Ποια πασίγνωστη μάρκα είχε πτώση 57% στις περσινές πωλήσεις της; Πούλησε μόνο 11.300 μοντέλα όλο το 2024

Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Μπορεί να είναι σχεδόν Μάρτιος, αλλά τα στοιχεία των πωλήσεων για το περασμένο έτος εξακολουθούν να δημοσιεύονται σταδιακά. Όπως ήταν αναμενόμενο, η Maserati είχε μια τρομερά κακή χρονιά, με τα νούμερα των πωλήσεων της για το 2024 να είναι… αποκαρδιωτικά.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Σήμερα, η μητρική εταιρεία Stellantis δημοσίευσε τα αποτελέσματα του έτους, που δείχνουν ότι η εταιρεία με λογότυπο την τρίαινα έπεσε κατά 57%. Πιο συγκεκριμένα, οι παραδόσεις μειώθηκαν από 26.600 αυτοκίνητα το 2023 σε μόλις 11.300 μονάδες το 2024.
Για να το θέσουμε αυτό σε προοπτική, η πολύ ακριβότερη αντίπαλος Ferrari, απέστειλε 13.752 αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 0,7%. Ναι, όσο περίεργο και αν ακούγεται, η Ferrari ξεπέρασε τη Maserati. Μια άλλη εξωτική ιταλική μάρκα, η Lamborghini, σχεδόν ισοφάρισε τις πωλήσεις της Maserati το 2024, καθώς σημείωσε αύξηση 5,7%, φτάνοντας τα 10.700 οχήματα.
Τι φταίει για την κατρακύλα της Maserati;
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Πριν αποχωρήσει, ο επικεφαλής της Stellantis, Carlos Tavares, κατηγόρησε το κακό μάρκετινγκ για την πτώση των πωλήσεων. Σε συνέντευξή του τον περασμένο μήνα, ο νεοδιορισθείς διευθύνων σύμβουλος της Maserati, Santo Ficili, επανέλαβε τις απόψεις του. Το νέο αφεντικό στη Μόντενα εκτιμά ότι η εταιρεία θα παραμείνει στο κόκκινο φέτος, αλλά ελπίζει ότι το 2026 θα είναι κερδοφόρο.
Ας μην ξεχνάμε ότι η πρώην οικονομική διευθύντρια της Stellantis, Natalie Knight, άφησε να εννοηθεί τον Ιούλιο του 2024 ότι η Maserati θα μπορούσε να πωληθεί: «Θα μπορούσε να υπάρξει κάποια στιγμή στο μέλλον που θα εξετάσουμε ποιο είναι το καλύτερο σπίτι για τη Maserati». Ωστόσο, η Stellantis διέψευσε γρήγορα τέτοια σχέδια με δήλωσή της «Η Stellantis δεν έχει καμία πρόθεση να πουλήσει τη μάρκα, όπως επίσης δεν έχει καμία πρόθεση να συνενώσει τη Maserati με άλλους ιταλικούς ομίλους πολυτελείας».
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Τον Οκτώβριο του 2024, λίγες εβδομάδες πριν παραιτηθεί από την Stellantis, ο Tavares δήλωσε ότι τα εμπορικά σήματα που αγωνίζονται θα έχουν λίγα χρόνια (3) για να σωθούν. Δεν έδωσε ονόματα, αλλά η λογική μας λέει ότι αναφερόταν τουλάχιστον στη Maserati, αν όχι και σε άλλες μάρκες.
Έχουμε φτάσει στα τέλη Φεβρουαρίου και η Stellantis εξακολουθεί να ψάχνει για νέο διευθύνοντα σύμβουλο και οι φήμες έχουν επανεμφανιστεί σχετικά με τον εξορθολογισμό του χαρτοφυλακίου των εμπορικών σημάτων. Ο μεγάλος όμιλος περιλαμβάνει σήμερα 14 μάρκες, αλλά το Automotive News αναφέρει ότι ο πρόεδρος της Stellantis, John Elkann, θα ζητήσει από τον διάδοχο του Tavares να αποφασίσει ποιες μάρκες θα παραμείνουν και ποιες πρέπει να φύγουν.
Αναπαραγωγή άρθου από εδώ