Ο Ιρανός σκηνοθέτης που γλίτωσε από το καθεστώς του Ιράν είναι υποψήφιος για Όσκαρ με τη Γερμανία
Ο Μοχάμεντ Ρασούλοφ περιγράφει την παρουσία του τελευταίου κινηματογραφικού έργου του στα Όσκαρ για λογαριασμό μιας άλλης χώρας ως «γλυκόπικρη».
Το “The Seed of the Sacred Fig”, ένα παρανοϊκό θρίλερ που γυρίστηκε κρυφά και απεικονίζει μια οικογένεια που διαλύθηκε από την βάναυσα κατασταλτική πολιτική του Ιράν, έχει κερδίσει διθυραμβικές κριτικές και πολλά βραβεία φεστιβάλ, μεταξύ των οποίων και στις Κάννες.
Αλλά κάθε χώρα μπορεί να υποβάλει μόνο μία ταινία για το Όσκαρ καλύτερης διεθνούς ταινίας και σε αυταρχικές χώρες όπως το Ιράν, αυτή η επιλογή ταινίας γίνεται από κρατικά ελεγχόμενους οργανισμούς.
«Φυσικά, είναι αδιανόητο ότι η Ισλαμική Δημοκρατία θα μπορούσε να είχε υποβάλει μια ταινία σαν αυτή για τα Βραβεία Όσκαρ», είπε ο Ρασούλοφ στο Γαλλικό Πρακτορείο.
«Μάλιστα, αν ήταν δυνατό να την υποβάλει το καθεστώς, η ταινία δεν θα είχε γίνει εξαρχής».
Αντίθετα, η ταινία — που θα κυκλοφορήσει την Τετάρτη στις αμερικανικές αίθουσες — επιλέχθηκε ως η συμμετοχή της Γερμανίας στα Βραβεία Όσκαρ.
Η Γερμανία έχει γίνει δεύτερη πατρίδα για τον Ρασούλοφ. Η παραγωγή της ταινίας έγινε από γερμανικές και γαλλικές εταιρείες.
Το “Sacred Fig” έχει πλέον μεγάλες πιθανότητες να προταθεί στη λαμπερή τελετή του Χόλιγουντ και να κερδίσει τεράστια παγκόσμια προβολή.
«Χαίρομαι που η Γερμανία είδε τη διεθνή εμβέλεια της ταινίας και άνοιξε την αγκαλιά της… είναι σαν να λάμπει μια δάδα, ένα σημάδι για όλους τους κινηματογραφιστές που εργάζονται υπό πίεση σε όλο τον κόσμο», είπε ο Ρασούλοφ κατά την προώθηση της ταινίας στο Λος Άντζελες αυτόν τον μήνα. .
Αλλά «είναι γλυκόπικρο», είπε. «Έχω αρκετά ανάμεικτα συναισθήματα».
Η ταινία διαδραματίζεται κατά τη διάρκεια των διαδηλώσεων “Γυναίκες, Ζωή, Ελευθερία” που πραγματοποιήθηκαν πριν από δύο χρόνια στο Ιράν.
Αυτές οι διαδηλώσεις πυροδοτήθηκαν από το θάνατο μιας νεαρής γυναίκας μετά τη σύλληψή της από την «αστυνομία ηθικής» για παραβίαση του αυστηρού ενδυματολογικού κώδικα του κληρικού καθεστώτος.
Εκατοντάδες σκοτώθηκαν στην καταστολή που ακολούθησε από τις δυνάμεις ασφαλείας, σύμφωνα με οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Ο Ρασούλοφ μόλις και μετά βίας κατάφερε να παρευρεθεί στην πρεμιέρα της ταινίας στις Κάννες τον Μάιο, αφού τολμηρά έφυγε από το Ιράν με τα πόδια μέσα από κρυφά ορεινά περάσματα λίγες μέρες νωρίτερα.
Ο συγγραφέας, ο οποίος έχει ήδη περάσει χρόνο στη φυλακή, είχε μόλις καταδικαστεί σε οκτώ χρόνια φυλάκιση και μαστίγωμα επειδή κατήγγειλε τη «διαφθορά» και την «ανικανότητα» των αρχών.
Στην πρεμιέρα των Καννών, σήκωσε φωτογραφίες δύο πρωταγωνιστών της ταινίας που είχαν παγιδευτεί στο Ιράν.
Η μία, η Soheila Golestani, παραμένει στο Ιράν και αντιμετωπίζει «τη μεγαλύτερη πίεση» καθώς οι δικαστικές διαδικασίες έχουν και πάλι επιταχυνθεί εναντίον των κινηματογραφιστών τις τελευταίες εβδομάδες, είπε ο Rasoulof.
Με το WordPress Automatic Plugin από την codecanyon
Πλέον στην ιστοσελίδα μας δημοσιεύονται αυτόματα άρθρα μέσω «RSS feeds».
Από όποια σελίδα μας τα προσφέρει!
Δεν φέρουμε καμιά απολύτως ευθύνη για το περιεχόμενο.
Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε Σε αυτή την τοποθεσία
Αν πιστεύεται πως αυτό το άρθρο πρέπει να διαγραφεί μην διστάσετε να μας βρείτε στα social media.