Κεραμέως: «Προαιρετικά και μόνο 3 ημέρες τον μήνα μπορεί ο εργαζόμενος να δουλεύει 13 ώρες»

Με έντονη κριτική προς την αντιπολίτευση σχολίασε η υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, τη συζήτηση για το νέο εργασιακό νομοσχέδιο που ψηφίστηκε σήμερα στη Βουλή. Η κα. Κεραμέως κατηγόρησε τα κόμματα της αντιπολίτευσης ότι επικεντρώνονται αποσπασματικά σε μία μόνο διάταξη, αυτή που αφορά την προαιρετική 13ωρη ημερήσια απασχόληση με προσαύξηση 40%, αγνοώντας το σύνολο των διατάξεων του νομοσχεδίου.
Όπως επισήμανε η υπουργός, η Νέα Δημοκρατία ζήτησε ονομαστική ψηφοφορία για το σύνολο των άρθρων, όμως ο ΣΥΡΙΖΑ, παρά τη συμμετοχή του σε όλες τις συνεδριάσεις, επέλεξε να απέχει από την ψηφοφορία.
«Η αντιπολίτευση είχε μπροστά της την επιλογή να καταψηφίσει ένα μεγάλο μέρος των διατάξεων που είναι ευεργετικές για τους εργαζόμενους, αλλά προτίμησε να μην ψηφίσει καθόλου, αποφεύγοντας έτσι την αντιφατική εικόνα που θα δημιουργούσε η στάση της», τόνισε η κα. Κεραμέως.
Η υπουργός αποσαφήνισε επίσης ότι δεν υπάρχει κατάργηση του 8ώρου, διαψεύδοντας τα σενάρια για «εργασιακό μεσαίωνα» και επαναφορά σε 6ήμερη εργασία. Υπενθύμισε ότι η σχετική ρύθμιση για έκτακτη βάρδια πέρυσι εφαρμόστηκε μόλις από το 0,1% των επιχειρήσεων, κυρίως σε βιομηχανικές μονάδες με κυλιόμενες βάρδιες.
Σε ό,τι αφορά την πολυσυζητημένη διάταξη για την 13ωρη απασχόληση, εξήγησε ότι πρόκειται για ένα μέτρο περιορισμένης εφαρμογής, μέχρι 37 ημέρες τον χρόνο, και μόνο με τη συναίνεση του εργαζομένου. Παράλληλα, υπογράμμισε ότι απαγορεύεται ρητά οποιαδήποτε μορφή πίεσης, απόλυσης ή δυσμενούς μεταχείρισης σε περίπτωση άρνησης.
«Ο όρος “13ωρο” δίνει λανθασμένη εντύπωση, καθώς δεν πρόκειται για καθημερινό ωράριο, αλλά για επιπλέον εργασία σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Ο οικονομικός παράγοντας επίσης οδηγεί τους εργοδότες συχνά στο να προσλαμβάνουν δεύτερο εργαζόμενο, παρά να εκμεταλλεύονται το συγκεκριμένο μέτρο», κατέληξε η υπουργός Εργασίας.
«Η αντιπολίτευση έχει επιλέξει οριζοντίως να μιλά για ένα άρθρο και η ΝΔ ζήτησε ονομαστική ψηφοφορία. Πρόκειται για διατάξεις που είναι ευεργετικές για τους εργαζόμενους. Ανακοινώσαμε ονομαστική ψηφοφορία κι ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ έχει συμμετάσχει σε όλες τις συνεδριάσεις, ξαφνικά ανακοινώνει ότι δεν θα είναι στη ψηφοφορία. Είναι σαφέστατο ότι θα ήταν ενώπιον της εξής αντίφασης: από τη μία να κατακεραυνώνουν το νομοσχέδιο και από την άλλη να σέρνεται να ψηφίσει ένα μεγάλο αριθμό άρθρων», ανέφερε συγκεκριμένα η υπουργός Εργασίας.
«Έχει καταργηθεί κανένα 8ωρο; Πέρυσι τέτοια εποχή υπήρχε η συζήτηση ότι η Ελλάδα περνά σε 6ήμερη εργασία. Η αντιπολίτευση έλεγε για εργασιακό μεσαίωνα. Πόσες επιχειρήσεις πραγματικά εφάρμοσαν το μέτρο της έκτακτης βάρδιας που οδήγησε σε 6η ημέρα; Το 0,1%. Το φέραμε για συγκεκριμένες περιπτώσεις, για εργοστάσια που έχουν κυλιόμενες βάρδιες», πρόσθεσε η κα. Κεραμεώς.
«Δεν υπάρχει 13ωρο. Ο όρος αφήνει να εννοηθεί ότι ξαφνικά από αύριο θα δουλεύει κανείς 13 ώρες κάθε εργάσιμη ημέρα. Δεν ισχύει, γιατί αυτό το μέτρο μπορεί να εφαρμοστεί μόνο μέχρι 37 ημέρες, κατά αναλογία 3 ημέρες τον μήνα. Απαγορεύεται ρητά να σε αναγκάσει, να σε απολύσει, να σου κάνει οποιαδήποτε δυσμενή διάκριση. Οικονομικά αν το σκεφτείτε, είναι πιο οικονομικό για τον εργοδότη να φέρει έναν δεύτερο υπάλληλο από το να σου ζητήσει – και να δώσεις συναίνεση – να μείνεις 13η ώρα», κατέληξε η υπουργός Εργασίας.
Με το WordPress Automatic Plugin από την codecanyon
Πλέον στην ιστοσελίδα μας δημοσιεύονται αυτόματα άρθρα μέσω «RSS feeds».
Από όποια σελίδα μας τα προσφέρει!
Δεν φέρουμε καμιά απολύτως ευθύνη για το περιεχόμενο.
Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε Σε αυτή την τοποθεσία
Αν πιστεύεται πως αυτό το άρθρο πρέπει να διαγραφεί μην διστάσετε να μας βρείτε στα social media.

