Ελλάδα

Πώς γεννήθηκαν 7 καινοτόμες ιδέες από μαθητές της Μαγνησίας – Galaksias.com

Μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα ακόμα και από τις πιο απομακρυσμένες περιοχές, συμμετείχαν στον πρόσφατο 7ο Πανελλήνιο διαγωνισμό GenerationNext δημιουργώντας μοναδικά projects που προτείνουν λύσεις σε προβλήματα της καθημερινότητας, χρησιμοποιώντας ως εργαλείο την επιστήμη.

Στον διαγωνισμό συμμετείχαν 279 σχολεία και εκπαιδευτικοί οργανισμοί και γεννήθηκαν 865 καινοτόμες ιδέες. Τα πρώτα τρία βραβεία δόθηκαν στο 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Σάμου για drone παροχής πρώτων βοηθειών, στο πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων για τον ρομποτικό διερμηνέα νοηματικής γλώσσας και στο 2ο Εργαστηριακό Κέντρο Αθηνών για το σύστημα μετατροπής πλαστικών μπουκαλιών σε νήμα για 3D εκτυπωτές.

Στον διαγωνισμό όμως συμμετείχαν σχολεία και μαθητές της Μαγνησίας, που με τις καινοτόμες ιδέες του εντυπωσίασαν. Συνολικά κατατέθηκαν επτά καινοτόμες προτάσεις, οι οποίες ήταν οι εξής:

Agriculture Rover από το 1ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Ν. Ιωνίας

Οι μαθητές Μαρία Αναστασία Μαύρου, η Ευαγγελία Ειρήνη Κολοκοτρώνη, η Ιωάννα Τσολάκη και η Σοφία Τσολάκη δημιούργησαν το «αγροτικό ρόβερ» με αφορμή τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν τη Μαγνησία πέρυσι, με αποτέλεσμα να αλλάξει η σύσταση και τα στοιχεία του χώματος, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η καλλιέργεια των ίδιων προϊόντων σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.

Το ρόβερ χαρτογραφεί τις γεωργικές εκτάσεις και μετράει το pH και την ηλεκτρική αγωγιμότητα του εδάφους. Έπειτα, κατατάσσει την περιοχή σε κατηγορίες ανάλογα με τις μετρήσεις και προτείνει στον αγρότη κατάλληλες καλλιέργειες για τη γη του.

Έξυπνος μετρητής θέσεων σε χώρο στάθμευσης,  υπαίθριου parking από το ΓΕΛ Σκοπέλου

Σύμφωνα με τους μαθητές Μάριο Βέρρα, Ουρανία Κορέντη, Μαρία -Ελένη Συναΐτη και Ίων Φουσκαρίνη στο δωρεάν υπαίθριο πάρκινγκ στο λιμάνι της Σκοπέλου ιδίως το καλοκαίρι προκαλείται κυκλοφοριακή συμφόρηση, εκνευρισμοί και εντάσεις. Γι’ αυτό πρέπει να υπάρξει τρόπος διαχείρισης του χώρου και επίλυσης αυτού του προβλήματος και οι μαθητές σκέφθηκαν τον έξυπνο μετρητή θέσεων.

Τοποθέτησαν στην είσοδο και στην έξοδο αισθητήρες υπερήχων, ώστε να καταμετρώνται τα εισερχόμενα και τα εξερχόμενα οχήματα. Επίσης, προγραμμάτισαν να αφαιρούνται από τις θέσεις του χώρου οι κατειλημμένες και να εμφανίζεται στην οθόνη της εισόδου ο αριθμός των ελεύθερων θέσεων.

BendGuard από το 1ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Ν. Ιωνίας

Οι μαθητές Ευσταθία Τσόχα, Χριστίνα Γουσουτίδη και ΑναστάσηςΤσιρανίδης με αφορμή τα περιστατικά σεξουαλικής, ενδοοικογενειακής και ενδοσχολικής βίας  κατασκεύασαν μια τεχνολογία που προστατεύει τα εν δυνάμει θύματα από πιθανές βίαιες ενέργειες εναντίον τους. Η συσκευή εξασφαλίζει την ενημέρωση των αρχών, για την άμεση παροχή βοήθειας στο θύμα. Η συσκευή έχει μικρές διαστάσεις, ώστε να μην είναι ευδιάκριτη από τον επιτιθέμενο, ενώ μπορεί να τοποθετηθεί και στα ρούχα του θύματος. Έτσι, η συσκευή ενεργοποιείται αυτόματα αν δεχτεί χτύπημα ο κάτοχος, ενώ μπορεί να την ενεργοποιήσει και ο ίδιος ο ιδιοκτήτης, λυγίζοντας τον αισθητήρα, σε περίπτωση που αισθανθεί απειλή.

Έξυπνα φανάρια από το  1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας

Οι μαθητές Ελένη Στεργιανού, Μαρία Σολδάτου, ΑργυρίαΚελεριώτηκαι ΙάσοναςΞηραδάκης δημιούργησαν έναν δρόμο με διάβαση και τοποθέτησαν έναν αισθητήρα στα πλάγια, ο οποίος όταν διακρίνει ένα πεζό, θα ανάβει κόκκινο στο φανάρι των οχημάτων και πράσινο για τους πεζούς για να περνάνε με σιγουριά και ασφάλεια οι πεζοί.

Έξυπνο λεωφορείο από το 1ο Γυμνάσιο Ν. Ιωνίας

Οι μαθητές Λάμπρος Τσόχας, Στυλιανός Καραδήμος, Βασίλης Τσακαλόγλου, Ελευθερία Γιαννοπούλου έφεραν στο μυαλό τους το ατύχημα ενός συμμαθητή τους για να δημιουργήσουν την καινοτόμα ιδέα τους.

Όπως ανέφεραν « συμμαθητής μας ήθελε να πάρει το λεωφορείο για να επιστρέψει σπίτι του, όταν πήγε να επιβιβαστεί στο λεωφορείο, ο οδηγός δεν τον είδε με αποτέλεσμα να κλείσει τις πόρτες και το παιδί να πιαστεί ανάμεσα από τις δύο πόρτες».

Έτσι, οι μαθητές χρησιμοποίησαν την εφαρμογή Tinkerkad για τη σύνταξη του προγράμματος και την κατασκευή του σχεδίου και πρότειναν να εισαχθούν στα λεωφορεία αυτόματες πόρτες, προκειμένου να αποφευχθούν και άλλα τέτοια ατυχήματα.

Έξυπνο θερμοκήπιο από το 1ο Γυμνάσιο Ν. Ιωνίας

Οι μαθητές Δαρεία-Άννα Κολοκοτρώνη, Αποστολία Γκούβερη, Άννα Μελίνα Αβδάλα και Σπυριδούλα Δέλγα έχοντας αγρότες στις οικογένειές τους και θέλοντας να αντιμετωπίσουν την ασταθή  θερμοκρασία περιβάλλοντος που είναι  ένας αρνητικός παράγοντας για την σωστή ανάπτυξη της παραγωγής των γεωργικών προϊόντων, δημιούργησαν το έξυπνο θερμοκήπιο.

Το θερμοκήπιο όπως περιγράφουν οι μαθητές θα έχει παράθυρο εξαερισμού που θα ελέγχεται από ένα σερβοκινητήρα, όταν επιθυμεί ο χρήστης να μειώσει την εσωτερική θερμοκρασία. Όταν ο αισθητήρας θερμοκρασίας ανιχνεύσει στο εσωτερικό του θερμοκηπίου υψηλότερη θερμοκρασία από την επιθυμητή, αυτόματα, ενεργοποιεί τον σερβοκινητήρα για να ανοίξει το παράθυρο και τον ανεμιστήρα σε λειτουργία για ανανέωση του αέρα.

Filozoia από το Γυμνάσιο – Λυκειακές Τάξεις Σούρπης

Η ομάδα των μαθητών Βανέσας Κότσι, Γιώργου Μακρή και Ασπασίας Καλαντζή με αφορμή την υιοθεσία ζώων αποφάσισε να συγκεντρώσει το νομικό πλαίσιο γύρω από τα κατοικίδια και να το παρουσιάσει με έναν εύκολο και προσιτό τρόπο στην κοινωνία. Έτσι, δημιούργησε την εφαρμογή “filozoia”. Σε αυτή έχουν συγκεντρωθεί όλες οι διατάξεις που σχετίζονται με τη συμβίωση των ανθρώπων με τα κατοικίδια.

Στην εφαρμογή αναφέρεται, για παράδειγμα, τι ισχύει για την υιοθεσία ενός ζώου, για τη στείρωσή του, για τη μεταφορά του με τα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά και με τις υποχρεώσεις και ευθύνες των ιδιοκτητών.

Πηγή: magnesianews.gr

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις

Αναπαραγωγή άρθου από εδώ

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button