Το Λούβρο σε «πολύ κακή κατάσταση» σύμφωνα με υπόμνημα της διευθύντριας
Ένα υπόμνημα που διέρρευσε από τη διευθύντρια του Λούβρου Laurence des Cars αποκάλυψε την άσχημη κατάσταση του διάσημου παρισινού μουσείου.
Το μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι βρίσκεται σε “πολύ κακή κατάσταση” σύμφωνα με τον διευθυντή του σε υπόμνημα που διέρρευσε.
Η διευθύντρια Laurence des Cars έγραψε λεπτομερώς τις διάφορες ελλείψεις της κορυφαίας γκαλερί τέχνης της Γαλλίας στην υπουργό Πολιτισμού Rachida Dati. Το υπόμνημα της des Cars, που διέρρευσε στην εφημερίδα Le Parisien, περιγράφει τις επισκέψεις στο μουσείο ως “σωματική δοκιμασία”.
“Η επίσκεψη στο Λούβρο είναι μια φυσική δοκιμασία- η πρόσβαση στα έργα τέχνης απαιτεί χρόνο και δεν είναι πάντα εύκολη”, γράφει η des Cars. “Οι επισκέπτες δεν έχουν χώρο για να κάνουν διάλειμμα. Οι επιλογές φαγητού και οι τουαλέτες είναι ανεπαρκείς σε όγκο, υπολείπονται των διεθνών προτύπων. Η σήμανση πρέπει να επανασχεδιαστεί πλήρως”.
Το Μουσείο του Λούβρου είναι το μουσείο με τις περισσότερες επισκέψεις στον κόσμο, με 8,7 εκατομμύρια ανθρώπους να περνούν τις πόρτες του το 2024, αριθμός υπερδιπλάσιος από αυτόν που είχε σχεδιαστεί για να δέχεται.
Η Des Cars, που ανέλαβε το 2021 μετά από θητεία ως διευθύντρια του Musée d’Orsay και του Musée de l’Orangerie, εξέφρασε επίσης ανησυχίες για τη διατήρηση των έργων τέχνης του μουσείου.
Οι ζημιές στους χώρους του μουσείου – εν μέρει λόγω του υπερπληθυσμού – δημιούργησαν τις “πολύ κακές συνθήκες”, οι οποίες “δεν είναι πλέον στεγανές, ενώ άλλοι παρουσιάζουν σημαντικές διακυμάνσεις της θερμοκρασίας, θέτοντας σε κίνδυνο τη διατήρηση των έργων τέχνης”.
Το Μουσείο του Λούβρου ιδρύθηκε για πρώτη φορά το 1793 στο Παλάτι του Λούβρου, το οποίο αρχικά ήταν ένα μεσαιωνικό φρούριο που χτίστηκε για πρώτη φορά τον 12ο αιώνα. Στο υπόγειο του μουσείου υπάρχουν ακόμη υπολείμματα του φρουρίου της εποχής του Φιλίππου Β’.
Με την πάροδο των ετών έχει προστεθεί σημαντικά, με πιο σημαντική την κατασκευή μιας γυάλινης πυραμίδας που σχεδιάστηκε από τον κινεζοαμερικανό αρχιτέκτονα I.M. Pei και ολοκληρώθηκε το 1989. Στη δεκαετία του ’90, ένα υπόγειο πέρασμα μέσα από την πυραμίδα χρησιμοποιήθηκε ως κύρια είσοδος αντί των προηγούμενων εισόδων στο επίπεδο του δρόμου.
Ωστόσο, η Des Cars είχε επίσης προβλήματα με την πυραμίδα.
“Τις πολύ ζεστές ημέρες, η γυάλινη οροφή δημιουργεί ένα φαινόμενο θερμοκηπίου, καθιστώντας αυτόν τον χώρο πολύ αφιλόξενο για το κοινό που περνάει από εκεί και τους πράκτορες που εργάζονται εκεί”, έγραψε.
Η επιστολή, με ημερομηνία 13 Ιανουαρίου, αναγνωρίζει την επιβάρυνση του τρέχοντος προϋπολογισμού της χώρας για τον πολιτισμό, αλλά ζητά κονδύλια για την ανακαίνιση του Λούβρου ώστε να αντέξει την πίεση που δέχεται σήμερα.
Η Des Cars έχει περιορίσει τον ημερήσιο αριθμό των επισκεπτών το 2022 σε 30.000 από τον προ της πανδημίας αριθμό των 45.000 σε μια προσπάθεια να κατασταλεί ο υπερπληθυσμός. Στην κορύφωσή του, 10 εκατομμύρια άνθρωποι επισκέφθηκαν το Λούβρο το 2019. Έχει προτείνει επίσης τη δημιουργία μιας δεύτερης εισόδου στο μουσείο.
Πέρυσι, το Λούβρο αύξησε τις τιμές των εισιτηρίων του κατά 29% για να καλύψει το αυξημένο ενεργειακό κόστος και να συμβάλει στην επιδότηση της δωρεάν εισόδου για τους κατοίκους του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου κάτω των 25 ετών.
Άλλα μέτρα που πρότεινε η des Cars περιλαμβάνουν τη στέγαση της “Μόνα Λίζα” σε δική της αίθουσα για να απομακρυνθεί το πλήθος από αυτήν. “Δεν μπορούμε πλέον να αποδεχτούμε το status quo”, έγραψε στον Dati.
Η Γαλλία βρίσκεται εν μέσω της επίβλεψης μεγάλων έργων ανακαίνισης του Κέντρου Πομπιντού, κλείνοντάς το για πέντε χρόνια. Κοντά του βρίσκεται επίσης ο πρόσφατα επαναλειτουργημένος καθεδρικός ναός της Παναγίας των Παρισίων. Τα έργα ανακατασκευής από το 2019 κόστισαν σχεδόν 700 εκατομμύρια ευρώ.
Με το WordPress Automatic Plugin από την codecanyon
Πλέον στην ιστοσελίδα μας δημοσιεύονται αυτόματα άρθρα μέσω «RSS feeds».
Από όποια σελίδα μας τα προσφέρει!
Δεν φέρουμε καμιά απολύτως ευθύνη για το περιεχόμενο.
Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε Σε αυτή την τοποθεσία
Αν πιστεύεται πως αυτό το άρθρο πρέπει να διαγραφεί μην διστάσετε να μας βρείτε στα social media.