Το σύστημα δύο γύρων εκλογών έκλεισε τον κύκλο του – Ομοβροντία πυρών της αντιπολίτευσης – Galaksias Portal News

Κατά πλειοψηφία απορρίφθηκε η ένσταση αντισυνταγματικότητας που κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ για το νέο σύστημα αυτοδιοικητικών εκλογών, που βάζει «τέλος στο δεύτερο γύρο», με την αντιπολίτευση να τάσσεται σύσσωμη κατά του προτεινόμενου άρθρου.
Αποκρούοντας τα πυρά περί αντισυνταγματικής διάταξης ο Υπουργός Εσωτερικών υποστήριξε ότι το Σύνταγμα κατοχυρώνει μόνο την αιρετότητα με καθολική και μυστική ψηφοφορία, χωρίς να θέτει σύστημα δύο γύρων, που όπως είπε, έχει κλείσει τον κύκλο του.
«Γιατί; Πρώτον, λόγω της μειωμένης συμμετοχής στον β’ γύρο», ανέφερε αρχικά, προσθέτοντας ότι στις τελευταίες αυτοδιοικητικές εκλογές η συμμετοχή – στον β’ γύρο – ήταν 20 μονάδες κάτω από την πρώτη Κυριακή όταν υπήρχε μόνο η περιφερειακή κάλπη και 10 μονάδες όταν ήταν μόνο η δημοτική. «Είναι ένα πολύ σημαντικό ζήτημα για να κρίνεται για 5 χρόνια η εκπροσώπηση από το πόσες κάλπες υπάρχουν», τόνισε χαρακτηριστικά, ξεκαθαρίζοντας ότι «αυτό που έχει πραγματικά μεγάλη σημασία είναι η πραγματική νομιμοποίηση των περιφερειακών και δημοτικών αρχών μέσω της αύξηση της συμμετοχής». Αναφερόμενος μάλιστα στις τελευταίες αυτοδιοικητικές εκλογές, υπογράμμισε ότι «σχεδόν σε κανέναν δήμο την δεύτερη Κυριακή, ο νικητής συνδυασμός δεν είχε την απόλυτη πλειοψηφία των εγκύρων ψηφοδελτίων του α’ γύρου».
Δουδωνής: «Με εμάς αυτό το σύστημα δεν πρόκειται να εφαρμοστεί ποτέ»
Είχε προηγηθεί η σφοδρή κριτική της Χαριλάου Τρικούπη, που κατήγγειλε πως πρόκειται για ένα «εκλογικό σύστημα κομμένο και ραμμένο για να βγαίνουν αυτοί που θέλει η κυβέρνηση». «Θα μπορούσατε να ψηφίσετε μία διάταξη που θα λέει, θα έχουμε πάντα πρωθυπουργό τον Μητσοτάκη, Πρόεδρο της Δημοκρατίας τον Τασούλα και Δήμαρχο Αθηναίων τον Μπακογιάννη», σχολίασε σκωπτικά ο Παναγιώτης Δουδωνής, ξεκαθαρίζοντας ότι με το ΠΑΣΟΚ στην εξουσία αυτό το σύστημα δεν πρόκειται να εφαρμοστεί. «Θα εφαρμοστεί αυτό που εφαρμοζόταν ως τώρα η λογική των δύο γύρων. Ο λαός να αποφασίζει δημοκρατικά, όχι αόριστες επιλογές, όχι με αντιδημοκρατικά και καλπονοθευτικά μέσα», πρόσθεσε ο ίδιος.
Το γάντι σήκωσε ο Δημήτρης Καιρίδης, αφήνοντας νέες αιχμές για τον Χάρη Δούκα.«Νομίζω πως θα ήσασταν σε καλύτερη κατάσταση εαν είχε εκλεγεί ο Μπακογιάννης με όλα τα προβλήματα που σας δημιουργεί ο Χάρης Δούκας. Για εμάς είναι βούτυρο στην φέτα μας η εκλογή του Δούκα, είναι δυσφήμιση καθημερινή του λαϊκού μετώπου που θέλετε να φτιάξετε», απάντησε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, υπογραμμίζοντας πως η αλλαγή δεν γίνεται με καμία πολιτική σκοπιμότητα.
«Υπάρχει κίνδυνος να υπάρχει συνδυασμός που έχει πάρει γενικώς περισσότερες ψήφους απ’ όλους τους συνδυασμούς και να μην είναι στο δεύτερο γύρο», υποστήριξε ο Θεόφιλος Ξανθόπουλος από τον ΣΥΡΙΖΑ καταγγέλλοντας αμφισβήτηση του δημοκρατικού πολιτεύματος. Ως «ιλαροτραγωδία» χαρακτήρισε το νέο εκλογικό σύστημα ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, τονίζοντας πως η ΝΔ προτείνει έναν εκλογικό νόμο με«χαρακτηριστικά παπατζή». «Εδώ δήμαρχος εκεί δήμαρχος πού είναι ο δήμαρχος;», σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Κουτσούμπας. «Η Ελληνική Λύση είναι πάντα υπέρ της απόλυτης πλειοψηφίας 50 συν 1», τόνισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος Κώστας Χήτας.
Αναπαραγωγή άρθου από εδώ



