Μιλάνο: Το μουσείο μοντέρνας τέχνης Palazzo Citterio ανοίγει μετά από 50 χρόνια αναμονής
Το νέο μουσείο, μέρος του φιλόδοξου πολιτιστικού συγκροτήματος Grande Brera, θα ανοίξει τις πόρτες του στο κοινό το Σάββατο (7 Δεκεμβρίου).
Μετά από πέντε δεκαετίες σχεδιασμού και καθυστερήσεων, το Μιλάνο ετοιμάζεται να αποκαλύψει ένα νέο μεγάλο ίδρυμα αφιερωμένο στη σύγχρονη και μοντέρνα τέχνη, αναφέρει η εφημερίδα The Art Newspaper.
Το Palazzo Citterio, ένα κομψό κτίριο του 18ου αιώνα που βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από τη φημισμένη Pinacoteca di Brera, θα εγκαινιαστεί επίσημα στις 7 Δεκεμβρίου, ταυτόχρονα με τη γιορτή του πολιούχου του Μιλάνου.
Η έναρξη σηματοδοτεί την ολοκλήρωση του πολυαναμενόμενου έργου “Grande Brera”, μιας πολιτιστικής πρωτοβουλίας που έχει σχεδιαστεί για να ενώσει το Palazzo Citterio, την Pinacoteca di Brera και τη Βιβλιοθήκη Braidense κάτω από μία ομπρέλα. Αυτό το νέο συγκρότημα έχει ως στόχο να τοποθετήσει το Μιλάνο ως σημαντικό πολιτιστικό προορισμό, που θα ακολουθήσει τη Φλωρεντία και τη Ρώμη όσον αφορά τον αριθμό των επισκεπτών και την οικονομική επιτυχία.
Στόχος είναι “να δημιουργηθεί ένα μεγάλο μουσειακό συγκρότημα στο Μιλάνο κατά το πρότυπο της Φλωρεντίας και της Ρώμης όσον αφορά τον αριθμό των επισκεπτών και τα έσοδα”, δήλωσε ο Angelo Crespi, διευθυντής της Pinacoteca di Brera, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα The Art Newspaper.
Επισήμανε την επιτυχία της Πινακοθήκης Ουφίτσι στη Φλωρεντία, η οποία απέφερε 63 εκατομμύρια ευρώ σε έσοδα το 2023, και του Κολοσσαίου στη Ρώμη, τα οποία πλησίασαν τα 100 εκατομμύρια ευρώ. Αντίθετα, η Pinacoteca di Brera κέρδισε μόλις 5 εκατ. ευρώ κατά την ίδια περίοδο.
Στο πλαίσιο του διευρυμένου πολιτιστικού κόμβου, το Palazzo Citterio θα παρουσιάσει μια ποικίλη συλλογή με πάνω από 200 έργα σύγχρονης και μοντέρνας τέχνης, συμπληρώνοντας τις κλασικές συλλογές της Brera. Μεταξύ των σημαντικότερων έργων είναι το “Head of a Bull” (1942)τουPablo Picasso, μια νεκρή φύση του 1919 από τον Giorgio Morandi, το “Rissa in Galleria” (1910) του Umberto Boccioni και το “La Fiumana” (1898) του Pellizza da Volpedo, μια μελέτη για το εμβληματικό έργο του “Il Quarto Stato” (1901). Έργα των Amedeo Modigliani και Georges Braque θα περιλαμβάνονται επίσης στη συλλογή.
Ο πυρήνας της συλλογής του μουσείου προέρχεται από σημαντικές δωρεές των οικογενειών Jesi και Vitali τις δεκαετίες του 1970 και 1980. Ωστόσο, ο Crespi αποκάλυψε ότι το Μουσείο Brera συνεχίζει να χτίζει πάνω σε αυτό το θεμέλιο, με πρόσφατες αγορές, μεταξύ των οποίων δύο νέοι πίνακες του Morandi, δωρεά της οικογένειας Vitali και πρόσθετα έργα των Mario Schifano και Arturo Martini που βρίσκονται υπό απόκτηση.
Κοιτάζοντας μπροστά, ο Crespi προβλέπει ότι το άνοιγμα του Citterio θα αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των επισκεπτών στην περιοχή Brera, καθώς εκτιμάται ότι το επόμενο έτος θα προσέλθουν 50.000 επιπλέον επισκέπτες. Το 2023, η Pinacoteca di Brera προσέλκυσε περίπου 500.000 επισκέπτες.
Σε μια άλλη συναρπαστική εξέλιξη για το συγκρότημα, ο “Μυστικός Δείπνος” (περ. 1495-98) του Λεονάρντο ντα Βίντσι, που σήμερα στεγάζεται δύο χιλιόμετρα μακριά από την Μπρέρα, μεταφέρθηκε στην Pinacoteca στο πλαίσιο μιας εθνικής πολιτιστικής αναδιάταξης. Ο Crespi πιστεύει ότι αυτή η προσθήκη κύρους θα μπορούσε να εκτοξεύσει τα ετήσια έσοδα του συγκροτήματος στα 10 εκατομμύρια ευρώ και να προσελκύσει 1,5 εκατομμύριο επισκέπτες.
Τα σχέδια για το Palazzo Citterio χρονολογούνται από το 1972, όταν η ιταλική κυβέρνηση αγόρασε το κτίριο μετά από πρόταση του Franco Russoli, του τότε διευθυντή της Pinacoteca. Ενώ ένα φιλόδοξο σχέδιο ανακαίνισης από τον Βρετανό αρχιτέκτονα Τζέιμς Στίρλινγκ τη δεκαετία του 1980 καθυστέρησε και τελικά εγκαταλείφθηκε λόγω του πρόωρου θανάτου του, μια ανακαίνιση ύψους 23 εκατομμυρίων ευρώ ολοκληρώθηκε το 2018. Ωστόσο, η εν λόγω ανακαίνιση αντιμετώπισε προβλήματα με την υγρασία και κρίθηκε ανεπαρκής.
Εν αναμονή των εγκαινίων του Citterio, ο Crespi παρουσίασε τον Σεπτέμβριο ένα νέο λογότυπο για το συγκρότημα Grande Brera. Το χαρακτηριστικό οκταγωνικό σχέδιο θα χρησιμοποιείται από διάφορα πολιτιστικά ιδρύματα εντός του Palazzo di Brera, όπως το Αστρονομικό Αστεροσκοπείο Brera, οι βοτανικοί κήποι, η Ακαδημία Επιστημών και Γραμμάτων του Ινστιτούτου Λομβαρδίας, η Ακαδημία Brera και το Archivio Storico Ricordi.
Αναλογιζόμενος τις πρόσφατες αλλαγές στον τομέα των μουσείων της Ιταλίας, ο Crespi απέδωσε μεγάλο μέρος της αυξημένης οικονομικής σταθερότητας ιδρυμάτων όπως η Brera στις μεταρρυθμίσεις του 2014 που εισήγαγε ο Dario Franceschini, τότε υπουργός Πολιτισμού της χώρας. “Η μεταρρύθμιση Franceschini… επέτρεψε στο Uffizi να γίνει ένα από τα σημαντικότερα μουσεία στον κόσμο, όχι μόνο όσον αφορά τη συλλογή του, αλλά και όσον αφορά τα έσοδα και τον αριθμό των επισκεπτών του”, δήλωσε ο Crespi. “Πολλοί συνήθιζαν να παραπονιούνται ότι [όλα] τα ιταλικά μουσεία δεν ήταν σε θέση να δημιουργήσουν [συλλογικά] τόσα έσοδα όσα το Λούβρο [στο Παρίσι]. Σήμερα τα ιταλικά μουσεία παράγουν σημαντικά έσοδα”.
Με το πολυαναμενόμενο άνοιγμά του, το Μουσείο Palazzo Citterio είναι έτοιμο να γίνει βασικός παίκτης στην αναπτυσσόμενη βιομηχανία πολιτιστικού τουρισμού της Ιταλίας, προσελκύοντας λάτρεις της τέχνης από όλο τον κόσμο στην ιστορική περιοχή Brera του Μιλάνου.
Με το WordPress Automatic Plugin από την codecanyon
Πλέον στην ιστοσελίδα μας δημοσιεύονται αυτόματα άρθρα μέσω «RSS feeds».
Από όποια σελίδα μας τα προσφέρει!
Δεν φέρουμε καμιά απολύτως ευθύνη για το περιεχόμενο.
Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε Σε αυτή την τοποθεσία
Αν πιστεύεται πως αυτό το άρθρο πρέπει να διαγραφεί μην διστάσετε να μας βρείτε στα social media.