ΕΝΔΙΣΥ: Οι ασφαλιστικές εισφορές θα αυξηθούν και το 2027 βάσει πληθωρισμού

Σε ανακοίνωσή του το Ενιαίο Δίκτυο Συνταξιούχων (ΕΝΔΙΣΥ) επισημαίνει ότι οι αυξήσεις στις ασφαλιστικές εισφορές περίπου 1,4 εκατομμυρίων μη μισθωτών ασφαλισμένων θα υπολογιστούν και το 2027 με βάση τον πληθωρισμό και όχι τον Δείκτη Μεταβολής Μισθών. Η εφαρμογή του νέου δείκτη μετατίθεται για την 1η Ιανουαρίου 2028, ενώ οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αυξήσεις εισφορών από 3,5% έως 4% το επόμενο έτος.
Η αλλαγή αφορά ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και αγρότες, οι οποίοι θα δουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές να αναπροσαρμόζονται σύμφωνα με την ετήσια μεταβολή του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.
Η σχετική ρύθμιση περιλαμβάνεται σε σχέδιο νόμου του υπουργείου Εργασίας για την Τεχνητή Νοημοσύνη και τις Ψηφιακές Πλατφόρμες, το οποίο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση την Παρασκευή 6 Νοεμβρίου.
Αναλυτικά η ανακοίνωση
Μετατίθεται κατά ένα έτος, για την 1η Ιανουαρίου 2028 η εφαρμογή του Δείκτη Μεταβολής Μισθών και έτσι για το 2027, η αύξηση συντάξιμων αποδοχών και ασφαλιστικών κατηγοριών θα προκύψουν από την ετήσια μεταβολή του πληθωρισμού.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οι ασφαλιστικές εισφορές που θα κληθούν να καταβάλλουν για το νέο έτος περίπου 1,4 εκατ. μη μισθωτοί ασφαλισμένοι (ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι και αγρότες), θα προκύψουν σε σχέση με τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή. Το ίδιο ισχύει και για το ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών, ανά περίπτωση.
Η συγκεκριμένη τροποποίηση συμπεριλήφθηκε σε σχέδιο νόμου του υπουργείου Εργασίας, για την Τεχνητή Νοημοσύνη και για τις Ψηφιακές Πλατφόρμες, που τέθηκε την περασμένη Παρασκευή σε δημόσια διαβούλευση.
Ουσιαστικά, πρόκειται για την τρίτη κατά σειρά παρέμβαση σε μία θεσμοθετημένη διάταξη που σχετίζεται με τον Δείκτη Μισθών, καθώς η αρχική εφαρμογή του είχε προσδιοριστεί για το 2026! Η μετάθεση της έναρξης λειτουργίας του Δείκτη Μισθών για το 2028, συμπίπτει χρονικά με την έναρξη εφαρμογής του νέου τρόπου υπολογισμού του θεσμοθετημένου κατώτατου μισθού για τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα. Άρα, θα συνεχιστεί κανονικά και το 2027, να λαμβάνει η Κυβέρνηση την απόφαση για τις όποιες αυξήσεις στις βασικές αποδοχές του ιδιωτικού τομέα. Όπως είναι γνωστό η επόμενη αύξηση, έχει οριοθετηθεί ήδη για την 1η Απριλίου 2027, ενώ η μεθεπόμενη για την 1η Ιανουαρίου 2028. Εν συνεχεία, θα πάρει την σκυτάλη ο Δείκτης Μισθών, ώστε να αυξάνονται οι αποδοχές στον ιδιωτικό τομέα, σύμφωνα με έναν μαθηματικό τύπο, που θα περιλαμβάνει τον πληθωρισμό και το ποσοστό μεταβολής της αγοραστικής δύναμης, ανά έτος.
Σε ό,τι αφορά τις ασφαλιστικές εισφορές που θα κληθούν να καταβάλλουν οι μη μισθωτοί ασφαλισμένοι, με βάση την έως τώρα πορεία του πληθωρισμού, εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 3,5% έως 4%. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι η 1η ασφαλιστική κατηγορία, που αξιοποιούν πάνω από το 80% των μη μισθωτών, θα κινηθεί πολύ κοντά ή λίγο πάνω από τα 260 ευρώ το μήνα.
Με το WordPress Automatic Plugin από την codecanyon
Πλέον στην ιστοσελίδα μας δημοσιεύονται αυτόματα άρθρα μέσω «RSS feeds».
Από όποια σελίδα μας τα προσφέρει!
Δεν φέρουμε καμιά απολύτως ευθύνη για το περιεχόμενο.
Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε Σε αυτή την τοποθεσία
Αν πιστεύεται πως αυτό το άρθρο πρέπει να διαγραφεί μην διστάσετε να μας βρείτε στα social media.


