Πολιτισμός

Ο Έιντριεν Μπρόντι, η τεχνητή νοημοσύνη και το πολυπόθητο Όσκαρ

Η χρήση τεχνητής νοημοσύνης στην ταινία «The Brutalist» του Μπρέιντι Κόρμπετ για την επεξεργασία των προφορών των ηθοποιών Έιντριεν Μπρόντι και Φελίσιτι Τζόουνς προκαλεί έντονες συζητήσεις για την αυθεντικότητα και τα όρια της τεχνολογίας στον κινηματογράφο, εν μέσω της κούρσας για τα φετινά Όσκαρ.

Ο Έιντριεν Μπρόντι, ο οποίος έχει ήδη κερδίσει μία Χρυσή Σφαίρα για την ερμηνεία του στον ρόλο του Ούγγρου αρχιτέκτονα László Tóth στο «The Brutalist» του Μπρέιντι Κόρμπετ, θεωρείται ο πρωτοπόρος για το Όσκαρ, καθώς είναι επίσης υποψήφιος για το βραβείο Bafta, το Screen Actors Guild Award και το Critics Choice Award.

Ωστόσο, η κατάσταση αυτή μπορεί να αλλάξει, εξαιτίας μιας αποκάλυψης που έγινε την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με την οποία ο μοντέρ της ταινίας χρησιμοποίησε τεχνητή νοημοσύνη για να «καθαρίσει» την ουγγρική προφορά του ηθοποιού.

Σε συνέντευξή του στο RedShark News, ο Ντάβιντ Γιάντσο αποκάλυψε ότι χρησιμοποίησε το λογισμικό AI «Respeecher» για να βελτιώσει την προφορά του Μπρόντι και της Φελίσιτι Τζόουνς, οι οποίοι υποδύονται τον Tóth και τη γυναίκα του στην ταινία. Όπως είπε, το AI χρησιμοποιήθηκε για να «διορθώσει» τις ουγγρικές προφορές και να κάνει τη διαδικασία πιο γρήγορη και αποτελεσματική, εξηγώντας ότι ο στόχος δεν ήταν να αλλάξει η ερμηνεία των ηθοποιών, αλλά να διατηρηθεί η αυθεντικότητα των παραστάσεών τους.

Παρά τη χρήση αυτής της τεχνολογίας, ο Κόρμπετ υπερασπίστηκε τις ερμηνείες του Μπρόντι και της Τζόουνς, τονίζοντας ότι δούλεψαν με δασκάλους για μήνες και ότι η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιήθηκε μόνο για τη βελτίωση των γλωσσικών στοιχείων που δεν ήταν δυνατό να αποδοθούν φυσικά.

Η υπόθεση αυτή, παρά το γεγονός ότι δεν είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται AI στον κινηματογράφο, ενδέχεται να επηρεάσει την αντίληψη του κοινού για την αυθεντικότητα και την ηθική των ταινιών.

Η δημιουργία μιας ταινίας για τη δύναμη της ανθρώπινης δημιουργικότητας με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης φέρνει στην επιφάνεια μία ευρύτερη συζήτηση για τη χρήση της τεχνολογίας στην τέχνη. Η βιομηχανία του κινηματογράφου φαίνεται να έχει αρχίσει να αποδέχεται αυτές τις τροποποιήσεις μετά την παραγωγή, και η χρήση του AI δεν προκαλεί πια τόσο έντονη έκπληξη, όσο ίσως θα περίμενε κανείς.

Αξιοσημείωτο είναι ότι το «The Brutalist» δεν είναι η πρώτη ταινία που χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη με αυτόν τον τρόπο. Μια άλλη υποψήφια ταινία για τα Όσκαρ, το «Emilia Pérez», χρησιμοποίησε το Respeecher για τη βελτίωση των μεξικανικών προφορών και άλλων μουσικών στοιχείων, προκαλώντας αντίστοιχες αντιδράσεις για την εκμετάλλευση αρνητικών κλισέ που αφορούν τη χώρα.

Η τεχνητή νοημοσύνη στον κινηματογράφο έχει ανοίξει μία νέα εποχή, στην οποία οι παραστάσεις και τα έργα τέχνης διαμορφώνονται ολοένα και περισσότερο από την τεχνολογία. Όπως το ντόπινγκ στον αθλητισμό, το θέμα εδώ είναι τόσο η δικαιοσύνη όσο και τα όρια που θέτει η έλλειψη κανόνων.

Η δημιουργικότητα του ηθοποιού πλέον δεν είναι μόνο θέμα φυσικής ερμηνείας, αλλά και της δυνατότητας επεξεργασίας του έργου μετά την παραγωγή. Η μεγάλη πρόκληση παραμένει να καθοριστεί πού ακριβώς βρίσκονται τα όρια του καλλιτεχνικού ταλέντου και πώς η τεχνολογία επηρεάζει την αναγνώριση αυτών των επιτευγμάτων.

Με το WordPress Automatic Plugin από την codecanyon
Πλέον στην ιστοσελίδα μας δημοσιεύονται αυτόματα άρθρα μέσω «RSS feeds».
Από όποια σελίδα μας τα προσφέρει!
Δεν φέρουμε καμιά απολύτως ευθύνη για το περιεχόμενο.
Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε Σε αυτή την τοποθεσία
Αν πιστεύεται πως αυτό το άρθρο πρέπει να διαγραφεί μην διστάσετε να μας βρείτε στα social media.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button