Οικονομία

Τα νεότερα για την Εθνική, η Unicredit ευρωπαϊκή τραπεζική ενοποίηση με το στανιό, τα απανωτά deals στην εκπαίδευση και τα πενιχρά κονδύλια για το σιδηρόδρομο

Τέλος της εβδομάδας τα νεότερα για Εθνική

Από Πέμπτη ή Παρασκευή ενδέχεται να έχουμε καλύτερη εικόνα για την πώληση ποσοστού της Εθνικής Τράπεζας, σε νέο ραντεβού του ΤΧΣ με τον σύμβουλο, την JP Morgan.  Χθες κυκλοφόρησε πως είναι οριστική η απόφαση για διάθεση ποσοστού μέχρι 10% ανεξάρτητα από το διεθνές ενδιαφέρον που θα εκδηλωθεί. Υπενθυμίζεται πως στο τελευταίο placement η υψηλή ζήτηση είχε οδηγήσει σε αύξηση του ποσοστού που διατέθηκε. Στο τέλος της εβδομάδας θα υπάρχει και πιο σαφής εικόνα για το εύρος τιμών εντός του οποίου θα πραγματοποιηθεί η διάθεση του ποσοστού το αργότερο μέσα στο πρώτο 15θήμερο του Οκτωβρίου. Το υπόλοιπο, όπως γνωρίζουμε, θα πάει στο Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο αφού το ΤΧΣ θα απορροφηθεί από το Υπερταμείο.

Ευρωπαϊκή τραπεζική ενοποίηση με το στανιό!

Η επιθετική κίνηση της ιταλικής Unicredit (γνωστή από τη συμμετοχή στην Alpha Bank) για διεύρυνση του ποσοστού που κατέχει στη γερμανική τράπεζα Commerzbank στο 21%, με στόχο το 30%, δείχνει πως οι Ιταλοί προωθούν ένα πανευρωπαϊκό τραπεζικό σχήμα με το ζόρι! Ούτε η γερμανική κυβέρνηση, ούτε το εποπτικό συμβούλιο της Commerzbank στηρίζουν την εξαγορά. Από την άλλη πλευρά, μπορεί κάποιος να υποστηρίξει πως η Unicredit κινείται στη γραμμή της πρόσφατης έκθεσης του πρώην πρωθυπουργού της Ιταλίας Ενρίκο Λέτα για την Ενιαία Αγορά. Στην έκθεση Λέτα τονίζεται πως η Ευρωπαϊκή Ένωση πληρώνει πολύ ακριβά (με έλλειψη κεφαλαίων για επενδύσεις) την ανυπαρξία ενιαία αγοράς κεφαλαίων και την πολυδιάσπαση του τραπεζικού κλάδου. Ανέφερε, συγκεκριμένα, πως η απουσία ενιαία αγοράς κεφαλαίων / τραπεζών στην Ευρώπη στερεί από την Ε.Ε. περίπου 300 δις. ευρώ το χρόνο που επενδύουν οι ευρωπαίοι αποταμιευτές σε χρηματοοικονομικά προϊόντα τρίτων χωρών και κυρίως στις ΗΠΑ.

Απανωτά deals στην ιδιωτική εκπαίδευση

Με το βλέμμα στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, η ελληνική αγορά ιδιωτικής εκπαίδευσης γνωρίζει ημέρες δόξας αφού μέσα σε λίγες ημέρες επισημοποιήθηκαν τρία μεγάλα deals και έπονται καινούργια. Χθες ανακοινώθηκε επίσημα η συνεργασία του πολυεθνικού ομίλου Inspired Education Group με τα εκπαιδευτήρια Κωστέα – Γείτονα (CGS), ενώ την προηγούμενη εβδομάδα η BC Partners είχε ανακοινώσει την εξαγορά του ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ μέσω του νέου οχήματος που διαθέτει στη χώρα μας, με πυρήνα τον όμιλο ΑΚΜΗ που ίδρυσε προ σχεδόν τέσσερις δεκαετίες ο Ντίνος Ροδόπουλος. Νωρίτερα είχε ανακοινωθεί και η επένδυση του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου στο Ελληνικό που περιλαμβάνει και τη δημιουργία εκπαιδευτηρίου. Η εικόνα που υπάρχει είναι πως αρκετοί διεθνείς όμιλοι βλέπουν την ελληνική αγορά ιδιωτικής εκπαίδευσης, όχι μόνο τα πανεπιστήμια αλλά και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Κάτι δείχνει και αυτό για την κατάσταση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος…

Στη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού

Ακόμα και εντός της ημέρας ή αύριο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή η νέα 25ετής σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Χθες το βράδυ το υπουργείο Υποδομών ανακοίνωσε πως τελικά δεν θα υπάρξει μεταβατικό διάστημα μεταξύ του παλαιού (ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΑΕ) και του νέου παραχωρησιούχου και πως την Κυριακή 6 Οκτωβρίου ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα αναλάβει τη διαχείριση του οδικού άξονα. Τις τελευταίες ημέρες πραγματοποιούνται απανωτές συσκέψεις των υπευθύνων προκειμένου να επιλυθούν μια σειρά από ζητήματα. Για παράδειγμα, ο τρόπος με τον οποίο θα περάσει στο νέο παραχωρησιούχο το προσωπικό της Αττικής Οδού. Όσο για τις εκκρεμότητες που έχει η Αττική Οδός ΑΕ (μετέχουν οι ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και ΑΒΑΞ) με το ελληνικό δημόσιο, αυτές θα επιλυθούν σε δεύτερο χρόνο, όπως φαίνεται. Όσο για το τι σημαίνει για το δημόσιο η νέα σύμβαση παραχώρησης, περιοριζόμαστε στη χθεσινή ανακοίνωση των υπουργείου Οικονομικών και Υποδομών σύμφωνα με την οποία «η είσπραξη του τιμήματος των 3,27 δισ. ευρώ, που είναι το υψηλότερο που έχει επιτευχθεί σε διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ, μειώνει ισόποσα το δημόσιο χρέος της χώρας, σχεδόν κατά 1,5 ποσοστιαία μονάδα του ΑΕΠ».

Χρειάζονται κονδύλια για την ανάταξη του σιδηροδρόμου

Σήμερα το πρωί ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας θα ενημερώσει την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για «το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, τη μεταρρύθμιση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού τομέα, τη δημιουργία της νέας σιδηροδρομικής εταιρείας, καθώς και το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης και επενδύσεων του ελληνικού σιδηροδρόμου». Η κυβέρνηση είχε αποφασίσει πως από τον επόμενο μήνα ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ θα λειτουργούν με ενιαίο ΑΦΜ και σήμερα θα ξέρουμε αν θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα. Χθες, όμως, τα σωματεία της Hellenic Train ανακοίνωσαν 24ωρη απεργία για την Πέμπτη. Η κατάσταση στο σιδηρόδρομο παραμένει δυσάρεστη αν κρίνει κάποιος την αυξημένη συχνότητα παραλίγο ατυχημάτων! Και μάλλον χρειάζονται πολλά περισσότερα κονδύλια από αυτά που ανακοίνωσε πως δίνει η κυβέρνηση. Με μια γενναία ένεση κεφαλαίων θα πείσει και τους πλέον δύσπιστους πως επιτέλους βρέθηκε μια κυβέρνηση που επενδύει πραγματικά στο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως οι περισσότερες χώρες του κόσμου. Οι υποσχέσεις για τα 10 ή 20 δισ. την επόμενη δεκαετία ή εικοσαετία δε συγκινούν κανένα! Ειδικά όταν θυμούνται πως προκηρύχθηκαν έργα σχεδόν πέντε δισ. χωρίς να έχει εξασφαλιστεί ούτε το 20% των πόρων!

 

 

 

To άρθρο Τα νεότερα για την Εθνική, η Unicredit ευρωπαϊκή τραπεζική ενοποίηση με το στανιό, τα απανωτά deals στην εκπαίδευση και τα πενιχρά κονδύλια για το σιδηρόδρομο δημοσιεύτηκε στο NewsIT .

Αναπαραγωγή άρθου από εδώ

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button