Πώς το AI της Samsung αλλάζει την ποιότητα της ζωής μας – Galaksias Portal News

Με το CNN Greece τις προηγούμενες μέρες βρεθήκαμε στη Φρανκφούρτη και συγκεκριμένα λίγα χιλιόμετρα μακριά από αυτή, στο Offenbach, για να παρακολουθήσουμε το «World of Samsung» 2025.
Φτάνοντας στην πόλη, το πρώτο πράγμα που με εντυπωσίασε ήταν η ατμόσφαιρα. Μια πόλη που συνδυάζει το μοντέρνο με το παραδοσιακό, αλλά αυτή τη φορά βρισκόμουν εκεί για να εξερευνήσω το μέλλον. Η Samsung είχε προσκαλέσει δημοσιογράφους από όλη την Ευρώπη στο «World of Samsung 2025», μια εκδήλωση αφιερωμένη στις πιο πρόσφατες καινοτομίες της εταιρείας, με επίκεντρο την τεχνητή νοημοσύνη (AI).
Μπαίνοντας στον χώρο της εκδήλωσης, η πρώτη εντύπωση ήταν πως δεν πρόκειται απλά για μια παρουσίαση προϊόντων, αλλά για μια βουτιά στο μέλλον. Οθόνες, κινητά, ψηφιακές συσκευές και ένα έξυπνο σπίτι που επικοινωνεί μαζί σου. Καθώς περιηγούμουν στις διαφορετικές ζώνες της έκθεσης, συνειδητοποιούσα πως η Samsung δεν επενδύει απλώς σε νέα τεχνολογία, αλλά σε έναν ολόκληρο τρόπο ζωής που βασίζεται στην αλληλεπίδραση και την απρόσκοπτη συνδεσιμότητα.
Benjamin Braun, Chief Marketing Officer της Samsung Ευρώπης
Η συνέντευξή μου με τον Benjamin Braun, Chief Marketing Officer της Samsung Ευρώπης, επιβεβαίωσε αυτήν την αίσθηση. Καθώς είχαμε πραγματοποιήσει και πέρσι συνέντευξη, στο πλαίσιο της ίδιας εκδήλωσης, τον ρώτησα τι άλλαξε έναν χρόνο μετά: «Πέρσι, λίγοι ήταν αυτοί που καταλάβαιναν τι είναι η τεχνητή νοημοσύνη. Φέτος, οι περισσότεροι γνωρίζουν την ύπαρξή της, αλλά το στοίχημα είναι να την αξιοποιήσουν προς όφελός τους», απάντησε. Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν η έμφαση στη «δημοκρατικοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης», όπως ο ίδιος τη χαρακτήρισε. «Σε αντίθεση με άλλες εταιρείες που προσφέρουν AI μόνο στις premium συσκευές τους, η Samsung θέλει να ενσωματώσει την τεχνολογία σε όσο το δυνατόν περισσότερα προϊόντα – ακόμα και σε εκείνα που κυκλοφόρησαν πριν από ένα ή δύο χρόνια μέσω over-the-air αναβαθμίσεων» συμπλήρωσε ο ίδιος.
Ένα από τα highlights της εκδήλωσης ήταν η νέα γενιά τηλεοράσεων Neo QLED, OLED και QLED. Η ποιότητα εικόνας που προσφέρουν χάρη στο AI Picture Optimizer και το Color Booster Pro είναι απλά εξωπραγματική. Βλέποντας μια σκηνή από μια ταινία, μπορούσα να διακρίνω κάθε λεπτομέρεια, κάθε χρώμα στην πιο πλούσια και ζωντανή εκδοχή του. Επιπλέον, η λειτουργία Live Transcription και η αυτόματη προσθήκη υποτίτλων είναι μια ευλογία για όσους δυσκολεύονται να ακούσουν ή να κατανοήσουν μια γλώσσα. «Έχουμε μια γηράσκουσα κοινωνία. Για πολλούς ανθρώπους, η ακρόαση της τηλεόρασης γίνεται δύσκολη. Το AI μειώνει τον περιττό θόρυβο και ενισχύει τον διάλογο, ενώ σε περιπτώσεις που δεν υπάρχουν υπότιτλοι, δημιουργούμε live transcription», υπογράμμισε σχετικά ο Benjamin Braun.
Η Samsung παρουσίασε, επίσης, καινοτομίες στον χώρο του gaming. Με τη νέα σειρά Odyssey OLED G8 και το Dual QHD Odyssey G9, η εμπειρία παιχνιδιού μεταφέρεται σε άλλο επίπεδο, με υψηλούς ρυθμούς ανανέωσης και εκπληκτική ποιότητα εικόνας. Ο Benjamin Braun τόνισε ότι η Samsung επενδύει σημαντικά στο gaming, προσφέροντας τεχνολογίες AI που βελτιστοποιούν τα γραφικά και τους χρόνους απόκρισης. Ο ίδιος είπε: «Θέλουμε το gaming να είναι προσβάσιμο σε όλους, ανεξάρτητα από τη συσκευή που χρησιμοποιούν. Η τεχνητή νοημοσύνη βοηθάει στο να γίνει αυτή η εμπειρία πιο καθηλωτική».

Πέρα από την ψυχαγωγία, η Samsung παρουσίασε καινοτομίες που βελτιώνουν την καθημερινότητα, δημιουργώντας έτσι στους ανθρώπους περισσότερο ελεύθερο χρόνο για να χαρούν τη ζωή. Από έξυπνα ψυγεία που σου υπενθυμίζουν πότε λήγουν τα προϊόντα σου, μέχρι κλιματιστικά που προσαρμόζουν τη ροή αέρα για να μην ενοχλεί τους χρήστες, οι λύσεις αυτές στοχεύουν στην πραγματική διευκόλυνση της ζωής μας. «Το AI λειτουργεί καλύτερα όταν δεν χρειάζεται να του πεις τι να κάνει, αλλά όταν απλά το κάνει για εσένα, χωρίς να παρεμβαίνει στη ρουτίνα σου», μου είπε χαρακτηριστικά ο Benjamin Braun.
Μιλώντας για τις κινητές συσκευές, η Samsung μας έδειξε και τη νέα σειρά Galaxy S25, η οποία ενσωματώνει το Galaxy AI. Οι δυνατότητες του Live Translate επιτρέπουν την απρόσκοπτη επικοινωνία μεταξύ διαφορετικών γλωσσών, ενώ το Generative Edit και το Drawing Assist φέρνουν νέες δυνατότητες στην επεξεργασία φωτογραφιών. Επίσης, το Now Bar παρέχει άμεσες ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο για μηνύματα, συμβάντα και υπενθυμίσεις. «Δεν είναι μόνο θέμα ευκολίας. Είναι θέμα απλοποίησης της ζωής. Η δυνατότητα να έχεις ένα τηλέφωνο που μπορεί να μεταφράσει μια κλήση σε πραγματικό χρόνο αλλάζει τον τρόπο που επικοινωνούμε», σημείωσε ο Braun.

Ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον στοιχείο που μου ανέφερε ο Benjamin Braun στη συνέντευξή μας ήταν η στρατηγική της Samsung για την ενεργειακή αποδοτικότητα. «Οι οικιακές συσκευές μάς μαθαίνουν τις συνήθειες των χρηστών και προσαρμόζουν την κατανάλωση ενέργειας αναλόγως, εξοικονομώντας χρήματα και προστατεύοντας το περιβάλλον», εξήγησε και συμπλήρωσε: «Για παράδειγμα, ένα πλυντήριο που ξέρει πότε η ενέργεια είναι φθηνότερη, ένα ψυγείο που αναγνωρίζει πότε χρησιμοποιείται περισσότερο και προσαρμόζει τη λειτουργία του, όλα αυτά μειώνουν σημαντικά την κατανάλωση».

Benjamin Braun, Chief Marketing Officer της Samsung Ευρώπης και Σοφία Μαυραντζά (η δεξιά φωτογραφία είναι αποτέλεσμα ΑΙ, με λειτουργίες από το Samsung Galaxy S25 – αριστερά η πρωτότυπη)
Όσο περιηγούμουν στην έκθεση, είχα την τύχη να συνομιλήσω και με τον Neil Rochell, Senior Marketing Manager of European Home Appliances της Samsung. Σχετικά με τα νέα λανσαρίσματα, ο ίδιος στη συζήτησή μας επικεντρώθηκε στο sustainability. Συγκεκριμένα υπογράμμισε: «Οι οικιακές συσκευές δεν είναι γνωστές ως «βιώσιμες», καθώς χρειάζονται πολλά εξαρτήματα για να είναι λειτουργικές. Αποστολή μας, σε πολλούς τομείς, είναι να προσπαθήσουμε να μειώσουμε την ποσότητα των πλαστικών που χρησιμοποιούμε, ώστε να βρούμε κι άλλους τρόπους για να είμαστε βιώσιμοι».

Neil Rochell, Senior Marketing Manager of European Home Appliances της Samsung
Καθώς αποχωρούσα από την εκδήλωση, ήμουν γεμάτη σκέψεις. Δεν ήταν απλά ένα event για νέες τεχνολογίες, αλλά μια ματιά στο πώς θα μπορούσε να είναι η ζωή μας σε λίγα χρόνια. Και αν κάτι κατάλαβα, είναι ότι η Samsung δεν βλέπει την τεχνητή νοημοσύνη ως ένα μακρινό όνειρο, αλλά ως μια πραγματικότητα που ήδη διαμορφώνει το παρόν μας.
Η Φρανκφούρτη ήταν απλώς το σκηνικό. Το πραγματικό ταξίδι ήταν στο μέλλον.
Αναπαραγωγή άρθου από εδώ