Νέο Volvo ES90 – Υπερυψωμένο ηλεκτρικό sedan με 670 άλογα και 700χλμ. αυτονομία – Galaksias.com

Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Volvo είναι περισσότερο γνωστή για τα SUV της, αλλά αυτή την εβδομάδα αποκάλυψε το ES90, δείχνοντας ότι η ηλεκτρική τεχνολογία της μπορεί να λειτουργήσει εξίσου καλά και να φαίνεται ακόμα πιο κομψή, σε ένα παραδοσιακό μεσαίο σεντάν.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Σχεδιασμένο για να αντιμετωπίσει μεταξύ άλλων τη BMW i5 και τη Mercedes EQE, το μήκους 5 μέτρων ES90 αναμφισβήτητα φαίνεται εντυπωσιακό, με επιβλητικό παρουσιαστικό, καθαρές επιφάνειες και σπορ fastback σχήμα. Αν και παρουσιάζεται ως σεντάν, έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος.
Ως εκ τούτου, θα δείτε μια σαφή οικογενειακή ομοιότητα στο σχεδιασμό του ES90. Η όψη φέρει τους ίδιους προβολείς σε σχήμα «σφυριού», τοποθετημένους πάνω από κάθετα προσανατολισμένα φώτα πορείας που πλαισιώνουν μια απλή γρίλια στο κάτω μέρος της πρόσοψης. Τα πίσω φώτα σε σχήμα C μοιάζουν επίσης πολύ με το SUV, συμπεριλαμβανομένων πρόσθετων φώτων LED στο απότομα κεκλιμένο τζάμι της πίσω πόρτας.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Το ES90 μοιράζεται την αρχιτεκτονική SPA2 με το EX90, αλλά οι διαστάσεις του είναι λίγο διαφορετικές. Το μεταξόνιο εκτείνεται στα 3.098χλστ., λίγο μακρύτερο από το EX90, ενώ η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 20εκατ. Χάρη στο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, η Volvo λέει ότι το ES90 διαθέτει άπλετο χώρο για τους επιβάτες των μπροστινών και των πίσω καθισμάτων, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι στα 500λτ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Η καμπίνα του ES90 είναι πλούσια και μινιμαλιστική, με μια κεντρική οθόνη 14,5 ιντσών σε κάθετη μορφή να χειρίζεται σχεδόν όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Αυτό περιλαμβάνει τον τετραζωνικό κλιματισμό και το στερεοφωνικό σύστημα Bowers & Wilkins με 25 ηχεία, για να μην αναφέρουμε όλη τη συνδεσιμότητα που έχετε με το ενσωματωμένο Google. Ο οδηγός παρακολουθεί όλες τις σχετικές πληροφορίες μέσω μιας στενής οθόνης 9,0 ιντσών που είναι τοποθετημένη πίσω από το τιμόνι. Μια head-up οθόνη προβάλλει επίσης πληροφορίες στο παρμπρίζ. Εκτός από μερικά κουμπιά στο τιμόνι και τους διακόπτες για τα παράθυρα, πρόκειται για μια εξ ολοκλήρου ψηφιακή υπόθεση.
Το ES90 θα προσφέρεται σε τρεις παραλλαγές κατά το λανσάρισμα. Η έκδοση Single Motor διαθέτει έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς, ο οποίος τροφοδοτείται από μια μπαταρία 92,0 kWh. Η μέγιστη ισχύς είναι 329 ίπποι και η αυτονομία σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κύκλο WLTP εκτιμάται στα 645χλμ. Το Twin Motor ES90 προσθέτει έναν δεύτερο κινητήρα που κινεί τους μπροστινούς τροχούς, ανεβάζοντας τη συνδυασμένη απόδοση στους 442 ίππους. Διαθέτει επίσης το μεγαλύτερο πακέτο μπαταρίας και εκτιμώμενη αυτονομία 700χλμ. σύμφωνα με τον WLTP.
Η πιο συναρπαστική παραλλαγή είναι η ES90 Twin Motor Performance. Η μπαταρία παραμένει η ίδια, αλλά η συνδυασμένη ισχύς των κινητήρων αυξάνεται στους ισχυρούς 670 ίππους. Η Volvo ισχυρίζεται ότι αυτή η έκδοση μπορεί να φτάσει τα 100χλμ./ώρα ανά ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα, αν και η τελική ταχύτητα περιορίζεται (όπως όλες οι εκδόσεις ES90) στα 180χλμ./ώρα.
Τα βιβλία παραγγελιών για το Volvo ES90 έχουν ανοίξει σε επιλεγμένες περιοχές σε όλη την Ευρώπη.
Αναπαραγωγή άρθου από εδώ