Οικονομία

Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή της παράκαμψης της Γιάλοβας στη Μεσσηνία

Υπεγράφη σήμερα (31.5.2024) η σύμβαση για την κατασκευή της παράκαμψης της Γιάλοβας στη Μεσσηνία, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

«Η παράκαμψη αποτελεί τμήμα της 9ης Εθνικής Οδού, δηλαδή του οδικού άξονα που ξεκινά από την Πάτρα και, μέσω του Πύργου και της Κυπαρισσίας, καταλήγει στη Μεθώνη. Το έργο αφορά στη βελτίωση τμήματος – μήκους 3,5 χλμ. – της υφιστάμενης οδού, και την κατασκευή νέου τμήματος – μήκους 4,2 χλμ. – για την παράκαμψη του οικισμού της Γιάλοβας, (στη Μεσσηνία)», ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Η σύμβαση υπεγράφη παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Υποδομές, Νίκου Ταχιάου, του Βουλευτή Μεσσηνία της Νέας Δημοκρατίας, Περικλή Μαντά και του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Δημήτρη Πτωχού

Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε, ότι: «Μαζί με τα μεγάλα δημόσια έργα, που συνήθως απορροφούν το ευρύτερο δημόσιο ενδιαφέρον, προχωράμε στη δρομολόγηση και την υλοποίηση πιο μικρών έργων, δημιουργώντας σύγχρονες, βιώσιμες και ανθεκτικές υποδομές. Υποδομές που ενισχύουν την περιφερειακή ανάπτυξη, δημιουργούν θέσεις απασχόλησης και τονώνουν την κοινωνική συνοχή».

Το έργο προϋπολογισμού 37,4 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 24 μήνες, με ανάδοχο την εταιρία «Ιntrakat».

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, δήλωσε: «Υπογράψαμε τη σύμβαση για την κατασκευή ενός ακόμη έργου, το οποίο έχει χαρακτηριστεί δικαίως “εθνικού επιπέδου”.

Με προγραμματισμό και συστηματική δουλειά, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, υπό τις διαφορετικές ηγεσίες των Κυβερνήσεων Μητσοτάκη, πέτυχε να ξεπεράσει όλα τα εμπόδια –και διαβεβαιώνω ότι δεν ήταν λίγα– τα οποία προέκυψαν από την ημέρα που προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός, πριν από περίπου δύο χρόνια, ώστε σήμερα να δρομολογηθεί η κατασκευή του έργου.

Η παράκαμψη στη Γιάλοβα της Μεσσηνίας, μήκους 4,2 χιλιομέτρων, θα συμβάλει στην βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής, όπου δραστηριοποιούνται μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες και τουριστικές επιχειρήσεις. Θα διευκολύνει την διέλευση, ενός συνεχώς αυξανόμενου αριθμού τουριστών, αλλά και των κατοίκων της περιοχής δημιουργώντας συνθήκες ασφαλούς μετακίνησης, καθώς ο υφιστάμενος οδικός άξονας διέρχεται μέσα από τον οικισμό της Γιάλοβας.

Με την παράκαμψη, όσο και με τη βελτίωση του τμήματος της υφιστάμενης 9ης Εθνικής Οδού, που περιλαμβάνονται στη σύμβαση, αναβαθμίζεται το συγκεκριμένο τμήμα του οδικού άξονα Κυπαρισσία – Φιλιατρά – Πύλος, καθώς βελτιώνονται τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και το πλάτος της οδού, προσφέροντας ασφάλεια και άνεση στους χρήστες και συμβάλλοντας ταυτόχρονα στη μείωση των ατυχημάτων στην οδό».

Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Δημήτρης Πτωχός, δήλωσε: «Είμαι πολύ χαρούμενος, που ένα ακόμη έργο με ιδιαίτερο αναπτυξιακό χαρακτήρα για την Πελοπόννησο προστίθεται στα έργα, που υλοποιούνται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και από όλους τους αρμόδιους φορείς.

Χαίρομαι πάρα πολύ και για αυτά, που είπατε κ. Υπουργέ και κ. Υφυπουργέ και για τα υπόλοιπα έργα, τα οποία δρομολογούνται και είναι επίσης πάρα πολύ σημαντικά, όπως το έργο στον κόμβο των Δερβενακίων, το οποίο πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι προχωράει, αλλά και η πρόθεση να γίνει το Πύργος – Τσακώνα, ένας πολύ βασικός και αναπτυξιακός άξονας».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα:

Σήμερα εδώ, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, υπογράφεται η σύμβαση, με την ανάδοχο εταιρεία Intrakat, για το έργο της παράκαμψης της Γιάλοβας.

Έργο εξαιρετικά σημαντικό για την τοπική κοινωνία και οικονομία.

Η παράκαμψη αποτελεί τμήμα της «9ης Εθνικής Οδού», δηλαδή του οδικού άξονα που ξεκινά από την Πάτρα και, μέσω του Πύργου και της Κυπαρισσίας, καταλήγει στη Μεθώνη.

Το έργο αφορά στη βελτίωση τμήματος – μήκους 3,5 χλμ. – της υφιστάμενης οδού, και την κατασκευή νέου τμήματος – μήκους 4,2 χλμ. – για την παράκαμψη του οικισμού της Γιάλοβας.

Η σύμβαση προβλέπει και συνοδά έργα, όπως ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι, τεχνικά έργα γεφύρωσης ρεμάτων, έργα αντιστήριξης, άνω διάβαση υφιστάμενης οδού, ηλεκτροφωτισμό, διευθέτηση απορροής ομβρίων υδάτων κ.ά.

Το έργο έχει προϋπολογισμό ύψους 37,4 εκατ. ευρώ.
Αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 24 μήνες.

Παράλληλα, η σύμβαση περιλαμβάνει προαίρεση για συμπληρωματικά έργα, ένα δικαίωμα που θα μπορεί να ασκηθεί εντός 18 μηνών και θα αφορά, μεταξύ άλλων, ισόπεδο κόμβο και παράπλευρο οδικό δίκτυο, κάθετες οδούς και διευθέτηση χειμάρρων.

Συμπερασματικά, μαζί με τα μεγάλα δημόσια έργα, που συνήθως απορροφούν το ευρύτερο δημόσιο ενδιαφέρον, προχωράμε στην δρομολόγηση και την υλοποίηση πιο μικρών έργων, δημιουργώντας σύγχρονες, βιώσιμες και ανθεκτικές υποδομές.
Υποδομές που ενισχύουν την περιφερειακή ανάπτυξη, δημιουργούν θέσεις απασχόλησης και τονώνουν την κοινωνική συνοχή.

Αναπαραγωγή άρθου από εδώ

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button