Grounded.

«Μια εισφορά για τις συχνές πτήσεις θα ήταν ένα δίκαιο μέτρο για τις αερομεταφορές, το οποίο θα μείωνε τις υπερβολικές πτήσεις για τους πλούσιους επιβάτες, ενώ παράλληλα θα αύξανε τα έσοδα – μεταξύ άλλων για την επέκταση και την παροχή προσιτών σιδηροδρόμων και δημόσιων μεταφορών».

Τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης που περιλαμβάνεται στην έκθεση δείχνουν ότι το 52% των ερωτηθέντων στη Δυτική Ευρώπη δεν πετάει καθόλου μέσα σε ένα δεδομένο έτος, ενώ μόλις το 11% των ανθρώπων πετάει περισσότερες από τρεις φορές το χρόνο.

Το ποσοστό αυτό είναι σε μεγάλο βαθμό στραμμένο προς τους πλούσιους: Το 35% των νοικοκυριών με εισόδημα άνω των 100.000 ευρώ πραγματοποιούν τρεις ή περισσότερες πτήσεις μετ’ επιστροφής ετησίως έναντι μόλις 5% των νοικοκυριών με εισόδημα κάτω των 20.000 ευρώ.

Πώς θα λειτουργούσε η εισφορά για τις συχνές πτήσεις;

Η έκθεση προτείνει την επιβολή φόρου για τις συχνές πτήσεις, ο οποίος θα επιβάλλει αυξανόμενα επίπεδα φόρου σε κάθε πτήση που πραγματοποιεί ένα άτομο κατά τη διάρκεια ενός έτους. Θα προστίθεται σε όλα τα ταξίδια που αναχωρούν από τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ) και το Ηνωμένο Βασίλειο, εξαιρουμένων των δύο πρώτων ταξιδιών.

Η έκθεση προτείνει επίσης μια επιβάρυνση για τα πιο ρυπογόνα ταξίδια: πτήσεις μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων, καθώς και για τις θέσεις επαγγελματικής και πρώτης θέσης.

Για την πρώτη και τη δεύτερη πτήση που πραγματοποιούνται μέσα σε ένα έτος, θα επιβληθεί προσαύξηση 50 ευρώ για τις πτήσεις μεσαίων αποστάσεων και 100 ευρώ για τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, τις πτήσεις επαγγελματικής και πρώτης θέσης.

Για την τρίτη και τέταρτη πτήση, θα προστίθεται εισφορά 50 ευρώ σε κάθε εισιτήριο καθώς και πρόσθετη προσαύξηση 50 ευρώ για τις μεσαίες αποστάσεις και 100 ευρώ για τις μεγαλύτερες αποστάσεις και τις κατηγορίες άνεσης.

Για την πέμπτη και έκτη πτήση, η εισφορά θα αυξηθεί σε 100 ευρώ ανά πτήση, συν τις πρόσθετες προσαυξήσεις. Για την έβδομη και την όγδοη πτήση η εισφορά θα είναι 200 ευρώ και θα αυξηθεί σε 400 ευρώ για κάθε επόμενη πτήση.

Αυτό θα διατηρούσε τις περιστασιακές πτήσεις για τα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα προσιτές, ενώ θα στόχευε την υπερβολική ρύπανση που προκαλούν οι πλούσιοι συχνοί επιβάτες.

ΔΙΑΦΉΜΙΣΗ

Τι θα πλήρωνε ένας φόρος για τους συχνούς επιβάτες;

Η εισφορά θα αντιπροσώπευε εξαπλάσια αύξηση των ευρωπαϊκών φορολογικών εσόδων από τις αερομεταφορές – που ισοδυναμεί με το 30% περίπου του συνολικού ετήσιου προϋπολογισμού της ΕΕ.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της έκθεσης, τα επιπλέον έσοδα που θα προκύψουν μόνο από την ΕΕ (51 δισ. ευρώ) θα μπορούσαν να χρηματοδοτήσουν το 20% των ετήσιων δημόσιων επενδύσεων που απαιτούνται για να επιτύχει η ΕΕ τουςκλιματικούς στόχους της .

“Όταν πρόκειται να σταματήσει η κατάρρευση του κλίματος, η Ευρώπη αντιμετωπίζει ένα τεράστιο κενό στη διαθέσιμη χρηματοδότηση “, λέει ο Sebastian Mang, ανώτερος ερευνητής του NEF.

“Μια εισφορά για τις συχνές πτήσεις θα μπορούσε να συνεισφέρει σημαντικά στα κονδύλια της ΕΕ και θα μπορούσε να μοχλευτεί για να δημιουργήσει εκατοντάδες δισεκατομμύρια κεφάλαια για επενδύσεις στις δημόσιες μεταφορές, την αιολική και ηλιακή ενέργεια και την αποκατάσταση της φύσης”, προτείνει.

ΔΙΑΦΉΜΙΣΗ

“Ταυτόχρονα, ένα μέρος των κεφαλαίων θα πρέπει να δεσμευτεί για τη συμβολή της ΕΕ στις χώρες με χαμηλότερο και μεσαίο εισόδημα που αντιμετωπίζουν το αιχμηρό άκρο της κλιματικής κρίσης”.

Σε αντίθεση με άλλους τρόπους μεταφοράς, οι αερομεταφορές επιδοτούνται σήμερα σε μεγάλο βαθμό. Η έκθεση συνιστά να καταργηθεί η τρέχουσα απαλλαγή των αερομεταφορών από τον φόρο καυσίμων και τον ΦΠΑ.

“Είναι καιρός η δημοκρατία να χρησιμοποιήσει αυτή την τελευταία δύναμη της ανθρώπινης φύσης για να τιθασεύσει την περιττή καταστροφή που προκαλεί το τζετ-σετ της τάξης μου και να απαιτήσει αποτελεσματικά να συνεισφέρουμε στο κόστος της διάσωσης αυτού του πλανήτη”, λέει η Marlene Engelhorn, Αυστριακή εκατομμυριούχος και ιδρύτρια του taxmenow.eu, μιας πρωτοβουλίας πλούσιων ανθρώπων που εργάζονται ενεργά για τη φορολογική δικαιοσύνη στη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία.

Πώς θα μπορούσε μια εισφορά για τις συχνές πτήσεις να μειώσει τις εκπομπές των αερομεταφορών;

Μια εισφορά για τις συχνές πτήσεις θα μπορούσε να οδηγήσει σε 21% μείωση των αεροπορικών εκπομπών, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της έκθεσης. Αυτό θα προέκυπτε κυρίως από το γεγονός ότι μόλις το 5% των ατόμων – οι πιο συχνοί επιβάτες – θα πετούσαν λιγότερο λόγω της πολιτικής αυτής.

ΔΙΑΦΉΜΙΣΗ

“Η άμεση μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα είναι απαραίτητη για να ευθυγραμμιστεί ο τομέας των αερομεταφορών με τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού για το κλίμα“, λέει ο Stefan Grebe, συντάκτης της μελέτης οικονομικής μοντελοποίησης της CE Delft που ανέθεσε η Stay Grounded για να υπολογίσει τον πιθανό αντίκτυπο της εισφοράς.

“Διαφορετικά, οι αερομεταφορές είναι πιθανό να συμβάλουν στην υπέρβαση των υπόλοιπων προϋπολογισμών για τον άνθρακα και επιπλέον απαιτούν δυσανάλογες ποσότητες καθαρής ενέργειας και γης ή εξαρτώνται από αβέβαιες τεχνολογικές ανακαλύψεις“.

Με το WordPress Automatic Plugin από την codecanyon
Πλέον στην ιστοσελίδα μας δημοσιεύονται αυτόματα άρθρα μέσω «RSS feeds».
Από όποια σελίδα μας τα προσφέρει!
Δεν φέρουμε καμιά απολύτως ευθύνη για το περιεχόμενο.
Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε Σε αυτή την τοποθεσία
Αν πιστεύεται πως αυτό το άρθρο πρέπει να διαγραφεί μην διστάσετε να μας βρείτε στα social media.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button