Το πρόγραμμα και οι δράσεις της Στέγης για το 2024-25. Στο επίκεντρο οι ανθρώπινες σχέσεις
Δημοσιεύθηκε •ανανεώθηκε πριν
Ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα με άξονα τις σχέσεις και την ανάγκη μας να αγαπάμε και να συνδεόμαστε, παρουσιάζει φέτος η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
Ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα με άξονα τις σχέσεις και την ανάγκη μας να αγαπάμε και να συνδεόμαστε, παρουσιάζει φέτος η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Οι φετινές παραγωγές της μιλούν για την αγάπη, για τα μικρά ή μεγάλα σκιρτήματα, αυτά που μας βοηθούν να ζήσουμε, να αντέξουμε τις προκλήσεις της ζωής, την καθημερινότητα, τις κοινωνικές αδικίες, τις προσωπικές μας ανησυχίες.
Μεγάλα διεθνή ονόματα από το χώρο του θεάτρου, του χορού και του βιβλίου θα βρεθούν στην Αθήνα, στη λεωφόρο Συγγρού, τη φετινή σεζόν. Ανάμεσά τους ο Tiago Rodrigues Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ της Αβινιόν, ο Romeo Castelucci και η Ιζαμπέλ Ιπέρ, ο Damien Jalet, η Miranda July, ο Benjamin Labatut.
Από ελληνικής πλευράς, ραντεβού μας δίνουν φέτος ο Γιώργος Κουτλής, ο Mario Banushi, ο Χρήστος Παπαδόπουλος και πολλοί άλλοι. Οι καθιερωμένες μουσικές διοργανώσεις και θεσμοί συνεχίζονται (Bordeline Festival, Γιατί ’ναι μαύρα τα βουνά, Stegi Radio, Γέφυρα Μουσικής πάνω από τη Συγγρού, Stages A/LIVE), ενώ τα Plásmata III επιστρέφουν στην Αθήνα. Παράλληλα αναπτύσσεται ένα τεράστιο πλέγμα δράσεων σε διαφορετικούς τομείς και πεδία.
Το πρόγραμμα της σεζόν περιλαμβάνει παραγωγές θεάτρου, χορού, μουσικής, συζητήσεις, ταινίες, εκθέσεις και φεστιβάλ στη φυσική σκηνή και στον ψηφιακό κόσμο, αλλά και πολλές πρωτοβουλίες εκτός Στέγης. Η προπώληση για επιλεγμένες και για περιορισμένο αριθμό θέσεων παραγωγές αρχίζει στις 23 Σεπτεμβρίου.
O Πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση, Αντώνης Σ. Παπαδημητρίου, αναφέρει: «Το 2025, το Ίδρυμα Ωνάση γιορτάζει 50 χρόνια από την ίδρυσή του – μισός αιώνας εστιασμένος στην καινοτομία, τη δημιουργία και την αλλαγή. Γιορτάζουμε επίσης 15 χρόνια από την έναρξη λειτουργίας της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση. Είναι μια ευκαιρία να κοιτάξουμε πίσω στη διαδρομή μας, γεμάτη από πρωτοβουλίες και μεγάλες κατακτήσεις, αλλά και να προχωρήσουμε μπροστά με νέα οράματα. Αυτές οι δύο επέτειοι δεν σηματοδοτούν με κανέναν τρόπο μόνο μια ιστορική αναδρομή. Σηματοδοτούν μια ακόμα πιο θαρρετή ματιά στο μέλλον. Αυτή την επετειακή χρονιά, η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση στρέφει την προσοχή της στις ανθρώπινες σχέσεις, φωτίζοντας την ομορφιά που κρύβεται σε αυτές. Το νέο καλλιτεχνικό πρόγραμμα της σεζόν 2024-25 είναι μια γιορτή της τέχνης και της ζωής, που φέρνει ξανά κοντά δημιουργούς και κοινό, αναδεικνύοντας τη δύναμη των ανθρώπινων συνδέσεων, τη διαφορετικότητα, τη συμπερίληψη, καθώς και τα ταλέντα της σύγχρονης δημιουργίας. Σε αυτή τη χρονιά, ανανεώνουμε τη δέσμευσή μας να βάζουμε τον άνθρωπο στο επίκεντρο των δράσεών μας. Με την Τέχνη, την Παιδεία και την Υγεία ως κοινό μας στόχο, παρεμβαίνουμε με νέες σημαντικές πρωτοβουλίες, όπως το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο, που υπόσχεται να φέρει ελπίδα στη δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων στην Ελλάδα. Για να γίνει ο κόσμος μας πιο προσβάσιμος και ανοιχτός, πιο όμορφος».
Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, Διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση, σημειώνει για τον προγραμματισμό της σεζόν 2024-25: «Θα μιλήσουμε για σχέσεις. Για το πιο συνηθισμένο. Για αυτή την αναπόφευκτη σύνδεση που κάνει τη ζωή απολαυστική, επώδυνη, αφόρητη, ξεχωριστή, ανθρώπινη. Θα μιλήσουμε για αυτά που ζούμε μέσα στο σπίτι μας, στα στενά όρια ενός κρεβατιού, για αυτά που περιγράφουμε μόνο στους έμπιστους φίλους μας, αναζητώντας καταφύγιο στην απόγνωση, μοίρασμα στη χαρά. Έρωτας, φιλία, η αέναη διαδρομή συγχώρεσης των γονιών μας, όλα μέσα στην παραδοχή ότι το να μη ζούμε μόνοι μας έχει το άξιο τίμημά του. Κάπου εκεί έρχεται και η τέχνη./ για να ανυψώσει το ταπεινό και μεγαλειώδες προνόμιο να συνδεόμαστε, να ανοιγόμαστε, να ξεπερνάμε τον φόβο να δει ο άλλος τον καλό και τον κακό εαυτό μας, να χάσουμε τον ύπνο μας και τον έλεγχο, να αφεθούμε στην έκπληξη, να νιώσουμε την ασφάλεια της εμπιστοσύνης, την απόλαυση της επαφής, τον πολλαπλασιασμό του συναισθήματος και της εμπειρίας, την επιβεβαίωση της ανάμνησης.
Στις φετινές παραγωγές, η Στέγη μιλάει για την αγάπη, ως την απαραίτητη δύναμη για να παλεύουμε, να ονειρευόμαστε και να εξελισσόμαστε ως άνθρωποι και ως πολίτες, φτιάχνοντας κοινότητες. Οι σχέσεις είναι το στήριγμά μας, η ντοπαμίνη για να διεκδικήσουμε μια πιο τρυφερή, πιο ενδιαφέρουσα ζωή, για εμάς και για τους άλλους, για όλους μας. Είναι το αντίδοτο στην ανία και τη βαρεμάρα της τακτοποιημένης επανάληψης. Χωράει η ιστορία ενός μεγάλου έρωτα μέσα σε μία ώρα παράστασης; Χωράει μια δυνατή ανάμνηση στο άκουσμα ενός τραγουδιού; / Η τέχνη ξέρει το παιχνίδι του χρόνου. Κι εμείς καλούμαστε να το παίξουμε, για να αναλογιστούμε ότι στην πτήση και στην πτώση οι σχέσεις είναι ο τόπος όπου νιώθουμε ζωντανοί».
ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Μουσική
Πάρτι στη Στέγη 2024
Στη γειτονιά της Στέγης, τον Νέο Κόσμο
3.10.2024
Η Στέγη εγκαινιάζει τη νέα σεζόν με ένα απελευθερωτικό πάρτι που απλώνεται στους δρόμους γύρω από τη Στέγη. Το πρόγραμμα, σε συνεργασία με το Plisskën Festival, ξεκινά με ένα ξεσηκωτικό παιδικό πρόγραμμα από το Bobos Arts Festival με μουσική, χορό, bubbles και πολλές άλλες εκπλήξεις.
Την ένταση θα ανεβάσει ένα πολυσυλλεκτικό lineup με αναπάντεχα ονόματα της εγχώριας και διεθνούς μουσικής σκηνής: o Αθηναίος μύστης της northern soul και κυνηγός σπάνιων βινυλίων DJ Breakin Moves, η νέα φωνή της ελληνικής ραπ Ladele, η Billie Kark με το δικό της Πάρτι, το φαινόμενο της ελληνικής house και τέκνο σκηνής K.atou, το δυναμικό hip-hop δίδυμο των Joker/Two-Face και, τέλος, η εκρηκτική Αυστραλιανή DJ και παραγωγός HAAi με τη μελωδική τέκνο της.
Θέατρο
Τhe Second Woman
5 Οκτωβρίου 2024 (για 24 ώρες) І Κεντρική Σκηνή
Κείμενο & Σκηνοθεσία: Nat Randall & Anna Breckon
Πρωταγωνιστεί: Στεφανία Γουλιώτη
Μια γυναίκα. 100 άντρες. 24 ώρες. Ένας πρωτόγνωρος θεατρικός μαραθώνιος, μανιφέστο για τις σχέσεις ή η πιο εθιστική παράσταση της ζωής σας. Η ελληνική εκδοχή της παράστασης που κράτησε άγρυπνες τη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, το Άμστερνταμ και τη Βαρκελώνη έρχεται στη Στέγη.Mία μονάχα επαγγελματίας ηθοποιός: η Στεφανία Γουλιώτη. Παίζει την ίδια σκηνή 100 φορές, επί 24 ώρες. Παρτενέρ της: εκατό άνδρες ή μη δυαδικά και queer άτομα, διαφορετικής ηλικίας, ιθαγένειας και επαγγέλματος. Δεν είναι απαραίτητα ηθοποιοί και δεν έχει προηγηθεί καμία πρόβα. Ένας μαραθώνιος αντοχής, τόσο για την κύρια ερμηνεύτρια όσο και για το κοινό, ένα πρωτόγνωρο μανιφέστο για τον ρόλο των φύλων και την ευαίσθητη δυναμική των σχέσεων και μια εμπειρία ζωντανού κινηματογράφου.
Θέατρο
10 Οκτωβρίου 2024 – 19 Ιανουαρίου 2025 І Μικρή Σκηνή
Κείμενο & Σκηνοθεσία: Tiago Rodrigues
Πρωταγωνιστούν: Νίκος Καραθάνος και Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου
Έργο- ύμνος στις σχέσεις αγάπης και τη συντροφικότητα κι ένα μεγάλο ερωτικό ποίημα, με δύο ηθοποιούς να γίνονται ένα. Ένα ζευγάρι μες στη νύχτα. Το έργο μας παρασύρει στην καρδιά της σχέσης τους, την ώρα που αναμετρώνται με μια οριακή εμπειρία ζωής και θανάτου. Το έργο του Πορτογάλου συγγραφέα και σκηνοθέτη μάς γραπώνει ήδη από τις πρώτες φράσεις. Πρόκειται για το πρώτο του θεατρικό έργο, το πιο αυτοβιογραφικό, το οποίο ξεκίνησε να γράφει το 2006 και ολοκλήρωσε το 2020.
Κείμενο & Σκηνοθεσία: Tiago Rodrigues / Ερμηνεύουν: Νίκος Καραθάνος και Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου / Καλλιτεχνική Συνεργάτρια: Αργυρώ Χιώτη
Σινεμά
Megalopolis
Francis Ford Coppola
11 Οκτωβρίου 2024 І Κεντρική Σκηνή
Πανελλήνια Πρεμιέρα
Οι «Νύχτες Πρεμιέρας» και το Onassis Culture φέρνουν στη Στέγη, σε πρώτη προβολή στην Ελλάδα, το πολυαναμενόμενο Megalopolis του Francis Ford Coppola, μια sci- fi αλληγορία που συνδέει την παρακμή της αρχαίας Ρώμης με τη σύγχρονη αμερικανική κρίση. Το Megalopolis είναι μια επική sci- fi αλληγορία, με ήρωα έναν πρωτοποριακό αρχιτέκτονα και επιστήμονα, που έχει την ικανότητα να ρυθμίζει τον χρόνο και τον χώρο και ο οποίος βασίζει σε ένα θαυματουργό κατασκευαστικό υλικό το όνειρό του για μια ουτοπική μητρόπολη του μέλλοντος. Στο πλαίσιο του 30ού Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας»
Mουσική
Δημήτρης Παπαδημητρίου — Κ. Π. Καβάφης
«…που γι’ Αλεξανδρινό γράφει Αλεξανδρινός»
2 Νοεμβρίου 2024 І Κεντρική Σκηνή
Έξι μήνες μετά τη sold- out επιτυχία του, ο μεγάλος συνθέτης Δημήτρης Παπαδημητρίου επιστρέφει με ένα προσωπικό στοίχημα: να παρουσιάσει για δεύτερη φορά στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης το εμβληματικό του έργο πάνω στον Κ. Π. Καβάφη. Το έργο του Δημήτρη Παπαδημητρίου, «…που γι’ Αλεξανδρινό γράφει Αλεξανδρινός», γράφτηκε και πρωτοπαρουσιάστηκε στα επίσημα εγκαίνια της εμβληματικής Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, τον Οκτώβριο του 2002.
Μελοποίηση & Θεατροποίηση: Δημήτρης Παπαδημητρίου / Τραγουδούν και ερμηνεύουν: Γιώτα Νέγκα, Άρτεμις Μπόγρη, Μπάμπης Βελισάριος, Βερόνικα Δαβάκη, Αιμιλιανός Σταματάκης, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης
Onassis AiR Fellows
Onassis AiR Open Days
Φθινοπωρινά Open Days І 1 & 2 Νοεμβρίου 2024 І Στέγη
ONX Open Days І 12 – 15 Δεκεμβρίου 2024 І Στέγη
Ανοιξιάτικα Open Days І 21 & 22 Μαρτίου 2025 І Στέγη
Καλοκαιρινά Open Days І 20 & 21 Ιουνίου 2025 І Στέγη
Προβολές, περφόρμανς, ζωντανές δράσεις, ομιλίες και πολυμεσικές εγκαταστάσεις. Στα Open Days του Onassis AiR παρουσιάζονται στο κοινό highlights από τα πολύπλευρα residencies των Onassis AiR Fellows.
Ψηφιακή τέχνη
ONX/AiR Open Days
Onassis ONX & Onassis AiR
12 – 15 Δεκεμβρίου 2024 І Στέγη
Ένα τετραήμερο για το παρόν και το μέλλον της ελληνικής και ευρωπαϊκής τέχνης και τεχνολογίας. Γνωρίζουμε τους καλλιτέχνες και το έργο τους, τις μεθόδους και τις ομάδες τους και αναζητούμε καινοτόμους τρόπους προβολής της δουλειάς τους.
Θέατρο
21 Νοεμβρίου 2024 – 12 Ιανουαρίου 2025 І Κεντρική Σκηνή
Κείμενο: Ivan Vyrypaev
Σκηνοθεσία: Γιώργος Κουτλής
Έργο- μανιφέστο της γενιάς των 00s, το Οξυγόνο γράφτηκε ως θεατρική πρόζα ειπωμένη από δύο πρόσωπα –ένα κορίτσι κι ένα αγόρι με το ίδιο όνομα–, συνοδεία live dj- set, για να ανεβαίνει τόσο σε θεατρικές σκηνές όσο και σε κλαμπ. Η παράσταση δομημένη σε δέκα κεφάλαια, σαν μια μεταγραφή των Δέκα Εντολών, σαν μια νέα Καινή Διαθήκη, εκκινεί από το ανάποδο του «Ου φονεύσεις», καταλήγει σε μια βιβλική Αποκάλυψη, ενώ τη διατρέχει το εναγώνιο ερώτημα «τι είναι για σένα οξυγόνο;». Είκοσι χρόνια μετά, ο δημοφιλής Έλληνας σκηνοθέτης Γιώργος Κουτλής το μεταγράφει στο σήμερα, σαν έναν αναστοχασμό της Generation Z, μετατρέποντας τη σκηνή σε «αρένα» ενός rave party, με τους dj Reign of Time στα decks κι έναν νεανικό θίασο, o οποίος, σαν μεταδραματικός Χορός, αποζητά, με τους όρους μιας βλάσφημης ποιητικής, το αντίδοτο στην ψυχοπολιτική ασφυξία των καιρών μας.
Σκηνοθεσία, Μετάφραση & Διασκευή: Γιώργος Κουτλής / Δραματουργία & Διασκευή: Βασίλης Μαγουλιώτης / Χορογραφία: Αλέξανδρος Σταυρόπουλος Ερμηνεύουν (αλφαβητικά): Γαβριέλα Αντωνοπούλου, Αναστασία Βαλσαμάκη, Νοεμή Βασιλειάδου, Ιάσονας Βροχίδης, Χαρά Γιώτα, Νίκος Γονίδης, Ελευθερία Ηλιοπούλου, Θοδωρής Θεοδωρακόπουλος, Πάνος Κλάδης, Δέσποινα Λαγουδάκη, Μαριάννα Μαθιά, Ηλέκτρα Μπαρούτα, Ιωάννης Μπάστας, Αλέξανδρος Νούσκας Βαρελάς, Εβίνη Παντελάκη, Αντωνία Πιτουλίδου, Γκαλ Α. Ρομπίσα, Κατερίνα Σαμαρά, Ναταλία Σουίφτ, Γιάννης Τομάζος, Κώστας Phoenix, Μάριος Χατζηαντώνη, Νικόλας Χατζηβασιλειάδης
Λέξεις & Σκέψεις
15 Ιανουαρίου 2025 І Κεντρική Σκηνή
Σκηνοθέτρια, συγγραφέας, εικαστικός, περφόρμερ και μια από τις πιο τολμηρές φωνές της εποχής μας. Με αφορμή το νέο της μυθιστόρημα, με τίτλο All Fours, η Μιράντα Τζουλάι έρχεται από το Λος Άντζελες στη Στέγη και μας προκαλεί να ξανασκεφτούμε τον θεσμό του γάμου και της οικογένειας.
Η Μιράντα Τζουλάι δημιουργεί έργα που αψηφούν τις κατηγοριοποιήσεις και υιοθετούν πολλαπλά μέσα έκφρασης, από τον κινηματογράφο και τη λογοτεχνία έως τις εικαστικές τέχνες και την περφόρμανς. Τον Ιανουάριο θα βρεθεί στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης, για να παρουσιάσει ένα μέρος του κινηματογραφικού της έργου, καθώς και το τελευταίο της μυθιστόρημα, All Fours (2024). Πρόκειται για μια ωδή στην αγάπη σε όλες τις μορφές της, που έχει κυρίαρχη θέση στις συζητήσεις των Αμερικανίδων οι οποίες έχουν περάσει πλέον στο ηλικιακό φάσμα των 40+, αλλά παράλληλα βιώνουν επιθυμίες χωρίς ηλικιακούς φραγμούς.
Μουσική
23 – 25 Ιανουαρίου 2025 І Στέγη
Το STEGI.RADIO καταλαμβάνει τη Στέγη για δεύτερη χρονιά, μεταμορφώνοντάς την σε μια καλειδοσκοπική μουσική σκηνή με εγχώριους και διεθνείς καλεσμένους της ηλεκτρονικής μουσικής.
Μέσα σε τρεις ημέρες και από τρία stages, το ραδιόφωνο ξεδιπλώνει τον πολυσυλλεκτικό του χαρακτήρα και μεταμορφώνει τη Στέγη σε ένα καλειδοσκοπικό μουσικό playground.
Θέατρο
6 Φεβρουαρίου – 22 Μαρτίου 2025 І Κεντρική Σκηνή
Δραματουργία – Σκηνοθεσία: Mario Banushi
«Η μητέρα μου έφερε στον κόσμο εμένα και χιλιάδες άλλα παιδιά. Ήταν μαία». ΜΑΜΙ, μια παράσταση- ύμνος για όλες τις γυναίκες που μας μεγάλωσαν. Δημιουργός μιας ολότελα δικής του σκηνικής γλώσσας, ο 26χρονος αλβανικής καταγωγής Mario Banushi περιοδεύει ήδη ανά τον κόσμο με τα πρώτα έργα του και χαιρετίζεται διεθνώς ως το παιδί- θαύμα του ελληνικού θεάτρου. Κι ενώ το θέμα στις προηγούμενες παραστάσεις του ήταν το πένθος, στο ΜΑΜΙ είναι η πηγή της ζωής. Γιατί στην προσωπική μυθολογία του Banushi, οι σχεδόν ομόηχες λέξεις «μάμι» και «μαμ» γίνονται ταυτόσημες.
Σύλληψη – Σκηνοθεσία – Χορογραφία: Mario Banushi / Ερμηνεύουν: Παναγιώτα Γιαγλή, Βασιλική Δρίβα, Δημήτρης Λαγός, Αγγελική Στελλάτου, Ευτυχία Στεφάνου – Ήλια Κουκουζέλη και Φώτης Στρατηγός
Θέατρο / Μουσική
Οδύσσεια με πλήκτρα, φωνές και μουσικό πριόνι
14 – 16 Φεβρουαρίου 2025 І Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Γιάννης Αγγελάκας & Χρήστος Παπαδόπουλος
Ξεκίνησε από μια φιλική κουβέντα ανάμεσα στον Γιάννη Αγγελάκα και την Όλια Λαζαρίδου. Έκανε πρεμιέρα στη Στέγη, έγινε sold out, εκδόθηκε σε βιβλίο, ταξίδεψε στο Άμστερνταμ και, τώρα, ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη. Η Νέκυια, η εμβληματική ραψωδία «λ» της Οδύσσειας, είναι η “surround” ηχοτροπική κατάβαση στον Άδη που δημιουργήθηκε για να μας μυήσει στη ζωή.
Σύλληψη, Σύνθεση Μουσικής, Καλλιτεχνική Επιμέλεια: Γιάννης Αγγελάκας / Σκηνοθεσία: Χρήστος Παπαδόπουλος / Ελεύθερη Διασκευή, Πρωτότυποι Στίχοι: Γιάννης Αγγελάκας, Θεοδώρα Καπράλου / Ενορχήστρωση: Γιάννης Αγγελάκας, Ηλίας Μπαγλάνης / Σχεδιασμός Ήχου, Πρόσθετη Μουσική: Coti K. / Δραματουργική Επιμέλεια: Θεοδώρα Καπράλου / Σκηνικά: Κλειώ Μπομπότη / Σχεδιασμός Φωτισμών: Ελίζα Αλεξανδροπούλου/ Αφήγηση: Όλια Λαζαρίδου, Γιάννης Αγγελάκας
Μουσική
Γέφυρα Μουσικής πάνω από τη Συγγρού vol.10
6 – 7 Μαρτίου 2025 І Μικρή Σκηνή
Νέοι μουσικοί διαμορφώνουν το φετινό συναυλιακό πρόγραμμα, με επίκεντρο διαδρομές σε αμερικανικούς αυτοκινητόδρομους, βαλκανικά μονοπάτια, αλλά και την ίδια την ανθρώπινη ύπαρξη.
Η Γέφυρα Μουσικής πάνω από τη Συγγρού και η συνεργασία της Στέγης με το Πάντειο Πανεπιστήμιο συμπληρώνουν 10 χρόνια. Με αφορμή αυτή την επέτειο, τρεις νέοι μουσικοί κλήθηκαν να συμμετάσχουν σε μια διευρυμένη επιμελητική ομάδα για να διαμορφώσουν από κοινού το φετινό μουσικό πρόγραμμα. Οι μουσικές της Γέφυρας για αυτή τη σεζόν μάς ταξιδεύουν σε αμερικανικούς αυτοκινητόδρομους και μονοπάτια στα βουνά των Βαλκανίων, αλλά και σε μονόδρομους της ύπαρξης και παράτολμες μεταβάσεις στον χωροχρόνο.
Θέατρο
Βερενίκη (ελεύθερα εμπνευσμένο από τη Βερενίκη του Ρακίνα)
26 – 30 Μαρτίου 2025 І Κεντρική Σκηνή
Σκηνοθεσία: Romeo Castellucci
Πρωταγωνιστεί: Isabelle Huppert
Είναι ο έρωτας αλήθεια; Ή συμβαίνει μέσα στο μυαλό μας; Ο Ρομέο Καστελούτσι σκηνοθετεί την Ιζαμπέλ Ιπέρ και 14 άνδρες σε ένα έργο για την τρέλα, την αλήθεια και το ψέμα του να αγαπάς και να αγαπιέσαι. Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης Ρομέο Καστελούτσι και ένα από τα πιο ριζοσπαστικά κείμενα της Δυτικής λογοτεχνίας. Η Βερενίκη του Ρακίνα μεταμορφώνεται από μια Ιζαμπέλ Ιπέρ όπως δεν την έχουμε ξαναδεί, με τους ανδρικούς ρόλους να στέκονται γύρω της ως βουβά πρόσωπα και τον θρήνο του χαμένου έρωτά της να αντηχεί μέσα μας και γύρω μας. Η Βερενίκη είναι ένα μανιφέστο έρωτα και απώλειας, που συνορεύει με την αλήθεια και το όνειρο, την τρυφερότητα και την τρέλα. Ένα συγκλονιστικό σκηνικό σύμπαν σε δημιουργία του Καστελούτσι, με κοστούμια που μαγνητίζουν από τη διάσημη Ολλανδή σχεδιάστρια μόδας Iris van Herpen, ενώ η μουσική του Scott Gibbons συνθέτει μοναδικά τη μοναξιά και την εγκατάλειψη.
Bérénice του Romeo Castellucci / ελεύθερα εμπνευσμένο από τη Βερενίκη του Ρακίνα (Jean Racine) / Ένας μονόλογος με την Isabelle Huppert / Και με τη συμμετοχή των Cheikh Kébé και Giovanni Manzo / Σύλληψη & Σκηνοθεσία: Romeo Castellucci / Πρωτότυπη Μουσική: Scott Gibbons / Κοστούμια: Iris van Herpen
Λέξεις & Σκέψεις
Άνοιξη 2025 І Κεντρική Σκηνή
Ο Χιλιανός συγγραφέας Μπενχαμίν Λαμπατούτ, που χαρακτηρίστηκε ως το «νέο παγκόσμιο λογοτεχνικό φαινόμενο», στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης.
Χορός
ODD
3 – 6 Απριλίου 2025 І Κεντρική Σκηνή
Στη δωδέκατη χρονιά του, το καθιερωμένο φεστιβάλ σύγχρονου χορού της Στέγης, που αγαπά να απαντά λοξά στο ερώτημα «τι είναι χορός;», βάζει στο επίκεντρο την εικαστικότητα και, μαζί, τις πολιτικές της αισθητικής, γνωρίζοντας καλά πως το θέαμα είναι το πιο ανθεκτικό φετίχ. Με προσκεκλημένο τον εικονοκλάστη χορογράφο Damien Jalet, το ODD αναδεικνύει δημιουργούς του χορού, οι οποίοι σε συνεργασία με γλύπτες και εικαστικούς ερευνούν, στο πλαίσιο των Onassis AiR fellowship που έλαβαν ύστερα από το σχετικό Open Call 24/25, τα όρια της εικαστικότητας και της κίνησης, τις πολιτικές της αισθητικής και της μόδας, καθώς και το θέαμα ως το πιο ανθεκτικό φετίχ.
Χορός
Onassis Dance Days 2025
4 – 6 Απριλίου 2025 І Κεντρική Σκηνή
Χορογραφία: Damien Jalet
Σκηνογραφία: Kohei Nawa
Ο διεθνούς κύρους εικονοκλάστης χορογράφος, συνεργάτης της Madonna, του Thom Yorke και της Marina Abramović, μεταξύ άλλων, δημιουργεί μαζί με τον Ιάπωνα εικαστικό Kohei Nawa, μια μνημειώδη εγκατάσταση, μια κοσμογονία εν κινήσει. Οχτώ πλάσματα, οχτώ πλανήτες. Σαν νομάδες, καταδικασμένοι από τον νόμο της βαρύτητας, περιφέρονται αέναα πάνω στο ίδιο ουράνιο σώμα. Ο Νταμιέν Ζαλέ εκθέτει οχτώ χορευτές σε μια διαρκή αναμέτρηση με τα στοιχεία της φύσης: τον άνεμο, το νερό, το χώμα, τον καπνό, την ομίχλη, το φως, το σκοτάδι. Μια κοσμογονία συντελείται επί σκηνής.
Χορογραφία: Damien Jalet / Σκηνογραφία: Kohei Nawa / Μουσική: Tim Hecker / Φωτισμοί: Yukiko Yoshimoto / Ερμηνεία: Shawn Ahern, Karima El Amrani, Αιμίλιος Αράπογλου, Francesco Ferrari, Vinson Fraley, Christina Guieb ή Thi Mai Nguyen, Astrid Sweeney, Ema Yuasa
Μουσική
10 – 12 Απριλίου 2025 І Στέγη
Τρεις ηλεκτρικές ημέρες με σύγχρονο ηλεκτρονικό ήχο, από ambient μέχρι cross- genre DJ sets. Στη 14η έκδοσή του, το Borderline ξετυλίγεται για τρεις ημέρες στη Στέγη, παρουσιάζοντας διαφορετικές και συμπληρωματικές εκφάνσεις του σύγχρονου ηλεκτρονικού ήχου.
Χορός
My Fierce Ignorant Step (προσωρινός τίτλος)
8 – 18 Μαΐου 2025 І Κεντρική Σκηνή
Χρήστος Παπαδόπουλος
Δέκα περφόρμερ δημιουργούν ένα ηχοτοπίο και τη χορογραφία του. Μνήμες και ακούσματα, φωνές και σώματα ηχούν σαν μουσικά όργανα. Η νέα δουλειά του διεθνώς διάσημου μινιμαλιστή Έλληνα χορογράφου εξερευνά πώς η κίνηση γίνεται ένα τραγούδι μέσα στο οποίο πάλλονται τα σώματα των χορευτών.
Σύλληψη & Χορογραφία: Χρήστος Παπαδόπουλος / Χορεύουν & συνεργάζονται: Θέμις Ανδρεουλάκη, Αντώνης Βαής, Αμαλία Κοσμά, Γιώργος Κοτσιφάκης, Σωτηρία Κουτσοπέτρου, Μαρία Μπρέγιαννη, Τάσος Νίκας, Δανάη Παζιργιαννίδη, Ιωάννα Παρασκευοπούλου / Σκηνικά: Κλειώ Μπομπότη / Κοστούμια: Άγγελος Μέντης / Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου / Πρωτότυπη Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής
Έκθεση – Ψηφιακή τέχνη
Μάιος – Ιούνιος 2025
Ξεκινώντας από τον κοινό και δημόσιο χώρο, τα Plásmata III επιστρέφουν στην Αθήνα τον Μάιο του 2025 και εστιάζουν στο οργανικό και στην ύλη, αναζητούν νέες μορφές land art και ταυτόχρονα ενσωματώνουν την ψηφιακότητα στην καλλιτεχνική και δημιουργική έκφραση. Πότε και πού συναντιόμαστε; Έχουμε ανάγκη από μια κοινή πραγματικότητα ή μας αρκεί ο εαυτός μας; Τι μας φέρνει κοντά και τι μας απωθεί; Τι είναι φύση, τι πραγματικό και τι όχι, όταν ο σουρεαλισμός γίνεται η κυρίαρχη οπτική γλώσσα κι ακόμη κι οι αλγόριθμοι έχουν παραισθήσεις;
Μουσική
Γιατί ΄ναι μαύρα τα βουνά 2025
Οι μουσικές κουλτούρες των νότιων Βαλκανίων
27 – 29 Ιουνίου 2025 І Κόνιτσα
Επιμέλεια: Christopher C. King
Ταξιδεύουμε για τρίτη χρονιά στην Κόνιτσα, μαζί με τον βραβευμένο με Grammy μουσικό παραγωγό Christopher King, για ένα τριήμερο μουσικό φεστιβάλ που συνδυάζει τους παραδοσιακούς ήχους των Βαλκανίων με πειραματικούς αυτοσχεδιασμούς και εθνογραφικό κινηματογράφο. H τρίτη χρονιά του φεστιβάλ Γιατί ’ναι μαύρα τα βουνά: Οι μουσικές κουλτούρες των νότιων Βαλκανίων έχει ως θέμα τις απροσδόκητες επιρροές στις οικονομίες της παραδοσιακής μουσικής της Ελλάδας και των νότιων Βαλκανίων.
Τις Κυριακές στη Στέγη βλέπουμε παραστάσεις από νωρίς
Αλλάζουμε τις συνήθειές μας, αλλάζουμε τις Κυριακές μας. Τη φετινή σεζόν η Στέγη εγκαινιάζει τις μεσημεριανές και απογευματινές παραστάσεις και φέρνειτο θέατρο λίγο πιο κοντά μας. Κάθε Κυριακή, στην Κεντρική Σκηνή οι παραστάσεις ξεκινούν στις 14:00 και στη Μικρή Σκηνή στις 17:00. Γιατί οι Κυριακές υπόσχονται μια νέα, μοναδική εμπειρία στη Στέγη, με παραστάσεις σε έκδοση αποκλειστικά «ματινέ».
Onassis Cinema
Σε συμπαραγωγή του Ιδρύματος Ωνάση, ετοιμάζονται ταινίες από τους: Romain Gavras (Sacrifice), Γιάννη Οικονομίδη (Σπασμένη Φλέβα), Εύη Καλογηροπούλου (Κόρη), Σταύρο Πετρόπουλο (Pirateland) και Ευθύμη Kosemund-Σανίδη (Μικρός Θάνατος). Παράλληλα, το Ίδρυμα Ωνάση παρουσιάζει δικές του παραγωγές ντοκιμαντέρ: Εύα Στεφανή (Η Καρδιά του Ταύρου), Τάσος Λάγγης (νέο ντοκιμαντέρ για την Αθήνα), Ιλίρ Τσούκο (KΑΙ ΕΛ KΑΙ ΑΛ), Χρήστος Σαρρής (Eternal Desires: Ο κόσμος του Κ. Π. Καβάφη, από την Αλεξάνδρεια στη Νέα Υόρκη).
Το Ίδρυμα Ωνάση συνεργάζεται διαχρονικά με τα μεγαλύτερα φεστιβάλ ταινιών της χώρας, αναδεικνύοντας τις φωνές ανερχόμενων δημιουργών στα πρώτα τους βήματα. Κάθε χρόνο απονέμει τα Onassis Film Awards σε Έλληνες κινηματογραφιστές για την ανάπτυξη των ταινιών τους., από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης έως τις «Νύχτες Πρεμιέρας» και από το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης έως το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας.
Stages A/LIVE S04
Τη σεζόν 2024- 25, το Stages A/LIVE, η μουσική εκπομπή της ψηφιακής σκηνής του Ιδρύματος Ωνάση στο YouTube, παρουσιάζει θρυλικά ονόματα της ελληνικής και διεθνούς σκηνής. Στο φετινό lineup εμφανίζεται πρώτη η κορυφαία μορφή του αμερικανικού πανκ ροκ, Laura Jane Grace, σε μια εκρηκτική συναυλία από το ειδικά διαμορφωμένο για τις ανάγκες της συναυλίας – 1 της Στέγης. Ακολουθεί ο πιο επιδραστικός καλλιτέχνης της ελληνικής ροκ σκηνής, Γιάννης Αγγελάκας, από τη σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Λυκαβηττού, με την «Ηλεκτρική Καρέκλα» που παρουσιάστηκε το φετινό καλοκαίρι. Μαζί με τους 100°C, το πολυφωνικό σχήμα Διώνη και ένα τρίο εγχόρδων, μας υπόσχεται μια μουσική περιπέτεια που ανατρέχει στη θρυλική του πορεία μέχρι σήμερα. Τέλος, οι Joker/Two- Face, το δυναμικό hip- hop δίδυμο από τη Θεσσαλονίκη, μεταφέρουν τον παλμό από την εμφάνισή τους στο φετινό street πάρτι της Στέγης. Συντονιστείτε στο Onassis Channel στο YouTube για μια εμπειρία ζωντανής μουσικής σε άλλο επίπεδο.
Society Uncensored
To Society Uncensored ξεκίνησε το 2020 ως μια πλατφόρμα συνάντησης και γόνιμου διαλόγου για όλα όσα απασχολούν τους πολίτες σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο. Αυτή τη σεζόν, το Society Uncensored επιστρέφει με νέα επεισόδια: Για το αγωνιώδες και επίπονο δίλημμα της ευθανασίας που διχάζει τις κοινωνίες, τα κράτη, τις θρησκείες, τις οικογένειες, την επιστήμη. Για τη μουσική σκηνή της ελληνικής ραπ και τα κοινωνικά, πολιτικά και πολιτισμικά μηνύματα που φέρνει στο προσκήνιο, εκφράζοντας τις ανησυχίες και τα οράματα ενός μεγάλου μέρους της νεότερης γενιάς στην Ελλάδα του σήμερα. Και για την ελληνοαλβανική κοινότητα, τη μεγαλύτερη κοινότητα μεταναστευτικής προέλευσης της χώρας, που συνιστά μια από τις πολλές και πιο σημαντικές υβριδικές ταυτότητες που συνθέτουν την κοινωνία μας.
Τέχνη & Προσβασιμότητα
Στη Στέγη, η συμπερίληψη, η προσβασιμότητα και η ισότητα είναι αναπόσπαστα στοιχεία του οικοσυστήματός της. Και φέτος, ως ενεργό μέλος του Europe Beyond Access, του μεγαλύτερου διακρατικού προγράμματος στον κόσμο που δραστηριοποιείται σε θέματα πολιτισμού και αναπηρίας, υποστηρίζει καλλιτέχνες/καλλιτέχνιδες με αναπηρία και κωφούς/κωφές καλλιτέχνες/καλλιτέχνιδες, να καταρρίψουν τα τείχη στους τομείς του σύγχρονου χορού και του θεάτρου. Παράλληλα, συμβάλλει στην ενδυνάμωση καλλιτεχνών με αναπηρία στην ευρωπαϊκή πολιτιστική σκηνή, υποστηρίζοντας τη συμμετοχή Ελλήνων δημιουργών σε διεθνή καλλιτεχνικά εργαστήρια, καθώς και Ελλήνων επαγγελματιών του πολιτισμού σε εργαστήρια κατάρτισης για συμπεριληπτικές πρακτικές μέσα στη δημιουργική και παραγωγική διαδικασία. Αυτή τη σεζόν, η Στέγη συνεργάζεται με άλλους πολιτιστικούς οργανισμούς στην Ευρώπη, υποστηρίζοντας νέα καλλιτεχνικά έργα που αναπτύσσονται από δημιουργούς με αναπηρία, ενώ σχεδιάζει έναν κύκλο εργαστηρίων στην Αθήνα γύρω από τη θεματική της προσβασιμότητας και της συμπερίληψης.
Onassis Podcasts
Live from Mount Olympus: Η βραβευμένη σειρά podcast του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει με νέους μύθους. Με περισσότερα από 1,3 εκατομμύρια downloads και με την 5η σεζόν σε στάδιο παραγωγής, η σειρά podcast του Ιδρύματος Ωνάση και του αμερικανικού δικτύου PRX αλλάζει τον τρόπο που βιώνουμε την ελληνική μυθολογία σήμερα. Μια περιπέτεια για εφήβους, αλλά και ακροατές όλων των ηλικιών, συνυφαίνει διαχρονικούς αρχαιοελληνικούς μύθους με την καλλιτεχνική δεξιοτεχνία κορυφαίων σύγχρονων θεατρικών δημιουργών και τη μοναδική δυνατότητα του μέσου του ήχου να εμπνέει τη φαντασία. Αφού ολοκληρώθηκε η περιπέτεια του Προμηθέα (2024), επόμενη στη σειρά αυτό το φθινόπωρο είναι η ιστορία της Πανδώρας, της πρώτης γυναίκας που δημιουργήθηκε ποτέ, όταν ο Δίας αποφάσισε να την κάνει δώρο στον αδερφό του Προμηθέα, τον Επιμηθέα.
Ακούστε τις ιστορίες του Περσέα (2021), της Περσεφόνης (2022), της Αταλάντης (2023) και του Προμηθέα (2024) και μεταφερθείτε απευθείας στον Όλυμπο.
Onassis Digital & Innovation (ΟDiN)
Τα προγράμματα Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση (ODiN) προτείνουν ένα νέο παράδειγμα για την παραγωγή και τη διανομή, αλλά και για την απόλαυση της πολιτιστικής δημιουργίας: όταν το ψηφιακό παύει να είναι ορατό ακριβώς επειδή βρίσκεται παντού, στόχος μας είναι η ενίσχυσή του με καινοτόμους και διαμεσικούς τρόπους αφήγησης. Χωρίς το άγχος του νέου στο μέσο, θέλουμε να αναδείξουμε την παραγωγική και τεχνική διάσταση της καλλιτεχνικής δημιουργίας και να εξασφαλίσουμε την οικονομική βιωσιμότητα και τον κοινωνικό αντίκτυπο των παραγωγών που υποστηρίζουμε. Βασικά εργαλεία του ODiN είναι το διεθνές πρόγραμμα καλλιτεχνικής επώασης και επιτάχυνσης Onassis ONX και η έκθεση μεταψηφιακής τέχνης Plásmata. Το Onassis ONX, με βάση τα δύο hubs, στη Νέα Υόρκη και την Αθήνα, αποτελεί ένα πρόγραμμα καλλιτεχνικής υποστήριξης με έμφαση στις προηγμένες τεχνολογίες και την οικονομική βιωσιμότητα των παραγόμενων έργων. Παρέχει τεχνολογική υποδομή, καλλιτεχνική και παραγωγική υποστήριξη, καθώς και ένα σύνολο από χρηματοδοτικά εργαλεία και προγράμματα συνεργασιών με κορυφαίους διεθνείς οργανισμούς και φορείς, από το Rhizome και το NEW Inc., το ΝΥU και το ΜoΜΙ, μέχρι το Lincoln Center, το Pioneer Works και το PΗΙ Centre.
Onassis ONX
Το Onassis ONX (Onassis eXtended realities) είναι μια παγκόσμια πλατφόρμα νέων μέσων και ψηφιακής κουλτούρας, όπου οι δημιουργικές ιδέες συναντούν τις καινοτόμες τεχνολογίες, ανοίγοντας δρόμους για εμβυθιστικές εμπειρίες. Ιδρύθηκε πριν από πέντε χρόνια από το Onassis Culture, τον πυλώνα πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση, με σκοπό να υπηρετήσει το όραμα της προοδευτικής δημιουργίας. Έχοντας τις δημιουργικές βάσεις του στη Νέα Υόρκη και την Αθήνα, το Onassis ONX αποτελεί ένα διεθνές πεδίο δράσης που προσφέρει σε καλλιτέχνες την ευκαιρία να δημιουργήσουν σε υψηλό επίπεδο, χρησιμοποιώντας προηγμένες τεχνολογίες. Ως μια δυναμική πλατφόρμα που διαμορφώνει το πεδίο της σύγχρονης τέχνης, το Onassis ONX συνεργάζεται με ένα παγκόσμιο δίκτυο από διαφορετικούς φορείς για να δημιουργήσει βιώσιμες λύσεις που αφορούν την παραγωγή και τη διανομή πρωτοποριακών έργων τέχνης. Μέσα από συνέργειες με κορυφαίους καλλιτέχνες, οργανισμούς τέχνης και πολιτιστικές πρωτοβουλίες, η πλατφόρμα υποστηρίζει την εξέλιξη της δημιουργικότητας σε τομείς όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η εικονική πραγματικότητα, το χωρικό (spatial) computing και τα ψηφιακά μέσα. Tη σεζόν 2024–25, το Onassis ONX γιορτάζει τα πέντε χρόνια παρουσίας του, με ένα δυναμικό πρόγραμμα που παρουσιάζει μια σειρά δράσεων και πρωτοβουλιών σε διαφορετικά σημεία του πλανήτη.
TECHNE: Μια εμπειρία εμβύθισης στο BAM του Μανχάταν
Το TECHNE είναι ένα πολυδιάστατο πρόγραμμα εμπειριών που παρουσιάζουν από κοινού στη Νέα Υόρκη η Μουσική Ακαδημία του Μπρούκλιν (BAM), το Ίδρυμα Ωνάση και το φεστιβάλ Under the Radar τον Ιανουάριο του 2025, με τέσσερα μεγάλης κλίμακας ψηφιακά έργα τέχνης, τα οποία επιμελήθηκε το Onassis ONX. Δημιουργημένα με γενετική τεχνητή νοημοσύνη, διαδραστικές οθόνες και εμβυθιστικό ήχο, τα έργα αυτά είναι μέρος του προγράμματος Next Wave 2024 & Emerging Visions του BAM και μεταφέρουν τους θεατές σε τέσσερις ξεχωριστούς νέους κόσμους που ζωντανεύουν από οραματιστές δημιουργούς.
Group Hug: Μια νέα εποχή ομαδικού παιχνιδιού
Το Group Hug είναι μια πρωτοποριακή έκθεση μεγάλων διαστάσεων, με εγκαταστάσεις βιντεοπαιχνιδιών από τους διεθνείς καλλιτέχνες Τεό Τριανταφυλλίδης, Danielle Brathwaite- Shirley και Tale of Tales (Auriea Harvey και Michaël Samyn). Οι επισκέπτες καλούνται να παίξουν μαζί και να χαθούν στους αισθητηριακούς κόσμους κάθε παιχνιδιού μέσω της όρασης, του ήχου και της αφής, καθώς χρειάζεται να μάθουν να επικοινωνούν και να συνεργάζονται για να ανακαλύψουν και να επιβιώσουν σε άγνωστους κόσμους. Ο τίτλος Group Hug είναι εμπνευσμένος από την ιδέα της ριζοσπαστικής συνεργασίας, με κάθε έργο να αναδεικνύει το ομαδικό παιχνίδι έναντι της παραδοσιακής ατομικιστικής λογικής των παιχνιδιών. Η έκθεση θα παρουσιαστεί στη Νέα Υόρκη από τις 26 Σεπτεμβρίου έως τις 20 Οκτωβρίου 2024, στο WSA της Νέας Υόρκης.
Διεθνή δίκτυα
Για τη σεζόν 2024- 25, το Onassis Culture ενώνει τις δυνάμεις του με περισσότερους από 100 συνεργαζόμενους οργανισμούς από όλη την Ευρώπη, για την υλοποίηση 9 διεθνών πρότζεκτ σε 34 χώρες. Το Smart Attica και το European Digital Deal έχουν ως στόχο τις τεχνολογικές εξελίξεις και τον ψηφιακό μετασχηματισμό στον καλλιτεχνικό και τον πολιτιστικό τομέα. Το European Media Art Platform (EMAP) και το Grand Luxe προσφέρουν καλλιτεχνικές φιλοξενίες (residencies), πόρους και ευκαιρίες δικτύωσης για αναδυόμενους καλλιτέχνες νέων μέσων και χορογράφους. Το Europe Beyond Access και το Sounds Now έχουν στόχο να καταρρίψουν τους φραγμούς για τους καλλιτέχνες με αναπηρία στο πεδίο των παραστατικών τεχνών και να διευρύνουν το τοπίο της σύγχρονης μουσικής και της ηχητικής τέχνης. Το ULYSSES: Ευρωπαϊκή Οδύσσεια ασχολείται με επιτακτικά ευρωπαϊκά κοινωνικά θέματα μέσω πολυθεματικών εκδηλώσεων σε 18 πόλεις. Το Prospero, που συνδημιουργήθηκε από τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση μαζί με 18 οργανισμούς, είναι η πρώτη ευρωπαϊκή πλατφόρμα αφιερωμένη στην υποστήριξη ανερχόμενων θεατρικών σκηνοθετών και καλλιτεχνών. Το Transnational Music Lab (TMLAB) είναι ένα τριετές συνεργατικό πρόγραμμα με στόχο την αναδιαμόρφωση του ευρωπαϊκού μουσικού τοπίου. Από το 2025, η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση με το STEGI.RADIO αναλαμβάνουν ηγετικό ρόλο στις δράσεις του προγράμματος μαζί με τέσσερις ακόμα εταίρους, το C2C Festival (Ιταλία), το Kiosk Radio (Βέλγιο), το Arty Farty (Γαλλία) και το La Casa Encendida (Ισπανία).
Στη γειτονιά του Νέου Κόσμου
Η αρχιτέκτονας και ζωγράφος Ελένη Ψυλλάκη δημιουργεί στη γειτονιά της Στέγης, στην οδό Λαγουμιτζή 42, μια τοιχογραφία που φιλοδοξεί να γίνει το νέο ινσταγκραμικό τοπόσημο της Αθήνας. To έργο της με τίτλο Μια Γυναικεία Φιγούρα με Κόκκινη και Μοβ Φορεσιά αναπαριστά τη σχηματοποιημένη φιγούρα μιας γυναίκας σε έναν αρχαίο κρητικό ελαιώνα. Η γυναίκα υψώνει τα χέρια στον αττικό ουρανό, σε μια προσπάθεια να αγκαλιάσει τα σύννεφα και να παίξει με τις σκιές τους. Παραπέμποντας στις θεές με τα υψωμένα χέρια σε στάση ικεσίας που εκτίθενται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου, η αστική θεά της Ψυλλάκη στέκει αγέρωχη και επιβλητική, σαν φύλακας της γειτονιάς, διώχνοντας την αρνητική ενέργεια και εξάπτοντας τη φαντασία μας.
Onassis Publications
Η νέα έκδοση των Onassis Publications εξερευνά την πολύπλευρη ιστορία των πολυκατοικιών της Αθήνας και την επίδρασή τους στον αστικό ιστό και τη ζωή της πόλης. Μέσα από αφηγήσεις, μνήμες, προσωπικά βιώματα, φωτογραφίες και διάφορα έγγραφα, το βιβλίο 37 ιστορίες αθηναϊκών πολυκατοικιών, σε επιμέλεια Θωμά Μαλούτα, Νικολίνας Μυωφά, Δημήτρη Μπαλαμπανίδη και Ιφιγένειας Δημητράκου, αποτυπώνει τις ιστορίες ανθρώπων και κτιρίων, χαρτογραφώντας παράλληλα τις σύνθετες διαδικασίες που λαμβάνουν χώρα τόσο σε επίπεδο γειτονιάς όσο και στην αθηναϊκή κοινωνία συνολικά.
Onassis AiR
Το Onassis AiR παρέχει τον χώρο και τον χρόνο, αλλά και την καθοδήγηση και τη συνεχή υποστήριξη σε επαγγελματίες της τέχνης από διαφορετικά υπόβαθρα και τομείς, δίνοντάς τους τη μοναδική δυνατότητα να εμβαθύνουν στην πρακτική τους χωρίς να έχουν την πίεση της παρουσίασης ενός τελικού έργου. Σήμερα, μετά από 5 χρόνια, το Onassis AiR αποτελεί ένα δυναμικό σημείο συνάντησης για τη διεπιστημονική σκέψη αλλά και την ανταλλαγή απόψεων ανάμεσα σε καλλιτέχνες και ερευνητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Λειτουργεί ως ένα δίκτυο ανθρώπων μέσα στο οικοσύστημα του Ιδρύματος Ωνάση αλλά και πέραν αυτού, ένας χώρος όπου αναδεικνύονται θέματα που μας απασχολούν σήμερα, πάντα σε διάλογο με την τοπικότητα και τον διαρκώς μεταβαλλόμενο κόσμο γύρω μας. Για τη χρονιά 2024- 25, το Onassis AiR επεκτείνει τη λειτουργία του ως μια πλατφόρμα συνδημιουργίας και ανοίγει τις πόρτες του σε μια ευρύτερη κοινότητα καλλιτεχνών, προσφέροντας ευκαιρίες μέσω των Open Calls του Ιδρύματος Ωνάση αλλά και σε συνεργασία με τα προγράμματα Onassis Dramaturgy και Onassis ONX και μέσω των διεθνών δικτύων του.
Ωνάσειο Νοσοκομείο
Η αρχή έγινε το 1993, όταν το Ίδρυμα Ωνάση παρέδωσε στην Πολιτεία το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο. Μετά από 31 χρόνια, περισσότερες από 2 εκατομμύρια επισκέψεις, 52.700 επεμβάσεις καρδιάς και 250 μεταμοσχεύσεις καρδιάς και πνεύμονα, ένα δεύτερο κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο, έρχεται μέσα στο 2025 για να αποτελέσει το επίκεντρο της μεταμοσχευτικής ανάπτυξης στην Ελλάδα. Τα δύο κέντρα μοιράζονται τα ίδια θεμέλια και συνθέτουν το Ωνάσειο Νοσοκομείο. Το νέο νοσοκομείο γίνεται συνώνυμο του ψηφιακού μετασχηματισμού στην Υγεία. Ξεκινάει μια νέα εποχή ταχύτερης διάγνωσης και βέλτιστης παροχής φροντίδας, που περιλαμβάνει τις τεχνολογικές λύσεις ενός ολοκληρωμένου ψηφιακού περιβάλλοντος, σχεδιασμένου για να διαχειρίζεται πολλαπλά δεδομένα: από το ανθρώπινο δυναμικό και τις κλινικές λειτουργίες των δύο κέντρων μέχρι τα ιατρικά αρχεία των ασθενών. Το νέο οικοσύστημα του Ωνάσειου Νοσοκομείου συμπληρώνει η δημιουργία του Ωνάσειου Παίδων, μιας αυτόνομης μονάδας που θα καλύπτει παιδοκαρδιολογικά και παιδοκαρδιοχειρουργικά περιστατικά, καθώς και μελλοντικές μεταμοσχεύσεις σε παιδιά.
Με το WordPress Automatic Plugin από την codecanyon
Πλέον στην ιστοσελίδα μας δημοσιεύονται αυτόματα άρθρα μέσω «RSS feeds».
Από όποια σελίδα μας τα προσφέρει!
Δεν φέρουμε καμιά απολύτως ευθύνη για το περιεχόμενο.
Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε Σε αυτή την τοποθεσία
Αν πιστεύεται πως αυτό το άρθρο πρέπει να διαγραφεί μην διστάσετε να μας βρείτε στα social media.