Έτσι «θάβονται» τα σκάνδαλα και κόντρες στο Χόλιγουντ – Galaksias Portal News

Σκάνδαλα, διαμάχες και αθέατες μάχες ανάμεσα σε σταρ. Τίποτα από αυυτά δεν είναι ξένα στο Χόλιγουντ. Ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο η βιομηχανία διαχειρίζεται τις κρίσεις και καλύπτει τα σκάνδαλα αλλάζει συνεχώς, καθώς τα social media έχουν ανατρέψει τους παραδοσιακούς τρόπους.
Η πρόσφατη σύγκρουση μεταξύ των ηθοποιών του Χόλιγουντ Μπλέικ Λάιβλι και Τζάστιν Μπαλντόνι – που κλιμακώθηκε με εκατέρωθεν αγωγές και δημόσιες αντιπαραθέσεις – φώτισε τον καλά οργανωμένο μηχανισμό διαχείρισης κρίσεων που λειτουργεί στο παρασκήνιο του Χόλιγουντ.
Όπως επισημαίνει το BBC σε εκτενές αφιέρωμά του, με στρατηγικούς συμβούλους δημοσίων σχέσεων όπως η Μελίσα Νέιθαν – γνωστή για τη συνεργασία της με τον Τζόνι Ντεπ και τον ράπερ Ντρέικ – και πρώην στελέχη της CIA να εμπλέκονται στη διαχείριση της κρίσης, η υπόθεση αποκαλύπτει τις αθέατες δυνάμεις που διαμορφώνουν την εικόνα των διάσημων προσώπων.
Οι νομικοί εκπρόσωποι της Λάιβλι έλαβαν πολυάριθμα γραπτά μηνύματα μεταξύ της πρώην συνεργάτιδας του Μπαλντόνι, Τζένιφερ Άμπελ, και της ειδικού στη διαχείριση κρίσεων, Μελίσα Νέιθαν, που είχαν προσλάβει, η οποία φέρεται να έστειλε στην Άμπελ το μήνυμα: «Ξέρεις ότι μπορούμε να θάψουμε οποιονδήποτε».
Η Λάιβλι φέρεται τώρα να έχει προσλάβει τον πρώην αναπληρωτή προσωπάρχη της CIA Νικ Σαπίρο για να την συμβουλεύσει σχετικά με τη νομική επικοινωνιακή στρατηγική της.
Από την εποχή των κλασικών σταρ στις σύγχρονες PR μάχες
Οι διαμάχες μεταξύ των σταρ του Χόλιγουντ δεν είναι κάτι το καινούριο. Η ιστορική κόντρα μεταξύ Τζόαν Κρόφορντ και Μπέτι Ντέιβις στη δεκαετία του ’30 και του ’40 ενέπνευσε μέχρι και τηλεοπτικές σειρές.
«Είναι ψεύτικη, αλλά υποθέτω ότι αυτό αρέσει στο κοινό…», είναι η ατάκα που η ηθοποιός Τζόαν Κρόφορντ λέγεται ότι είχε πει για την πρωταγωνίστρια Μπέτι Ντέιβις που θεωρείται «ιερό τέρας» του αμερικανικού κινηματογράφου. Η θυελλώδης σχέση τους ήταν τόσο διαβόητη που το 2017 μετατράπηκε σε μια τηλεοπτική σειρά βραβευμένη με Emmy, Feud.
Το 1977 η Κρόφορντ πεθαίνει. Οι φήμες θέλουν την Ντέιβις να λέει -όταν μαθαίνει την είδηση του θανάτου της: «Δεν πρέπει ποτέ να λες άσχημα πράγματα για τους νεκρούς, μόνο κάτι καλό. Η Τζόαν Κρόφορντ πέθανε. Αυτό είναι καλό».
Σήμερα, όμως, παρόμοιες κόντρες σπάνια βλέπουν το φως της δημοσιότητας, χάρη στους καλά ενορχηστρωμένους μηχανισμούς ελέγχου των media.
Ωστόσο, με τα social media οι δημόσιες σχέσεις και η διαχείριση κρίσεων έχουν γίνει πιο σύνθετες. Οι ειδικοί αναγνωρίζουν ότι οι παραδοσιακές μέθοδοι – όπως η διαρροή αποκλειστικών πληροφοριών σε εφημερίδες ή περιοδικά – έχουν χάσει τη δυναμική τους κι έχουν αντικατασταθεί από πιο προηγμένες ψηφιακές στρατηγικές, όπως η στοχευμένη διάδοση παραπληροφόρησης.
«Σε κάθε πλατό, υπάρχουν καβγάδες, σχέσεις… συμβαίνουν όλα τα είδη των πραγμάτων», εξηγεί ο Ρίτσαρντ Ράσφιλντ, ιδρυτής και αρθρογράφος στο ενημερωτικό δελτίο του Χόλιγουντ The Ankler.
Από τον Ντουέιν Τζόνσον και Τομ Χάρντι στη Σάρα Τζέσικα Πάρκερ και την Κιμ Κατράλ
Ελάχιστες διαφωνίες έχουν βγει στο φως τα τελευταία χρόνια – και όσες έγιναν, επιλέχθηκαν απλώς επειδή είναι τόσο σπάνιες.
Ο ηθοποιός Ντουέιν Τζόνσον αποκάλυψε «μια θεμελιώδη διαφορά στη φιλοσοφία για το πώς προσεγγίζουμε τη δημιουργία ταινιών και τη συνεργασία» με τον συμπρωταγωνιστή του στο Fast & Furious, Βιν Ντίζελ, σε συνέντευξή του το 2018.
Οι πρωταγωνιστές μιας άλλης ταινίας δράσης, «Mad Max: Fury Road», Σαρλίζ Θέρον και Τομ Χάρντι, φέρονται να έχουν γυρίσει πολλές από τις σκηνές τους χωριστά!
Και έπειτα υπήρχαν οι λεγόμενες εντάσεις μεταξύ της Κιμ Κατράλ και της Σάρα Τζέσικ Πάρκερ, συμπρωταγωνίστριες στο «Sex and the City». Το 2018, αφού η Πάρκερ εξέφρασε συλλυπητήρια για τον θάνατο του αδελφού της Κατράλ, αυτή απάντησε στα social media, αποκαλώντας την Πάρκερ «υποκρίτρια» και δηλώνοντας: «Δεν είσαι η οικογένειά μου. Δεν είσαι φίλη μου».
Αλλά στο παρασκήνιο, εκατοντάδες άλλοι καβγάδες δεν θα δουν ποτέ το φως της δημοσιότητας.
«Κάποια από τα καλύτερα λαβράκια ενός δημοσιογράφου μπορεί να μη μαθευτούν ποτέ», λέει ο Daniel Bee, δημοσιογράφος με έδρα το Λος Άντζελες. «Τα πιο ενδιαφέροντα πράγματα που έχω κάνει ποτέ είναι αυτά που κανείς δεν θα μάθει ποτέ», είπε.
Τα μυστικά της σύγχρονης PR στρατηγικής
Σύμφωνα με ειδικούς των media, σήμερα οι δημόσιες σχέσεις του Χόλιγουντ περιλαμβάνουν το astroturfing.
Δηλαδή, τη δημιουργία ψεύτικων τάσεων στα social media μέσω ψεύτικων λογαριασμών ή πληρωμένων «οπαδών» που προωθούν συγκεκριμένο αφήγημα και φήμες.
Η πρακτική αυτή δεν είναι καινούργια, αλλά έχει αποκτήσει νέα ζωή μέσα από τους αλγόριθμους των social media.
«Χτίζεται σε στρώματα» εξηγεί η Carla Speight, ιδρύτρια του PR Mastery. «Είναι σαν να παίζεις μια πολύ σκοτεινή παρτίδα σκάκι. Βάζεις όλα τα κομμάτια στις σωστές θέσεις, ακριβώς τη σωστή ποσότητα ανακατεμένων πληροφοριών, και μετά απλά παρακολουθείς την έκρηξη».
Αν και οι αναρτήσεις μπορεί να φαίνονται ως η κοινή γνώμη, στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα πλαστό πλήθος – οι οποίοι πληρώνονται για να συντονίσουν τις αναρτήσεις τους.
«Το μόνο που χρειάζεται είναι ένας ή δύο άνθρωποι για να δημιουργήσουν ένα meme και να το τοποθετήσουν στους κατάλληλους ανθρώπους», λέει η Speight. «Χρειάζεται να εμφανιστεί ως τάση και μετά εξαφανίζεται». Ίσα ίσα δηλαδή για να προκληθεί μία μικρή αναστάτωση.
Η δύναμη του PR μηχανισμού του Χόλιγουντ αποδεικνύεται από το γεγονός ότι οι περισσότερες διαμάχες σπάνια φτάνουν στο κοινό. Όπως αναφέρουν επαγγελματίες του χώρου, «μερικές από τις πιο αποτελεσματικές κινήσεις δημοσίων σχέσεων είναι εκείνες που κανείς δεν μαθαίνει ποτέ».
«Όταν [τα σκάνδαλα] βγαίνουν στη φόρα, συνήθως προέρχονται από μέρη εκτός του Χόλιγουντ», υποστηρίζει ειδικός. «Η ιστορία με τον Χάρβεϊ Γουάινστιν αποκαλύφθηκε από τους New York Times και το New Yorker».
Επίσης, ήταν οι New York Times που ανέφεραν πρώτοι τη νομική καταγγελία της Λάιβλι κατά του Μπαλντόνι τον Δεκέμβριο. «Είναι ένα από τα λίγα μέρη που μπορούν να αντέξουν οικονομικά να το κάνουν αυτό, και στη συνέχεια όλοι οι άλλοι μπήκαν στο κόλπο, ώστε κανείς να μην βάζει το κεφάλι του στη φωτιά».
Ο Μπαλντόνι κατέθεσε αγωγή ύψους 250 εκατομμυρίων δολαρίων εναντίον των New York Times τον Δεκέμβριο, αν και ένας ομοσπονδιακός δικαστής ανέφερε ότι μπορεί να απορριφθεί.
«Πολύ λίγες από τις αποκαλύψεις στον ψυχαγωγικό Τύπο βγαίνουν στη δημοσιότητα επειδή κάποιος αποκάλυψε κάτι. Σχεδόν όλα όσα διαβάζετε υπάρχουν επειδή κάποιος τα τοποθέτησε εκεί – κάποιος υπαγορεύει μια ιστορία» εξηγούν.
Όπως τονίζει η ειδικός Carla Speight, «ένα λάθος tweet ή ένα κακοδιατυπωμένο σχόλιο μπορεί να καταστρέψει καριέρες». Παράλληλα, οι αποκαλύψεις που γίνονται μέσα από ανεξάρτητα μεγάλα μέσα ενημέρωσης ή έρευνες όπως αυτές του New York Times και του New Yorker για τον Χάρβεϊ Γουάινστιν, δείχνουν ότι το απόλυτο PR blackout δεν είναι πλέον εφικτό.
Η σύγκρουση μεταξύ Λάιβλι και Μπαλντόνι ενδέχεται να αποτελεί μια σπάνια περίπτωση, αλλά επιβεβαιώνει ότι όταν ένα σκάνδαλο ξεφεύγει από τον έλεγχο, το Χόλιγουντ καταβάλλει κάθε προσπάθεια για να ελέγξει την εικόνα των εμπλεκομένων. Όπως φαίνεται, η μάχη για τον έλεγχο της αφήγησης συνεχίζεται αμείωτη.
Με το WordPress Automatic Plugin από την codecanyon
Πλέον στην ιστοσελίδα μας δημοσιεύονται αυτόματα άρθρα μέσω «RSS feeds».
Από όποια σελίδα μας τα προσφέρει!
Δεν φέρουμε καμιά απολύτως ευθύνη για το περιεχόμενο.
Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε Σε αυτή την τοποθεσία
Αν πιστεύεται πως αυτό το άρθρο πρέπει να διαγραφεί μην διστάσετε να μας βρείτε στα social media.